Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 juli 2013

Av Sigge Svamphund - 15 juli 2013 17:48

Ingen äckelhetta idag heller så matte behagade använda min bil igen.

Blev skjutsad till Monster menar Sagostigen.

Bra för det var ett tag sen jag var där.

Kollade en arbetsplats.

Löjligt, två torra kantareller bara .

Men så skulle jag vidare till en del av skogen som jag inte varit i sen i höstas.

 

Ta av mej det eländiga onödiga kopplet!

Jag svävar i livsfara och behöver lägga benen på ryggen.

 

Titta här, en massa hemska komonstervalpar.

Vet nog att de var ute efter mej.

Lyckades komma förbi med livet i behåll.

 

Det finns vatten i sjön vid Askungens slott.

Inga människovalpar var det där heller just då så jag hann ta ett snabbt dopp.

 

När jag var här senast, vilket var sent i höstas så höll jag på att jobba svansen av mej.

Men det var då det, nu var det bara vilda grisbök och nästan öken inne i skogen.

Shit!

Jag som dessutom hade hittat en superbra kotte att använda som markeringsverktyg.

 

Min älskade bäck rinner ju genom skogen där. 

Bedrövligt skick på den, borde gå att simma här.

 

Titta på detta elände som ska föreställa bäcken.

 

Detta är samma ställe i oktober förra året.

Varför kan det inte se ut så här nu?

Tänk vad jag hade kunnat roa mej.

  

Har dragit runt ganska länge utan ett endaste jobb trots inspektion av mängder med arbetsplatser.

Här var det ÄNTLIGEN dags, men de var så små och torra att de är kvar i skogen.

 

Matte hittade nån ny kompis som hon INTE pussade.

De hade tydligen bara nåt samtal om nåt.

 

Här brukar det vara ett ljuvligt jättespa med fantastiskt doftande vatten.

I dag var det så torrt att matte som inte fattat hur välgörande spa är kunde gå rakt över utan att bli

det minsta lilla blöt.

Fullständig katastrof i min värld.

 

Här brukar det vara väldigt bra att jobba med Svart trumpetsvamp.

Mycelet doftar me inte minsta lilla valp hade fötts.

Behöver ösa ner mängder med hälsovådligt regn snarats så jag inte blir arbetslös.

 

Ansåg att vi skulle gå den här vägen tillbaka.

Alltså passera över bäcken via bron, då skulle jag slippa passera komonstervalparna.

 

Matte totalvägrade.

Bron är enligt henne INTE pålitlig och dessutom så skulle jag då passera hästmonstren.

Ångrade mej. vill inte passera hästmonster som säkert är utsvultna.

 

Här brukar bäcken vara som en liten sjö och synnerligen badvänlig.

Dög knapp till spa idag,

 

Nån gång i forntiden så har troligen människor badat hä.

I alla fall så finns badstegen kvar.

Gick samma väg tilbaka, missade att bada vid Akungens lott eftersom det var en massa människovalpar där.

Passerade komonstervalparna som blängde hungrigt.

Tänkte gå direkt till min bil.

Men då frågade matte om jag händelsevis ville ha nåt.

Ville jag och glömde tillfälligt alla monster.

 

En glass är aldrig fel efter flera timmar i skogen.

Var alldeles utsökt gott och svalkande, kunde ha käkat flera stycken faktiskt.

Sen drabbades jag av att passa ett staket oroväckande nära levande grisöronen och ett hästmonster medan

matte gjorde nåt tråk.

Överlevde och blev hemskjutsad.

Har hört att i morgon ska jag visst jobba med nåt annat om det inte blir äckelhett.

Alltå får det inte bli äckelhett efterom jag vill ha fulltecknade dagar.





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards