Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 juni 2013

Av Sigge Svamphund - 10 juni 2013 18:01

Matte hade ju lovat att jag skulle bli skjutsad till nån bra skog idag.

Hade självklart en massa planer på att jobba.

Innan jag åkte så hörde jag att matte pratade i telefonen men antog att det var det vanliga

mänskliga tråkpratet så jag lyssnade inte.

Gick ut och åkte, men...........................................

 

Titta vad som hände!

Matte åkte till Siri och hämtade henne.

Siris människor hade blivit tvugna att göra nåt akut å de hae inte tid att gå nån långrunda med henne.

Det där telefonsamtalet som jag struntade i handlade om att jag skulle passa Siri.

Så klart mina brudar får följa med mej.

 

Vi blev skjutsade till Döda älgenskogen.

Jag hade hur mycket som helst att visa för Siri.

 

J*vla vattentjuv!

Jag hade berättat för Siri om den alldeles perfekta bäcken mellan sjöarna och att där brukar det ibland gå

att simma.

Var inte alls skoj att hitta den i det här skicket.

Drog vidare och visade alla viktiga hundsaker.

 

Första sjön var i alla fall badvänlig fast vattentjuven härjar i den också.

Men vi tog ganska många dopp och Siri godkände sjön.

 

Hm, skumt.

Ute i sjön flyter det runt ett hus som absolut inte fanns där sist jag var här.

 

Visade att det går att fynda saker.

Men Siri är inte alls lika fyndintresserad som jag är.

 

Gjorde tappra försök att jobba.

Inga vapar hade fötts, varken kantareller eller Föränderlig tofsskivling.

Men mycelen doftar så de är på gång.

 

Hittade en av alla dunkar jag släpat från dunkaradiset.

Denna hade tyvärr inte klarat vintern så jag övergav den snabbt.

 

Drog vidare, hade planerat att visa det bästa spagroparna med ljuvlig doft.

Men de hade vattentjuven snott.

 

Alltså jag skämms över i vilket eländigt skick bäcken är.

Vi borde ha kunnat simma här.

 

Jaså................

Det är inte bara vattentjuven som ställer till det.

Bäver har ägnat sej åt att bygga också, inte konstigt att mitt vatten försvinner.

 

Sluta gå och titta på en massa tråkblommor och annat krafs.

Vi har faktiskt bråttom, jag ska visa nåt viktigt.

 

Detta är viktigt.

Andra sjön, vi badade massor igen.

Här kollar jag så att Siri gillar även den sjön, det gjorde hon.

 

Det är vackert i Döda älgenskogen nu med alla stora hasselbuskar som gör det lummigt.

 

Måste komma ihåg att fälla ner mtt ståöra när jag ska gömma mej.

Inser när jag ser den här bilden att det är alldeles för avslöjande.

 

Tog med Siri på en annan väg för att kolla eventuella arbetsplatser.

Hade inte fötts nåt.

Så försökte det regna, vände omgående tillbaka till bilen, vill inte att Siri ska tvingas se de hemska

bölderna jag får av regnskadorna.

När vi åkte hem hoppades jag att matte skulle vara tillräckligt senil för att glömma bort att lämna

Siri hemma hos henne.

Sorgligt nog så hade hon tydligen en av sina klarare dagar för Siri fick passa sitt hus, hon kune ha följt med

hem till mej istället.

Var ute på eftermiddagsrunda som var revlig.

Först ägnade ag mej åt trevligt umgänge vid pinn/blomsteraffären och sen träffade jag min elev Alice

också.

Hann lagom hem så försökte Åskar hälsa på igen och regnet vräkte ner.

Skönt att slippa skadas och väldigt bra för alla mina svampar.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards