Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 juni 2013

Av Sigge Svamphund - 8 juni 2013 18:13

Inte varit speciellt aktiv idag.

Matte packade ju ihop en massa tråk och jag ägnade mej åt att vara i vägen.

Med tanke på hennes virriga tillstånd så var jag rädd att hon skulle glömma mej hemma.

Jag kom med, och sen åkte vi.

Till slut hamnade jag vid de där torgbodarna som skulle passas.

Var ett par år sen jag var där så jag gick en sväng och kollade att allt var sej likt.

 

Det var det och det fanns mängder med intressanta dofter överallt.

 

Ett tag var det riktigt mycket folk i rörelse där.

 

Den här bruden hon blev så kär i mej att hon inte ville följa med sin matte.

Gjorde allt för att få umgås med mej i stället.

 

När man passar torgbod blir det mycket slappande men så sg jag nåt som såg bekant ut.

Den här med kilometerlånga ben har jag minsann sett på bild.

 

Hej Loke!!!!!!!

Väldigt trevligt att träffa dej i verkligheten, har ju bara sett en massa bilder hos Rudi.

Håller med Rudi, Loke var en skön typ.

Slappade mera.

Skulle ta en snabb kissrunda.

 

Träffade min svamphundelev Sagas matte.

Här har matte gett henne en snaps med såt där undergörande thé.

 

Äsch, struntar väl i thé och sånt fjant.

Hittade betydligt intressantare saker.

Sagamatte visste att jag skulle komma så jag hittade gott godis som var till mej.

Fortsatte passa torgbod medan matte fick bölder värre än mina regnskador, öronen trillade av och hon

led av märkliga tics.

 

Här är anledningen.

Snett emot oss nåt som enligt matte lät extremt illa och spelade sån där vedervärdig dansbandsmusik,ibland 

med inslag av dragspel vilket fick matte att raskt fundera ut manus till boken

"1001 sätt att mörda ett dansband"

Fanns visst planer på att kolla om några av de mer avancerade metoderna skulle fungera.

Jag lyckades hindra henne.

Sen var det dags att åka hem.

Helt enligt rutinerna så stannade matte efter ett par mil.

 

Visst det är ett par år sen, men jag exakt var jag är och vad jag ska.

 

Den här sjön har jag inte badat i på två r.

Slarvigt, alla mina sjöar ska badas i ofta varje år!

 

Mycet simvänlig, så jag fick stanna där länge och bada massor från många olika badplatser.

Väldigt skönt för det tar faktiskt på krafterna att passa torgbod.

 

Började komma mängder med såna här trevliga moln.

Alla mina skogar, spa och arbetsplatser behöver ju mängder med regn.

 

Kollade om det fanns några bra ställen att jobba på.

Fanns det inte tyvärr.

Åkte hem och nu tänker jag ägna kvällen åt att slappa.

Ska inte passa nånting på evigheter nu, ja så klart boret i Skottvång när det är korv och köttbulleparty

13 jui.

Men det räknar jag inte som jobb.

I morgon hoppas jag att det kan bli en rejäl skogsrunda.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards