Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 juni 2013

Gett intervju igen

Av Sigge Svamphund - 28 juni 2013 18:10

En hård och upptagen dag.

I min status av känd svamphund så var det dgas att ge en intervju igen om mitt hårda slit och

alla arter jag kan.

Hann med en kort skogssväng här hemma innan jag skulle åka.

 

Hamnade i hålorna håla Flen.

Men dä finns den där alldeles underbara fontänen som jag inte badat i.

Tro nu inte att jag fick testa den idag heller nädå j*kla skitmatte!!!!!!!!

 

Skulle vänta på Stockholmståget på stationen.

Jo tåget kom och med det Irmi journalisten som skulle skriva om mej.

Lite skoj är det, idag för precis ett år sen stod jag också på stationen i Flen och väntade på samma journalist.

Då blev jag intervjuad för Härliga hund, nu jobbar hon åt andra tidningar.

Jag gjorde ett så outplånligt intryck att hon absolut ville träffa mej för ett nytt reportage och annan

tidning med annan läsekrets.

Tåget kom och sen åkte vi med min bil.

 

Framme i skogen.

Nu kan vi prata kamera med rejält objektiv.

 

Äsch, var lika bra att sätta igång och jobba direkt.

Synnerligen lättjobbat eftersom det finns ogräs kantarelluslingar överallt.

 

Jobbar mer och det dokumenteras ordentigt.

 

Här satt jag och markerade när bilden togs.

Innan jag åkte i morse så letade jag förtvivlat efter rullen med silvertejp, hittade den tyvärr inte.

Hade planerat att tejpa igen munnen på matte så hon inte skulle svamla en massa onödigt.

Tyvärr hörde jag massor med onödigt babbel på grund av den saknade silvertejpen.

 

Drog vidare genom skogen och berättade om massor med viktiga hundsaker.

 

Som detta hur otroligt viktigt det är att göra spainpackningar för att hålla pälsen i topptrim.

Tyvärr härjar ju vattentjuven så jag fick leta ordentligt efter nån om var användbar.

 

Ännu mer fotografering i samband med att jag jobbar.

Tur att jag är medievan och kan detta med att posera snyggt.

 

Visade den lilla dolda nästansjön och tog ett dopp.

Missade ju det när jag kollade skogen i onsdags eftersom det började regna.

 

Lite kombination av intervju och fotografering.

Passade på att be om ursäkt för att de enda svampar som fanns var tråkkantarell och lite kremlor.

Hade ju varit trevligt med fler arter.

Jobbade ännu mera.

Till slut nådde vi Krokodilsjön.

 

Jodå jag badade.

Bakom ryggen på mej så pågår det fotografering av mattes snyggkorg.

Sen var det fika jag käkade upp min macka och lyckades få lite av människornas.

Så bjöd matte å det där superhälsosamma chagathéet och Karl Johankakor.

Höll på att somna medan människorna babblade om hur nyttig Sprängtickn (chaga) är osv.

Tänk om jag hittat silvertejpen......................

 

Gäller ju att sköta sina presskontakter

Alltså var jag mycket social och umgicks ett tag.

 

Äntligen!

Jag fick prata i lugn och ro och berätta massor om mitt svamphundjobb, alla arter jag kan, alla elever jag

haft och kommer att ha och massor med annat mycket viktigt.

Som ni ser så lyssnade Irmi mycket uppmärksamt på allt jag berättade om.

 

Slut på fika och viktigaste intervjudelen.

Passade på att visa det litterärt berömda torpet vid Krokodilsjön.

Alla som läst Liza Marklunds deckare har läst om det eftersom huvudpersonens mormor bor här i böckernas

värld.

 

Jaha, nästan slut på en lång dag.

Återstod bara lite mer jobb och en hel del poserande för bilder.

Resultatet av allt jobb, det fick Irimi med sej hem.

Matte njöt av att slippa ta reda på en massa kantareller.

Åkte till Flen igen för att släppa av henne vid tåget.

Fick inte fontänbada nu heller, kom faktiskt inte ens ur bilen.

Åkte hem, kom på att jag är trött så jag ska ha en slapp kväll.

Just ja denna gång kommer jag att hamna i nåt som heter Hemmets veckotidning.

Vet inte när jag ska vara med men talar om det så snart vi fått veta det.



 
 
Kasper

Kasper

28 juni 2013 21:25

Toppen, med en Irmi som redan kände dig, då kunde ni ju gå direkt på väsentligheterna! Om nu inte matten din sabbade, förstås.
Matte har inte gått nånstans där hon brukar hitta kantareller, och hon har inte kollat där nere precis utanför tomten heller.
Nu får hon allt skärpa sig - jag vill faktiskt ha en kantarellmacka, jag också!
Såna där tidningar har lång pressläggningstid, men den som väntar på nåt gott... ska bli spännande att se så småningom.

http://kasperian2.blogspot.se

 
Mimmi, Tarzan, Sessan

Mimmi, Tarzan, Sessan

28 juni 2013 23:36

Mjau, så du kommer att vara med i HV, spinnande, mjau
Den tidningen har matte, så det ska bli spinnande att få läsa om dig sedan Sigge, Tassarna upp!
Jamars kul det ska bli.
Det brukar ta lite tid innan det kommer till press
säger matte.

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards