Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 juni 2013

Av Sigge Svamphund - 22 juni 2013 18:06

Dagen blev inte riktigt som planerat men väldigt bra i alla fall.

Meningen var att jag skulle ha haft en lunchdejt i Eskilstuna men av olika orsaker så

bev den inställd.

Skulle till skogen men blev inte skjutsad nånstans.

 

Jaha får väl ta en runda och se om det kan bli nåt skoj av den då.

 

Det tar sej, nu börjar blivande blåbärssylten att mogna, eller i alla fall två stycken.

Resten är bara gröna kart ännu.

Försökte jobba, en maskäten strävsopp, nyfödda kantarellvalpar och två föränderliga tofsskivlingar räcker

inte långt.

 

Hittade en träig midsommarfirare i skogen.

Han såg inte så där väldigt vänlig ut.

 

Sen fyndade jag en boll.

Perfekt, den var min bestämde jag.

 

Gick till sjön och tog mina dagliga bad tillsammans med den.

Drog runt ett tag till, träffade varken människor eller hundar.

Gick hem och trodde att det skulle bli tråk resten av dagen.

Hann bara vara hemma en stund innan jag skulle ut och åka.

Hamnade i Eskilstuna hos mattes mamma.

 

Jaha och ni äter och äter och uppmärksammar inte att jag svälter.

Jag skulle ha haft min dejt hemma hos mattes mamma och eftersom den blev inställd så hade mattes mamma 

massor med mat.

Det behövdes hjälp att äta upp en del, alltså ett typiskt hundjobb och här sitter jag och svälter.

Löste sej, jag fick en rejäl lunchportion.

 

Bjöd mej på goda kex med ost också.

Blev väldigt mätt och belåten

Sen gick jag till min bil och trodde att jag skulle åka hem.

 

Skulle jag inte och u är det bråttom.

Ta av mej onödiga kopplet så kommer jag fortare dit jag ska.

 

Hos mina allra bästa människovalpar.

Blev intressant bus med Oliver.

 

Adam han hade minsann varit duktig och hjälpt till att brygga kaffe till människorna.

Men jag busade en del med honom också.

 

Detta hade Oliver fått i torsdags, nu är han så stor att han slutat på sitt människovalpsdagis.

I höst så börjar han i förskolan, vaken jag eller matte hänger med han föddes ju alldeles nyss eller så.

När fika och såna oväsentigheter var avklarade så ville människovalparna gå ut ihop med mej.

Sånt tackar jag aldrig nej till.

 

Här har Aam hittat nåt spännande.

 

Igelkott var ute och rörde på sej.

H*n var så tam att matte kunde klappa på den.

 

Jag föredrar sånt här jag.

Människovalparna hade minsann en skoj frisbee som jag fick låna.

 

Gissa om jag hade skoj med den.

Allra bäst var när Marcus kastade med den för han kan kasta den flera kilometer.

 

När vi inte grejade med frisbeen så kastade Oliver och Adam innebandybollar till mej.

Roade mej alldels väldigt mycket.

Mer sånt här bus till alla hundar.

Matte och Marcus satt mest på en bänk och pratade tråkprat medan jag hade superskoj.

Sen skulle vi åka hem eftersom matte påstod att jag var trött.

På väg hem så stannade hon vid kyrkogården, jag passade bilen de minuter hon var där.

Kändes bättre att slappa just då, var nog lite trött kanske om jag kände efter ordentligt.

Så har jag hört matte säja det är avskyvärda ordet VILODAG om imorgon.

Fullständigt onödigt.

Jag tänker sova i natt och sen kommer jag att vara som en ny hund imorgon, tänker inte alls ha nån

fullkomligt onödig vilodag inte


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards