Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 juni 2013

Av Sigge Svamphund - 12 juni 2013 18:01

Perfekt dag det här.

Matte packade ryggsäcken med mackor till mej vilket innebär långrunda i skogen.

Åkte till Sagostigen och utsattes genast för livsfara eftersom matte envisas med att stanna

bredvid blåa komonstret och ägna sej åt mänskligt tråkprat.

 

Jag kommer att dö av leda, vill ju till skogen på stört.

Skitmatte håller på och byter nåt trist kartblad på anslagstavlan.

Tog flera hundra år att göra det.

 

Usch!!!!!!!

En massa komonstervalpar har invaderat Sagostigen

De kommer säkert att käka upp massor med oskyldiga besökande hundar.

Jag tänker hålla mej undan varje gång i alla fall.

 

Så har det kommit nya levande grisöron också.

Kan inte bestämma mej för om de äter hundar eller inte.

 

Självklart så lurade de utsvultna hästmonstren på mej.

 

Matte hittade en hel sluttning full med mogna smultron.

Jag hade inte tid att smaka eftersom hästmonstren lurade alldeles i närheten.

 

Äntligen inne i skogen och tryggheten.

Har massor med planer.

 

Skötte självklart om bäcken väldigt noga.

Tyvärr så härjar vattentjuven även i den.

 

Kollade mitt favvisspa, men det mesta av vattnet var tyvärr stulet.

 

Matte vräkte hyresgäster i brevlådan där gästboken bor.

Inte bra om de bor där när vandrande hundar ska skriva hälsningar till mej.

 

Lyckades i alla fall göra årets snyggaste tassinpackning.

Notera det tjusiga smultronbladet, så här skulle jag se ut jämnt.

Borde imponera på alla min brudar.

Sen blev det livat i skogen.

 

Matte förbannar att kameran inte var redo.

På ängen stod det en Hälgevalp, en sån från förra året och slickade på en saltsten.

Hälgevalpen såg inte mej och jag såg inte den trots av avståndet var max 1,5 meter.

Matte fick tag på kameran och samtidigt upptäckte Hälgevalp den skräckinjagande matte och jag

upptäckte Hälgevalp.

Resultat.......................... jag och Hälge hoppade lika högt båda två coh sprang åt varsitt håll.

Hälge fastnade aldrig på bilden , min svans kan anas mitt i bilden.

När matte slutat svära över att hon inte fick det på bild började hon skratta istället, såg visst

mer en löjligt ut med studsande hund och Hälge.

 

Passerade jägarnas tillhåll, eftersom det inte gick att rulla tunna så fick matte skvätta vatten åt mej.

 

Ansåg att jag skulle gå till fikaberget och bada men det skulle jag tydligen inte.

 

Skulle vidare för att kolla skärmskyddet.

Nu när det är vandringssäsong så måste det kollas med jämna mellanrum.

 

Viktigt jobb.

Kolla bäcken innan skärmskyddet, den behöver som alla andra ställen mer vatten.

 

Sånt här gör matte glad.

Snyggt och prydligt inte ens några sopor i sopsäcken.

 

Tror att alla som vandrat läst den här lappen.

Inte matte som skrivit den, men den säjer allt.

 

Badade självklart massor.

Mycket skönt.

 

Satt och filosoferade medan matte läste gästbok.

Nästa vecka är det 7 år sen jag flyttade till matte och sjön vid skärmskyddet var den allra första

jag provbadade.

Hade bara bott hos henne i två dagar eller nåt när jag var här första gången, sen dess har det ju hänt

massor.

När jag badat klart och käkat min macka så föreslog jag att vi kunde fortsätta längre på leden.

Men det skulle vi inte.

 

På väg tillbaka.

Det låter vid det ensamma huset som finns där.

Någon klippte gräs men det skulle jag inte bry mej om enligt matte så då gjorde jag inte det.

 

Hörru, jag SKA bada vid fikaberget.

Jo jag fick med mej matte så det blev bad även där.

 

Naturens renhållning kallas väl detta.

En trollslända har vandrat över regnbågsbron och nu håller myrorna på och städar.

Gick tillbaka mot Sago  menar Monsterstigen, ska nog faktiskt döpa den till det.

Hade kollat många arbetsplatser, men det var mest doftande mycel.

Fanns just inget att jobba med.

Klarade mej förbi hästmonstren och levande grisöronen.

Så fattade matte ett bra beslut men...............................

 

Har ni sett så äckligt!!!!!!

Blå komonstret vid entrén har fått en monstervalp som vaktar caféet

Ännu värre att matte band mej precis under det fönstret, bara väntade på att monstret skulle krossa

rutan och anfalla.

 

Överlevde och matte kom ut och hade köpt glass till mej.

Perfekt efter många timmar i skogen så här ska hon göra varje gång jag ägnat mej åt att jobba.

Dessutom så behövde jag nån tröst efter alla hemska monster.







Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards