Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 juli 2013

Av Sigge Svamphund - 22 juli 2013 17:58

Normalt så går jag ut och gör min morgontoalett i de närmaste omgivningarna.

Typ ett par kvarter bort eller så.

I morse så hamnade jag direkt i min bil.

Åkte och hamnade hos Bilveterinären där min bil ska operera sina bakbromsar.

Sen var det dags för morgontoalett.

 

Jaha, undrar om det finns nåt spännade här.

Nä, inte mycket, var mest jobbigt att gå efter vägen med en massa bilar som dundrade förbi.

 

Inne i lugna samhället så jag passade på att undersöka ordentligt och självklart upplysa andra hundar om att

jag var på besök.

Tänkte ifall det finns snygga tikar som är villiga att dejta en svamphund.

Hittade inga brudar.

 

Här känner jag igen mej.

Inne på den här tomten var jag med om tryffeljakt för ett par år sen.

Eller vi hade jagat på många ställen innan vi hamnade här och hittade såna.

I år finns det definitivt inga tryfflar nånstans.

 

Jaha, nu ska jag vänta och vänta.

Säkert i flera hundra år.

 

Gick ganska snabbt så kom bussen så jag kunde åka till mitt hemma igen.

Var hemma en stund och sen skulle jag ut och besöka granar och andra viktiga saker.

 

Efter gårdagens fynd av Mandelriskorna så hade jag massor med planer.

Jobbplaner alltså.

 

Här brukar det växa Svart trumpet och mycelet doftar, alltså lever det.

Men några valpar har det inte fött.

Mandelriskor brukar det också finnas, samma sak där inga födda men doftande mycel.

 

Jodå så att.................

En färdigtorkad kantarell.

Livet som svamphund har kännts betydligt mycket bättre faktiskt.

 

Vet inte ens om en före detta kremla av okänd sort räknas.

Är så torrt att man kan tro att skogen ska självantända.

Drog vidare.

 

Dagens höjdpunkt, mina dagliga bad..

Ägnade mycket tid åt den sysselsättningen.

Kändes som dagens höjdpunkt.

Skulle gå hem, passerade Heden.

Det är ju normalt en säker dejtingplats.

 

Men inte denna vecka, redan nu har tivoliet invaderat och värre blir det.

Alla som vill behålla förståndet håller sej långt från Malmköping kommande helg.

De som känner för att få totala sammanbrott, älskar en massa krimskrams, folkträngsel osv åker hit.

Varken jag eller matte tänker gå i närheten av det.

Mina katter var det ju ett tag sen ni hörde nåt om.


 


Ni vet Idun som bodde hos en kattsamlare, blev räddad av Livbojen och sen hamnade här.

Numer är det en stöddig brud.

Lipa åt matte när hon ska ta kort t ex.

Den före detta skygga katten har blivit en mycket trygg och tillgiven kattdam.

 

Den här bilden minns säkert många av er.

Lille Balder har precis kommit hit efter att ha hittats dumpad på lagårdsplanen ca 4 veckor gammal.

Han var förtvivlad och bara skrek efter mamma.

Underbare Askur (RIP) blev ju hans reservmamma.

 

Man kan inte tro att det är samma katt på bildern.

Denna tagen idag och an fyller nog 1 år vilken dag som helst nu.

Här är han tillsammans med Volvo eller om det möjligen är Scania, demensmatte har glömt vem av dom det

var och det är så lika att man behöver se svansarna för att se skillnad.

Volvo och Scania behöver fortfarande få ett hem att njuta av sin ålderdom i.

De säras absolut inte på då de aldrig varit skilda åt.

Här hamnade de ju då de annars skulle ha skickats över regnbågsbron i förtid och sånt är oacceptabelt.

I morgon kommer i alla fall min bil hem igen.

Bilveterinären har ringt och talat om att bilen är framgångsrikt operad.

Nån som sett till regn och svalka förresten?


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards