Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 26 juni 2013

Besiktigat min bil och inspekterat

Av Sigge Svamphund - 26 juni 2013 17:58

Tänkte INTE göra morgontoalett, det regnade.

Hade tur så det upphörde en stund när jag skulle ut.

Direkt efter avslutad runda så hamnade jag i min bil.

 

Dags att besiktiga min bil.

Sånt får absolut inte göras utan min närvaro.

Hann markera bilprovningen som mitt revir också.

Då upptäckte jag en intressant skylt, nåt om förarprov.

Jag kan alltså köra upp där.

 

Var nu snäll mot Hulken, jag ser minsann varenda rörelse du gör.

 

Vet inte om jag riktigt gillade detta.

Hålla på och banka under Hulken, men det var ingen fara.

Han är i mycket god kondition för sin ålder och har inga som helst angrepp av fartkräfta nånstans.

Passade på att umgås med alla som jobbar där, mycket trevliga typer som gillar mej.

Hulken vill de träffa igen för en broms bak mår inte riktigt bra, annars var han som sagt i utmärkt skick.

Kom genast på att när de ska träffa Hulken så kan jag göra en uppkörning.

Tänkte för övrigt stanna kvar på bilprovningen resten av dagen, vräkte ner regn när jag skulle gå 2 meter

till bilen.

Åkte vidare och inte var det vägen hem inte.

 

Som tur var hade regnet tillfälligt slutat.

Hamnade i Gröna männenskogen, skulle försöka hinna inspektera en del innan regnet började igen.

 

Började med det livsnödvändiga granbesöket sen var jag redo för allt annat viktigt.

 

Mycket lättjobbat, miljarder med valpar överallt.

Hann knappt från ena arbetsplatsen innan det var dags för nästa jobb.

Hittade några kremlor också så det blir i den här skogen som jag gör intervjun på fredag.

Måste ju vara gott om arbetsplatser så det blir bra bilder på arbetande svamphund.

 

Så alldeles underbart!!!!!!!

Det finns spa igen!!!!!!!

Hittade flera stycken användbara.

 

Men nu blev det fel.

Tänkte bada i min lilla gömda nästansjö, matte tänkte nämligen inte alls ta vägen förbi Krokodilsjön idag.

Ångrade mej omgående.

 

Det regnar och jag ska till min bil nu!!!!!!!!

Eftersom jag nu mer vet att inte ens veterinärer kan bota regnskador känns de extra farliga.

Hade en bra bit till bilen.

 

Äntligen i trygghet och jag inledde omgående jobbet att inspektera de mest akuta skadorna.

Åkte hem och gjorde vad jag kunde för att läka.

Skulle ut på eftermiddagsrunda.

 

Blev en sväng i hemmaskogen.

Självklart så jobbade jag massor.

Inget regn som störde mej nu.

 

Nähä, fortfarande för tidigt för Svart trumpet.

Ja men jag skulle bara kolla om mycelet doftade vilket det inte gjorde.

 

Hittade ett väldigt skoj rör.

Det roade jag mej med länge innan jag gömde det för kommande behov.

 

Nu börjar det vara lite storlek på tråkkantarellerna.

Plocka under denna storlek är barnarov, de kan stå och växa.

För små är bara jobbiga att rensa och det är bättre att vänta.

 

Underbart, gick till och med att spaa på Heden.

Mer regn till mej!

Fast det kan komma när inte jag har nåt behov av att gå ut.


 
 
Kasper

Kasper

27 juni 2013 01:23

Visst är det lite läskigt, när dom hissar upp ens bil så där och bultar och slår på den! Fatar inte varför inte mattarma säger ifrån... Dom ska vara rädda om våra bilar!
I morgon ska matte ta en tur på några meter och kolla våra kantareller - dom borde börja visa sig nu, dom också. (Fast vi har en hel del kvar från förr året, men färska är kanske godare.)

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards