Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 juli 2013

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2013 17:49

I dag var det då äntligen dag för årets stora händelse i hundvärlden

KORV OCH KÖTTBULLEPARTYT

Gjorde en tidig morgontoalett och sen grejade matte med en massa tråk och viktigast

korven och köttbullarna.

Jag sprang mest i vägen, med tanke hur virrig hon kan vara så var jag livrädd för att hon skulle

glömma mej.

Molly och hennes matte kom med underliga bilen som är ett hus och hämtade oss.

Var lite oroolig för att matte skulle glömma bort att informera om det viktiga stoppet på

vägen till Skottvång.

 

Hon glömde inte.

Morgondopp innan partyt det är viktiga saker det.

Molly godkände min sjö, mycket bra.

 

Så framme i Skottvång och människorna har tagit alla onödiga saker ur bilen.

Jag tänker minsann visa Molly lite av skogen.

 

Människor och deras underliga påhitt.

Förra året hängde det kaffekoppar och annat trams i träden.

Nu hade det dykt upp en konservöppnare för jättar, tur att jag slipper sånt i mina skogar.

 

Här är kolmilan om väntar på att tändas.

Fullkomligt ointressant.

 

Var är hundarna, var är partyt????????

Ska jag sitta här och ha tråkigt i flera veckor eller????????

 

Men titta här, detta är jag.

Mollymatte stickar helt fantastika hundar och denna hade matte beställt.

Till och med mitt kännetecken hängörat har Mollymatte lyckats få till.

Så till slut................................

 

Där kommer min gamla svamphundselev och bloggkompis Molle.

Hans debut på korv och köttbullepartyt.

 

Strax efteråt.

Ludde med husse och matte.

 

Så döptes och tändes årets kolmila och hä väller milröken fram.

 

Den vanliga traditionen upprepades, ur milröken kom Kasper med matte.

Nu var alla samlade inför PARTYT.

 

Molle och Kasper ser då inte ut som om de har så mycket att säja varandra.

 

Molle hade tyvärr lite bråttom så han hann inte vänta tills riktiga partyt brakade loss.

Vi hade lite party på egen tass innan han var tvungen att åka på andra uppdrag.

 

Dök upp en snygg Goldenbrud, jag umgicks med henne och hon hälsade på mina polare också.

 

Nu är det PARTYTIME på allvar.

Luddehusse är en suverän godisutdelare och han har en massa smarr i händerna. 

Nu gäller det att passa på.

 

Äta, äta, äta.

Tänk om jag hade en Luddehusse att tillgå varje dag.

Tror jag ska skicka matte på kurs där så hon lär dej hur mycket godis en hund behöver varje dag.

Och dessutom bästa sätten att ge oss hundar.

 

Så kom det ytterligare en alldeles ny deltagare.

Lilla chihuahuavalpen Chili.

Snacka om tuff hund, hon var inte ett dugg rädd för nån av oss trots att vi alla är många, många gånger

större än henne.

Här hälsar hon på Molly.

 

Men det gäller ju att fortsätta parta loss också.

Jag och Kasper smällde i oss.

 

Molly som aldrig varit med om ett party såg ut som om hon trodde att Luddehusse bjöd på fullkomligt

livsfarliga saker.

 

Lilla Chili hon var minsann inte blyg hon.

Partymat är gott och hon smällde i sej massor.

Hon måste ha trott att hon hamnat i himelriket för hundar med alla läckerheter som delades ut.

 

Jodå, vi hann med umgänge också.

Tänk vad skoj med en liten hund som fick umgås med alla oss stora och ha skoj.

All heder till en så klok matte.

Kan tala om att hon självklart är inbjuden till nästa års party.

 

Kom förbi ytterligare en hund.

Partymat var det ju gott om så vi delade med oss.

Alla hundar borde få vara med på våra partyn!

Men allt skoj har ju ett slut.

Partyt tog slut, Ludde och Chili åkte till sina respektive hemma.

Som traditionen bjuder tog jag med mej Kasper och Kaspermatte till skogen ett tag.

Förhoppningsvis kommer Kasper att ha bilder från det.

 

Det tar på Mollys krafter att vara på party för allra första gången.

Hon somnade gott.

Så åkte även Kasper hem.

Hett som bara den var det och människorna fattade det vettiga beslutet att det var dags att åka hem.

 

Här ändras inga rutiner inte.

Kom Molly, vi har viktiga saker att göra.

 

Nästa sjö.

Badade massor vilket verkligen behövdes denna heta dag.

 

Till och med Mollymatte badade fötterna.

 

Trots party, nya ställen och nya hundar så har inte Molly glömt sina kletomantakter.

Pinnen hon har i munnen, den hade faktiskt jag tänkt simma efter men..........................

Blev hemskjutsad och kom på att jag nog är en väldigt trött hund.

Undrar om vi kan köra en repris med ett nytt party nästa helg?

Vänta ett helt år känns väldigt onödigt.

Jag ska vila nu.

Faktiskt å tänker jag deppa en del också.

I går blev ju bloggvärlden en underbar bloggvän fattigare när Rudi vandrade över regnbågsbron.

Rudi har det bra där på andra sidan bron, men både jag och matte tänker på och lider med hans människor

som mist sin allra bästa vän..

Rudi du fattas oss alla bloggande hundar!!!!




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards