Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 juni 2013

Av Sigge Svamphund - 15 juni 2013 18:00

Precis som matte lovat så blev jag skjutsad till bra skog idag.

Kände mej mycket laddad och hoppades på massor med jobb.

 

Inledde med ett helt fantastiskt myrspa.

Otrolig doft (stank om ni pratar med hon utan luktsinne).

 

Sen drog jag vidare.

Har hur ycket bra arbetsplatser som helst så nu tänkte jag jobba.

Hann inte alls långt innan det var dags.

 

Överallt finns de, alldeles nyfödda kantarellvalpar.

Jag jobbade och jobbade och matte hon sa underliga saker men jag stoppade tallkottar i öronen för

att slippa höra.

 

Så nådde jag kära gamla Krokodilsjön.

Var ett bra tag sen jag badade där så det ägnade jag mycket tid åt.

Tog i alla fall slut på gnället om myrinpackningen och dess underbara doft.

 

Tro nu inte att hon tog några bilder på mitt simmande inte.

Nä såna här fjantbilder på näckrosor däremot.

Tänk om ni inte tror på att jag badat när jag inte har bildbevis.

 

Syns knappt på bilden, men den här björken anser matte att den ska blåsa omkull snarast.

På den växer det nämligen ett helt gäng med Sprängtickor, såna där som hon gör det undergörande théet av.

Äsch, finns viktigare svampar nu.

 

Vattentjuven måste ha en massa kollegor, han kan omöjligt hinna stjäla allt vatten själv.

Här borde det vara utsökt men räckte knappt till tassarna en gång.

 

Om ni bara visste hur underbart det är att jobba och jobba ännu mer.

Men nu började gnället.

Snälla kan du inte hitta trevliga soppar eller kremlor eller ungefär vad som helst som inte är tråkkantareller?

Hm, här har jag inte ens fått årets första macka innan kantarellerna hamnat i tråkkategorin.

För övrigt så fanns det bara såna, inte en endaste annan svamp hade behagat visa sej.

 

Superspagropen den var stulen.

Ska skaffa mej egen telefon så jag kan ringa och anmäla såna här allvarliga stölder.

Så hårt som jag jobbar behöver jag mina spagropar för avkoppling och pälsvård.

 

Den yttepytte lilla nästansjön fanns i alla fall kvar.

Kanske beroende på att den är så väl dold att vattentjuven inte hittar den.

 

Det är så skoj att jobba!

Struntar helt i vilka svampar jag jobbar med bara jag får jobba.

 

Som denna, den hade gått att plocka men matte vägrade.

Vad tror du vi ska ha EN kantarell till?

Blir ingen macka av det inte.

Så tjatade hon igen om alla svampar som inte finns ännu.

Jag ska minsann nosa upp dom också bara de föds så, just nu anser jag att hon ska vara tacksam för att jag

hittade minst tusen kantarellvalpar!

Funderade på att strejka, men det är alldeles för skoj att jobba.

 

Drog vidare i skogen, mer kantarellvalpar och uttorkade spa.

 

Snart kommer nästa goda hundgodis.

Blåbären mognar snart och på en del ställen blir det massor.

Skulle åka hem.

 

Nähä, hamnade på Heden.

Där var det sej inte likt.

 

Hamnade på loppis.

Sheppys matte var där och sålde saker så vi skulle säja hej till henne.

Människovalparna var med så det blev en del intressant bus.

Tyvärr så såg både de och matte att jag av någon märklig anledning hade en dinousarie i munnen när vi skulle gå.

Jag, stjäla??????

Nej absolut inte, hade bara tänkt låna den en längre tid eller nåt.

Träffade Frallan Einar och hans matte också.

Såg att han fick en massa av mitt godis.

Har ägnat resten av dagen åt att fundera på var jag ska jobba i morgon, har många arbetsplatser att kolla.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards