Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 juli 2013

Av Sigge Svamphund - 3 juli 2013 17:52

I morse sa matte det där äckliga ordet igen

VILODAG

Dåliga ursäkten att nu hade det varit mycket ett par dagar så idag skulle det bli lugnt.

Till min glädje så skulle jag i alla fall skjutsas till en skog.

 

Bra!

Här har jag inte varit på ett tag.

I nästa vecka så har jag årets första svamphundselev så jag skulle kolla tillgången på ogräs kantareller.

 

Fantastiskt!

Ett användbart spa, gjorde rejäla inpackningar och med tanke på vad som skulle komma att ske senare var

det en himla tur.

 

Fast på de flesta ställen ser det tyvärr ut så här.

Alldeles uttorkat.

 

Jobba var det.

Måste ju kolla så det är bra tillgång tills min elev kommer.

 

Jo det finns miljoner av dom precis överallt.

Kommer att bli perfekt.

Drog vidare, hittade en Dofttaggsvamp till mattes stora glädje, hon är ju liksom trött på de onämnbara.

 

Här fick jag höra att jag inte behöver se så förbaskat stöddig ut när jag jobbar.

Behöver jag visst det.

 

Som sagt eleven kommer att ha fullt upp.

Strax efter att matte tagit den här bilden så ringde hennes telefon.

Jag såg hur hon dunsade ner på en sten och hakan landade snyggt på backen.

Sen blev det fart.

Skulle till bilen och det på en gång.

Hade hört att vi skulle en sväng till Eskilstuna för matte var tvungen att besöka Rudimattens tråkjobb

Gjorde hon det inte idag så skulle det bli böter.

Fattade ingenting när hon körde hem i stället, trodde att hon var senilare än vanligt.

Hemma så virrade hon runt ett tag och sen skulle vi åka igen.

Märkligt tillbaka till samma skog där jag redan varit men nu väntade en annan bil där.

 

Kolla loggan på bilen.

Min nya karriär ska inledas, jag ska filmas för TV.

 

Hej Anki Reporter är det du som ska intervjua mej?

Jaha det var det, tur att jag är en medievan hund.

 

Och du ska filma mej.

Hade en lång och ingående diskussion om hur vi skulle lägga upp det så jag kommer bäst till min rätt.

Detta blir ju min TV debut så det var en del att tänka på.

 

Blev mycket sånt här komma springande mot kameran och se pigg och alert ut.

Var och jobbade på en av arbetsplatserna jag besökte på förmiddan.

Kändes bra att kunna visa massor med svamp medan jag blev filmad.

 

Hm, underliga saker händer.

Finns kantareller där och jag får inte jobba precis nu.

 

Ännu märkligare.

Monteras nån annan liten kamera precis vid svampen.

Matte släpade med mej åt alldeles fel håll så fick jag vänta.

Fick springa och jobba och sen upprepades samma sak, andra gången hojtade fotografen om att där satt den!

Tydligen så filmade han nån närbild på svampen och precis min nos när jag markerar.

Så intervjuades matte som faktiskt tror att hon kom ihåg att andas.

 

Ännu mer sånt här filmande av mej och en massa av mej och matte tillsammans.

Kände mej som värsta största Hollywoodskådisen där i skogen.

Så till slut var de nöjda och belåtna.

Tackade så mycket för att jag hade ställt upp.

Skildes åt och jag hamnade i bilen igen.

Denna gång kom matte ihåg att åka till Eskilstuna, trodde det skulle bli fika hos hennes mamma.

Men matte dumpade bara en massa kantareller i brevlådan där för nån mattemamma var det inte hemma.

Åkte hem, är trött nu.

Kostar på att bli TV kändis.

Matte däremot hon är fullt upptagen.

 

Hon som avskyr att synas har kommit på den fantastiska idén att om hon klär ut sej till Lady Gaga så

kan hon vandra obehindrat på Malmköpings gator och slippa bli igenkänd.

Ja, ja ni som kommer på korv och köttbullepartyt nästa lördag vet ju vad ni har att vänta er.

Hur som helst så kommer inslaget med mej på SVT Östnytt antingen i morgon eller början av nästa vecka.

Jag kommer att länka till det då.

Så länge kan ju ni som vill lyssna här det är mattes svammel i radion från igår.

Matte muttrar för övrigt om att nu SKA det bli lugnt.

Vadå, tidningsintervju i fredags, radion i går och TV i dag jag gillar detta.

Om inte annat så kan jag väl ut och dejta brudar i morgon, måste nog träna på min tassograf



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards