Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 11 juni 2013

Dagens rapport

Av Sigge Svamphund - 11 juni 2013 18:00

Har inte så där väldigt mycket att berätta om dagen.

Inga dejter, inget jobb och ingen lång skogsrunda.

Hamnade i alla fall i min bil och trodde att jag skulle till nån trevlig skog.

 

Nä detta är inte skogen, det är Eskilstuna.

 

Kollade om det hänt nåt av värde sen sist, men det verkade precis om vanligt.

Eftersom jag var på väg till mattes mamma så bestämde jag mej för att det var lunchdags.

 

Hm, var är lunchen?

Det luktar inte mat och människorna påstod att lunch äter man inte 9.45 på förmiddan.

Dumheter, människor är så tidsfixerade

Jag kan käka lunch vid vilken tid på dygnet som helst.

 

Blev i alla fall bjuden på sockerkaka när människorna fikade.

Slappade medan teknikmatte grejade med den nya mobilen hennes mamma skaffat.

Sen passade jag bilen en snabbis medan matte var på sitt favorittillhåll Rudimattens tråkjobb.

Åkte hem, åt tråklunch bestånde av mitt vanliga torrfoder.

Sen skulle jag ut igen.

 

Har bråttom, hörde minsann vad matte så till GrannGizmo matte om vart jag skulle.

 

Gjorde ett snabbt stopp och ett försök att jobba.

Hade inte fötts några valpar, men det doftar.

 

Snabba dej på.

Jag har fyndat en superpinne och onödiga isen kan anfalla eller vattentjuven stjäla hela sjön.

 

Blev massor med bad vid hundbadet.

De där fullkomligt onödiga pinnarna är kvar i vattnet.

 

Hosjöodjuret visade sej också.

Matte påstår att detta är jag, men jag vet att jag inte alls ser ut så här.

 

Gick hem via spårvägen så jag fick röra lite mer på mej.

Ibland har jag ju tur och lyckas dejta där, men i dag var det alldeles övergivet.

 

Typikt mänskligt tråk.

Stå och glo på ett bi som gör sitt jobb i en nyponros.

Komplett ointressant.

 

Ta av mej det där fruktansvärt onödiga kopplet!

Om jag springer mellan träden här så kommer jag till Siri.

Blev inte av med kopplet, enligt skitmatte så träffade jag Siri länge i går och jag behöver inte dejta varje dag,

Behöver jag visst göra!!!!!!

 

Tröstade mej med att bada en del i min ena fontän i stället.

Gick hem och slappade.

I morgon ska jag förhoppningsvis få en mycket aktivare dag.

Har hört talas om trevliga saker om det inte blir äckelhett förstås.


 
 
Eva H

Eva H

11 juni 2013 19:45

Hörru du...
För det första så tror jag nog att det där monstret i alla fall är LITE släkt med dig! På långt håll om inte annat.
För det andra är arbetande bin verkligen något att titta på och glädjas åt! De börjar ju bli lite sällsynta nästan.
För det tredje... Borde väl inte erkänna, men 9.45 när du ville ha lunch, då avslutade jag frukost... Men jag hade faktiskt försovit mig!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

12 juni 2013 00:05

Du får hoppas på en bättre dag imorgon, eller rättare sagt idag... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards