Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 juli 2013

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2013 17:57

Har haft en alldeles underbar hunddag och skitmatte KOM IHÅG kameran.

Såg en massa intressant grejande i morse och började ana.

Så skulle jag åka.

 

Hm, skumt jag hade förväntat mej fler bilar där matte parkerade.

Tomt så jag tog en runda i skogen i brist på bättre.

 

Nu hör jag nåt.

Hör jag alldeles rätt så är det väldigt trevligt.

 

Jag har hört rätt så nu är det bråttom.

 

Titta vad jag hittade!

Mina allra bästa människovalpar Oliver och Adam.

Inte nog med dom, de hade dessutom in pappa, mattes mamma, Marcus tjej Maria och hennes människovalpar

Oliver och Christoffer med sej.

Dags för årets bästa tradition alltså.

Jag tog genast med mej människovalparna, långsamma vuxna människor göre sej ej besvär.

 

Tyvärr var vi tvugna att stanna och vänta på de långsamma ibland.

Hade egentligen inte tid, men de ropade på oss hela tiden.

 

Människovalparna plockade massor med smultron efter vägen.

 

Marcus lyckades faktiskt hitta lite torra kantareller alldeles utan min inblandning.

Kan kanske bero på att han är släkt med matte.

 

Men ska ni komma innan onödiga isen invaderar eller?????????

 

Äntligen framme vid Krusbärssjön.

Kastade mej omgående i och simmade, det har varit äckelhett så mycket bada blev det.

 

Maria plockade dagen enda kantareller som inte var alldeles torkade.

Jag hade inte tid att jobba just då, var upptagen med att bada och bada ännu mera.

Perfekt med fyra människovalpar som begriper hur mycket jag faktiskt behöver bada.

 

Märklig mänskliga nöjen.

Stå och glo på förklädda vithajar och hojta om att så stora abborrar måste fiskas upp.

Till mattes enorma glädje hade de inga fiskesaker med sej.

 

Detta ser mycket lovande ut.

Grillen ska tändas, vilket innebär korv .

Jag fortsatte att bada, borde faktiskt alltid ha fyra människovalpar med mej som ser till att jag får bada.

   

Maria jobbade som grillmästare.

Hade knappt tid att övervaka det viktiga arbetet.

 

Alla åt och åt.

Jo jag åt jag också, minns inte om det var 7 eller 8 korvar jag smällde i mej.

Många var det i alla fall.

Sen var det dags för årliga fotograferingen.

 

Började med denna bild för 6 år sen.

Oliver 4 månader gör sin första bekantskap med en kantarell, för övrigt en av mattes favoritbilder

Sen har det tagits en ny varje år.

 

Detta är årets bild av Oliver med kantarell.

 

Blev en bild på Adam med kantarell också.

 

Övergav Krusbärssjön ett tag och drog till skogs för att kolla mina arbetsplatser.

Mycket oroväckande, jag kommer snart att vara arbetslös om det inte börjar vräka ner regn.

 

Fast lite mer blev det.

Maria blev så glad så glad, hon hittar nästan aldrig sånt där ogräs.

Gick tillbaka till sjön igen.

Badade ännu mer och människorna fikade.

 

Oliver var minsann ute på otillåtna äventyr.

Berget sluttar ganska brant och det blir djupt så han fick inte vara där.

 

Fast detta var tillåtet.

Medan de satt och svalkade fötterna så badade jag.

 

Jaha massor med timmar i skogen håller på och tar slut.

Korkat, jag hade ju bara badat några miljoner med gånger smällt i mej alla korvar och busat massor.

Hade kunnat hålla igång i många timmar till.

 

Adam han tycker att det är så skoj att plocka bär att han inte ville sluta.

Men vi kom till bilarna och det var dags att åka hem.

Jag somnade faktiskt på väg hem.

Ska nog sova bort kvällen, men i morgon kan jag göra om detta utan problem




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards