Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 juli 2013

Av Sigge Svamphund - 1 juli 2013 18:22

Oj, oj vilken dag det här blev.

Började som vanligt med sedvanliga morgonrutiner.

Så skulle jag ut, ingen skjuts nånstans för vi hade enligt matte inte tid.

 

Bingo!!!!!!!!!!!!!!

Finns egentligen bara ett ord.......................

ÄNTLIGEN!!!!!!!!

 

Siri var inte hundnappad som jag befarat.

Hon är tillbaka, var verkligen på tiden.

 

Ännu bättre hon hade samma planer som jag så vi gjorde sällskap.

Har ju massor att ta igen nu när vi inte setts på evigheter.

 

Sirimatten var på jakt efter kantareller så jag jobbade självklart en del.

 

Så äntligen sjön!

Det är mycket roligare att bada när man är två.

 

Fast ibland är det väntans tider på att få bollar kastade i vattnet.

Här är det Siri som väntar och väntar.

 

Vi såg till att Sirimatten var fullt sysselsatt med att  balansera på fallfärdiga bryggan och kasta bollar åt oss.

Hon lyckades i alla fall aldrig kasta sej själv i sjön.

 

Jobbade ännu mer, bäst att kolla så Sirimatte verkligen hittar alla kantareller jag visat.

Tydligen skulle de äta sån sås idag.

Gick hem till Siri en stund, bjöd mej på en utsökt macka bland annat.

Sen hade vi inte tid längre enligt tråkmatte.

Himla tjat om tid, matte får ju inte stressa för sin människoveterinär, hur vore det om hon lyssnade?

Var hemma en stund och slappade.

Sen hörde jag ett alldeles otroligt trevligt ljud utifrån gatan.

In till mej kom mina allra bästa människovalpar.

Men de var bara inne och vände innan vi skulle ut.

 

Kom nu Oliver vi har bråttom.

Jag vet precis vad vi ska göra och nu ska jag roa mej.

Att bromsen i andra änden av onödiga kopplet inte får stressa det struntar jag fullständigt i.

 

Så av med koppleeländet och bromsen.

Kom nu människovalparna så ska vi ha riktigt, riktigt skoj.

 

YES!!!!!!!!!!!!!

Hundbadet innebär en massa trevligt bad tillsammans med männikovalparna.

Men det är så märkligt detta att människor alltid ska en massa innan de är redo att kasta sej ut i sjön.

 

Fast vi var inte ensamma där.

Snok var ute och simmade men ångrade sej och vände, vie tydligen inte bada ihop med oss.

 

Äntligen är de klara så nu ska det bli bada av.

 

Oliver han är lika bra som jag på att bada..

Gissa om vi hade skoj.

 

Helt plötsligt dök Bamse en av mina hundpolare upp och var också med och badade.

 

Adam var inte lika badintresserad idag utan höll sej mest i kanten eller på land.

 

Till slut såg det ut så här.

Oliver började frysa och ville inte bada mera.

Äsch, konstiga mänskliga påhitt, jag fryser aldrig när jag badar.

 

På väg hem.

Tränade Adam i svampsök.

Mycket duktig elev, han markerar kantareller här.

 

Oliver var lika duktig han.

Gick hem och det blev väldigt märkligt.

Kom in hemma och upptäckte helt plötsligt att alla saknades.

 

Jaha, de var minsann och roade sej UTAN mej.

Människovalparna ville åka spårvagn och skitmatte ansåg att jag kunde passa huset för jag har åkt flera

gånger.

 

När de hade åkt så roade Oliver och Adam sej med att leka att de körde spårvagn.

Tydligen väldigt skoj, hade kunnat delta jag också.

 

Så körde de buss.

Oliver lär ha kört till Stockholm.

 

Adam körde till Västerås.

Väldigt vad de hann med på den där stunden de var försvunna.

Hur som helst kom de hem till mej igen.

Då var det fika och jag serverades glass.

Sen skulle de åka hem, hörde att i helgen blir det tydligen människovalparna igen och då ska vi göra nåt skoj.

Är det helg i morgon????????

Hände en sak till när de var här men det ska jag berätta om i morgon.

Nu tänker jag vila mej.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards