Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 juni 2013

Av Sigge Svamphund - 14 juni 2013 18:03

Jag hade gärna åkt till nån av alla mina bra skogar idag.

Men matte vägrade, nåt om att det skulle komma regn och en viss fjantig hund då ska hem

omedelbart.

Fattade ingenting, hade inte hört talas om sällskap och fjantiga hundar känner jag inga.

Att jag blir fruktansvärt svårt skadad av regn är ju en helt annan sak.

 

Kände för umgänge.

Nähä, Heden var alldeles övergiven, varken hundar eller människor inom synhåll.

Gick vidare och kände mej som Malmköpings ensammaste hund.

 

Men nu så....................

Jag ska minsann umgås.

 

Hej Siri och Sirihusse.

Serveras det händelsevis nåt gott?

Umgick en stund men Siri var tyvärr på väg hem så jag fick vandra vidare i min ensamhet.

 

Vi har märkliga sniglar här.

De till och med hänger i blommorna, underlig sysselättning om man är snigel.

 

Kände för att jobba.

Mycelet doftar men de där kantarellvalparna har inte behagat födas ännu.

Inte hade det fötts några Finludna stensoppar här heller.

 

Spagroar är nu mer rödlistade och starkt utrotningshotade.

Här ska det vara bra, nu var det bara torrt.

 

Min dunk fanns i alla fall precis där jag gömde den senast.

Tröstade mej med en massa bus med den.

 

Kom på att jag skulle kola hur Räv har det nu för tiden.

Var ett tag sen jag kollade.

 

Räv har minsann valpar.

Det pep och lät långt där nere, men de ville tydligen inte träffa en sällskapssjuk svamphund.

 

Drog vidare, ägnade mej mest åt vanliga hundgöromål.

Hittade i alla fall nåt som en gång i tiden var ett mycket bra spa.

 

Här doftar det, men inga kantarellvalpar är födda ännu.

 

Bestämde mej för att bada.

Skitvattentjuv!!!!!!!!!!

Här ska det gå att simma, nu har han stulit så mycket vatten i sjön att det inte funkar.

Fast jag hittade ett annat ställe där jag kunde simma.

 

Kom fram till att jag passar väldigt bra i gräs och smörblommor.

Men inte sjutton passerade det nån snygg tik då inte.

 

Passerade kakfabriken.

Mycket trevligt, träffade några människor som kände igen mej.

De hade hämtat en massa bröd till fåglarna.

Trevliga typer som bjöd mej på flera trasiga kakor, mycket gott.

 

Där borta där bor Siri och jag vill.

Nähä sa skitmatte du ska inte inbilla dej att du ska dit varje gång du passerar.

Blev brutalt ivägsläpad.

 

Sen hade jag tur.

Träffade min polare Sheppys matte som hade sina människovalpar med sej.

Blev en hel del trevligt bus med dom medan människorna pratade tråkprat.

Sen umgicks jag med jordgubbsförsäljaren utanför affären också.

Försökte hälsa på i pinn/blomsteraffären och hade lyckats om jag inte suttit fast i onödiga kopplet.

 

Detta är en bra affär.

Bara att ställa sej utanför vifta mycket på svansen och se extra snäll ut.

Lyckas alltid.

Brukar bli bjuden på korv eller köttbullar eller annat smarrigt.

I dag var det gott godis.

Gick hem och slappade, lika bra eftersom det kommit en massa häälsovådligt regn i omgångar.

I morgon har matte lovat att jag ska få åka och kolla arbetsplatser, ser jag fram emot.






Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards