Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 17 juli 2013

Av Sigge Svamphund - 17 juli 2013 17:36

Jodå dagen började som vanligt.

Matte drack kaffe, jag slöade sen gjorde jag morgontoalett.

Inne igen så lånade matte min dator samtidigt som hon hade TV:n på, fortfarande väntan på

inslaget med mej.

Jag som slappade hoppade högt när matte började låta extremt underlig.

Så ÄNTLIGEN på dagen 14 dagar efter inspelningen så var det dags.

Här kan ni se början till min karriär som Hollywoodstjärna, men bortse gärna från den svamlande häxan.

Var ett kort inslag nu på morgonen, kan bli mer i kvällens sändning i så fall lägger jag upp en ny länk

när det sänts.

Jag tittade mycket intresserat på mina insatser och kom fram till att jag hade skött mej helt

fantastikt som vanligt.

Förväntar mej riktigt guldkantade kontrakt med de stora regissörena nu.

Matte där emot tänker endast visa sej ute nattetid alternativt förvandlad till Lady Gaga så

ingen känner igen henne.

Men så skulle hon ut i alla fall, nåt om att det är nog inte å många om tittar på morgonen och nåt

viktigt var tvunget att fixas.

Hamnade i min bil och åkte till grannsamhället.

Min bil måste ju byta en broms och et har varit diverse strul och nu är det bråttom.

Matte hade i alla fall fått ett bra tips.

Hon pratade med bilmekaren medan jag smörade för hans kompis.

Lät inte alls hoppfullt att han skulle ha tid med min bil och matte kände sej ganska uppgiven.

Men så..................................

Men du sa bilmekarens kompis, detta är ju den där hunden som är så otroligt duktig på att leta svamp.

Du vet han vi såg på TV i morse.

Det var de förlösande orden.

Så klart jag fixar bilen åt dej, ring på söndag så vet jag när jag har grejerna!

Det finns änglar i form av bilmekar som gillar kända hundar!!

När detta var avklarat så skulle jag bada, slutade med att jag hamnade hemma för risken var

stor att min bra badplats i andra samhället skulle vara belamrad av komonster.

 

På väg till sjön försökte jag jobba.

Gick inget bra.

Shit, jag måste ju tänka ännu mer på mitt rykte nu.

 

Det blir värre för varje gång.

Vet inte om vattentjuven tror att jag inte ska upptäcka stölderna.

Men vattnet minskar hela tiden.

 

Lyckades i alla fall simma och så vidrigt hett som det är var det synnerligen välbehövligt.

 

Så jobbardags!

Matte trodde att hon hade hallucinationer, men jag vet precis vad jag pysslar med.

 

En strävsopp.

Helt otroligt i denna hetta och torka.

Tyvärr var den full med hyresgäster, men den visar i alla fall att det finns hopp.

 

Snart är hela spagopen också stulen,

Blev bara en ytterst liten inpackning, ren katastrof i min värld eftersom jag måste vara extra snygg nu.

 

Fyndade en handske, var väldigt länge sen jag hittade en sån sist.

Gick hem och slappade, finns inga vettiga sysselsättningar när det är så här vidrigt.

Skulle ut på eftermiddagen.

 

Nu händer det underliga saker på Heden igen.

Misstänkte nästan gröna männen efterom det verkar superhemligt.

 

Hm, kanske ska byta ut Hulken mot denna.

Stod flera stycken såna, perfekt när matte ska skjutsa mej till skogen.

Enligt matte ska jag inte alls åka runt i ett sånt här monster.

 

Undrar om Siri vill dejta innan jag drar till Hollywood?

 

Jo självklart ville hon det, fast allra mest mattes godisficka.

 

Inte ens superhunden jag orkar så mycket när det är så här vidrigt

Siris altan var inte att tänka på att vistas på.

 

Ska man röra på sej gäller det att vara i skuggan.

 

Fast jag samlade i alla fall ihop ett gäng bollar.

Ingen som ville busa med mej och jag hade nog faktiskt inte orkat heller.

Lär ju kanske vara ledig ibland från alla filminspelningar i Hollywood så jag hinner väl dejta och busa då.

Skulle gå hem.

Träffade några människor om redan hade sett mej på TV och berömde mina insatser.

Mycket trevligt.

För övrigt har jag snott mattes mobil, måste vara anträffbar när Hollywood ringer och hon kan ju hitta på

att inte svara eller inte hitta den.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards