Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 24 juni 2013

Av Sigge Svamphund - 24 juni 2013 17:56

I dag slapp jag det där onödiga mänskliga påfundet vilodag.

Hamnade i min bil och insåg att jag dessutom hade sån tur att jag skulle bli skjutsad till

en bra skog.

 

Trevligt.

I den här skogen har jag två sjöar och dessutom bor mina engelska kompisar här.

Såg fram emot både det ena och det andra.

Började mindre bra för alla spa var stulna.

 

Bäcken börjar påminna om ett katastrofområde.

Kunde knappt spaa en gång.

 

Tänkte jobba, men kom på att det nog är alldeles för tidigt för Svart trumpetsvamp ännu.

Drog vidare i skogen i stället.

  

Mina dagliga bad är ju ett måste.

Som vattentjuven härjar kan ju sjöarna vara stulna vilken minut som helst.

Simmade massor som vanligt.

 

Jobba är också livsnödvändigt.

Miljoner med små ogräs kantarellvalpar finns det.

Men det måste vräka ner hälsovådligt regn om de ska ha en chans att bli vuxna.

Hälsovådligt regn förresten jag måste berätta nåt viktigt.

Låg och slölyssnade på mattes mänskliga tråkprat i telefonen i går.

Helt plötsligt blev jag väldigt alert för hon pratade om den för mej okända fjantiga hunden och regnskador.

Kom fram att veterinärer KAN INTE bota regnskador!!!!!!

Förstår ni nu hur hemskt det är att släpas ut och skadas när det regnar.

Matte pratade med vetten vi känner och fick höra att såna skador kan inte botas.

Aldrig mer att jag sticker så mycket som en klospets utanför dörren när det regnar!

 

Regnade i alla fall inte idag så jag drog vidare i skogen.

Jobbade mer, men bara små valpar.

 

Så hamnade vid Bäversjön.

 

Badade massor.

Lika bra att passa på när det finns vatten.

 

Titta på berget där syns det vad vattentjuven håller på med.

Vattnet borde befinna sej uppe vid mossan.

Nu är det dags att allt stöldgods återlämnas.

 

Efter nån miljon bad så tänkte jag fortsätta genm skogen och hälsa på mina kompisar.

Fick jag inte, enligt matte så hade vi inte tid.

 

Matte behöver nog till optikern för hon såg inte mej.

Vaddå, jag syns ju hur tydligt som helst eller?

Gick till min bil och åkte.

Hamnade i Eskilstuna där matte gjorde nåt i en affär.

Åkte vidare.

 

Jaha, Marcus jobb.

Undrar om han har människovalparna här?

 

Efter att ha pinkat in området satte jag mej och väntade för att se vad som skulle hända.

 

Aha, han skulle meka med in bil.

Nåt eländigt pucko har snott ett blinkersglas för mej och nu skulle ett nytt dit.

 

Men vad ska du göra nu då?

Jag som bilägare borde väl tillfrågas innan det skruvas.

 

Jaså inget värre än byta nån lampa till nån baklykta.

Totalt ointressant.

 

Tröttnade och bestämde mej för att jag faktiskt ska ta det där körkortet.

Sitter förbaskat bra på förarplatsen och så komplicerat kan det ju inte vara eftersom matte har körkort.

Fick inte alls övningsköra hem som jag planerat, blev tillsagd att sätta mej i mitt baksäte igen.

Skulle ha kört för matte bara körde förbi där hennes mamma bor utan att stanna.

Missade alltså att få lunch idag.

Åkte hem och åt tråklunch istället.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards