Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 25 juni 2013

Av Sigge Svamphund - 25 juni 2013 18:05

Det är äckligt hett här så matte vägrade att skjutsa mej till nån bra skog idag.

Skulle få hålla mej i hemmaskogarna tyvärr.

 

Nu var det faktiskt länge sen jag dejtade Siri.

Kom fram till att jag faktisk är Malmköpings ensammaste hund i akut behov av att dejta.

 

Jaha, ensamheten lär fortsätta.

Fanns ingen Siri hemma, tydligen firar hon fortfaradne midsommar nånstans.

Det är SYND om mej!

 

Med tur så kanske att jag skulle lyckas träffa nån brud på spårvägen.

 

Dött och övergivet.

Hittade bara såna här oätliga syllsvampar.

 

Kollade arbetsplatsen vid Vilda grisvägen, fanns bara alldeles nyfödda valpar som kommer att dö innan

de blivit tonåringar om det inte kommer massor med hälsovådligt regn nu.

 

Vattentjuven han härjar minsann i mina spadiken. 

Var inte länge sen jag kunde simma här nu är det bara tassvatten kvar.

 

Titta här då

Nu finns det minsann mogna båbär, utsökt hundgodis.

 

Alltså min dunk................

Sist gömde jag den ordentigt inne i skogen, nu låg den på vägen igen!!!!!!!!!

 

Så bildbevis på att jag bär in den i skogen där den SKA vara.

Har gömt den ordentligt och hoppas den ligger kvar nästa gång.

 

Tänkte ha ett allvarligt samtal med Räv.

Det är ok att låna dunken, mmen den ska tillbaka till samma plats igen.

Räv vägrade att visa sej.

 

De här odjuren visade sej desto mera.

Äckliga irriterande blodsugare.

 

Så matte hade tjärsalva med sej så jag slapp dom resten av rundan

 

Jobbade och hittade mängder med kantarellvalpar.

Gnäll som vanligt, du kan väl hitta nåt annat.

Visst jag är aldrig omöjlig.

 

Vad säjs om 1,5 kilo blek ostronmussling?

Finns dessutom mycket små valpar på gång så jag kan jobba mera.

Insåg snabbt att lunchen var fixad.

 

Du det växer ogräs kantareller här.

Nähä skulle inte vara såna idag.

 

Som sagt det är fruktansvärt hett så bada är nödvändigt.

 

Usch, syns mer och mer sjöbotten.

Snart kommer väl hela sjön att vara stulen.

Tog i alla fall en massa välgörande simturer.

 

Ja, ja vi ska gå hem men jag behöver jobba mer.

Eller i alla fall kkolla att valparna mår bra.

Gick hem, serverades omelett med ostronmussling vilket var alldeles utsökt gott.

Släpade mej ut å eftermiddagsrunda och ägnade mej åt diverse mänskligt umgänge.

Sen har det varit fullt upp, jag ska visst intervjuas för en stor veckotidning på fredag så matte har hållit

på med tider och sånt

Så får ni gärna hålla tummar och tassar 8.30 imorgon bitti.

Då ska min bil besiktigas.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards