Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 juli 2013

Av Sigge Svamphund - 10 juli 2013 18:05

När jag skulle gå ut i morse så hade det kommit lite synnerligen välbehövligt regn.

Klarade av morgontoaletten utan att det började om och skadade mej.

Hann in och sen började det.

Perfekt tänkte fördriva dagen med att slappa i fåtöljen och dröma om alla kommande svampar.

Men jag skulle tydligen ut och åka.

Kastade mej ut och in i bilen för att undgå skador.

 

Så här såg det ut, vräkte ner regn i mängder.

Jag planerade självklart att enbart passa bilen eftersom matte skulle göra nåt tråk i Eskilstuna.

Kändes som en ypperlig sysselsättning idag och jag skulle undgå skador.

 

Min plan höll inte.

Skulle tydligen hälsa på mattes mamma.

Regnade inte i Eskilstuna just då men jag smög efter husväggarna för säkerhets skull.

 

Benlyft var bäst att utföra under träd.

 

Inne i säkerhet.

Undrar vad jag ska bli bjuden på idag?

Verkar inte vara lunch på gång i alla fall.

 

Människorna skulle tydligen bara fika.

Men jag bjöd mej i alla fall på skorpor, mycket gott.

 

Kom några och grejade med nån ventilation.

Jag hade gärna räckt en eller flera hjälpande tassar, tror de hade behövt det.

Blev hindrad av hon som inget begriper (läs matte).

Sen passade jag bil på ett par ställen innan jag skulle åka hem.

 

Behövde uppsöka nån gran så matte stannade vid skogen.

Regnade inte just då så jag kunde vistas ute en liten stund.

 

Passade självklart på att jobba.

Vid min tass så sitter det lite ogräs.

Strax innan denna bild togs så hade jag träffat en människa som sa att den aldrg hittade svamp i de hä

skogarna.

Märkligt, de växer ju överallt.

 

Titta så underbart.

De bildas spa på stigarna!

Det finns hopp både för min pälsvård och mitt jobb.

 

Kollade några andra arbetsplatser men de var tomma.

Så började det regna igen alltså skuulle jag hem omgående.

Hemma så vittjade matte postfacket.

 

En del av dagens skörd.

Sörmlandsledens medlemstidning hade kommit.

 

Självklart så förekom jag i den.

Var ett bra tag sen jag gjorde den intervjun.

Har lite svårt att hålla reda på all press som jagar mej.

Eftersom jag missade mina viktiga bad i går hade jag såna planer för eftermiddagen.

Ställde in dom, eftersom det började regna igen och då behöver jag inte alls bada.

Men i morgon hoppas jag på båda bad och spa.

Måste ha pälsen i toppskick till lördag.  

Det är ju dags för årets PARTY i Skottvång i samband med kolmiletändningen.

Bilden är tagen för 3 eller 4 år sen.

Jag, Kasper och Ludde partar loss och Luddehusse är som vanligt en eminent godisutdelare.

I år kommer ju Molly att vara med och kanske ytterligare en hund.

Alla hundar och katter som vill är självklart välkomna till årets höjdpunkt.

Vi käkar korv o köttbullar och har det trevligt tillsammans medan människorna pratar tråkprat.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards