Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 juni 2013

Av Sigge Svamphund - 16 juni 2013 17:59

Blev en bra hunddag i dag också.

Trodde jag skulle bli skjutsad till nån skog men så blev det inte.

Vandrade i väg och höll ögonen öppna efter umgänge.

 

Ja då, turen var med mej.

Här är det dejt på gång.

 

Hej Whippet Scilla!

Trevligt var ett tag sen sist och jag tackar ju aldrig nej till tiksällskap.

Hade dessutom sån tur att hon faktiskt skulle ut en runda.

 

Perfekt detta, hon följde minsann med mej.

 

Nu Scilla så tycker jag att vi ska bada.

Hon är nämligen en badkruka av stora mått.

 

Nä inte idag heller.

Jag badade och badade men inte ens en klospets ville hon stoppa i det underbara vattnet.

 

Tränade Scillamatte i pinnkastning istället.

Jo hon lärde sej relativt snabbt och jag badade ännu mer.

 

Drog vidare mot nya äventyr.

Fanns inte nåt spännande p sprvägen så vi drog genom hasselskogen.

Försökte jobba, bara myceldoft, inga födda valpar ännu.

 

Gräset på ängen behöver slås.

Vi försvinner ju i det.

Fortsatte i skogen, förbi hos Räv där det var alldeles tyst idag.

 

Min dunk var orörd så jag busade självklart med den en stund.

Har gömt den igen.

Fortsatte, kollade lite spa men allt regn som föll i natt har inte fixat tillräckligt mycket påfyllning.

 

Fast det här var ju bra.

Stora spa på Heden som jag självklart utnyttjade ordentligt.

Skildes från Scilla och gick hem och slappade.

Sen var de dags för eftermiddagsrunda.

Då fick matte den briljanta idén att vi skulle kolla där jag hittade en massa finluden stensopp förra veckan.

 

Så jag har hittat en perfekt pinne att använda som markeringsverktyg.

Bara att börja jobba.

 

Jadå, jobb direkt sånt gillar jag.

 

Titta här så fina tråksvampar kantareller.

Fanns en hel del i plockstorlek och mängder med nyfödda valpar.

Matte plockade ungefär en liter.

Fast gnället hördes, vi skulle ju ha sopp och inte kantareller.

 

Ja men varsegod här har du en Tegelröd björksopp.

Fick mycket beröm, men den står kvar eftersom passerat bäst föredatum.

Ja, ja det kommer att födas nya.

Hemma igen så var det middagsdags.

 

OBS att detta är mattes macka.

Fullkomligt fruktansvärt att förstöra utsökta kantareller med äckelsallad som hon envisas med att odla

på min balkong.

Jag smällde i alla fall i mej en macka UTAN äckelsallad men med lika mycket kantareller.

Utsökt hundmiddag.

Nu förutsätter jag att jag får besöka alla mina arbetsplatser där de brukar komma tidigt och serveras många mackor.

Fast i morgon ska jag visst på dejt, men med tur kan jag jobba medan jag dejtar.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards