Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 7 juni 2013

Av Sigge Svamphund - 7 juni 2013 17:54

Äckelhettan har slagit till.

Alltså vägrade matte att skjutsa mej till trevliga skogar med bra arbetsplatser.

Ska införa max 20 plus så jag kan vistas överallt och g och jobba hur mycket jag vill.

 

Fick hålla mej i hemmaskogen efter som det var äckelhett redan på förmiddan.

Ja alltså förmiddag för mej och matte och morgon för många andra vår förmiddag börjar vid nio.

Blev lovad att gå och bada.

 

Jo det doftar, men inte hade det fötts några valpar inte.

Behövs mängder med hälsovådigt regn nu, har beställt så jag hoppas att det kommer.

 

Gick och badade.

Simmade massor, skönt att svalka av mej när det är för varmt för alla andra trevliga sysselsättningar.

 

Korkade människor.

Varför kastar man mängder med golfbollar i min sjö?

 

Jaha, roligare än så här verkar det inte bli.

Jag har badat massor och nåt annat skoj verkar inte hända.

Men då plaskade det en liten bit bort.

 

Ha!!!!!!

Genast blev hundlivet bättre, Siri hade hoppat i sjön utan att se mej.

 

Alldeles perfekt, nu fick jag ju sällskap och fortsatte självklart att bada massor.

 

Hörru Sirimatte, den häär pinnen är superbra.

Kan du kasta den åt oss?

 

Det kunde hon så jag och Siri vi simmade och simmade.

Kunde faktiskt ha fortsatt hela dagen, mycket trevligt att att motionera på.

 

Men sen gick vi en kortare sväng i skogen.

Fanns inget spännande, men vi hade trevligt.

 

Siri tyckte att jag skulle följa med hem till henne och det tackade jag ju inte nej till.

 

Försökte busa en del, men det blev för hett, i alla fall tyckte Siri det.

 

Jo det var nog väl hett och detta är inte ens i solen.

Någon behöver vrida ner termostaten tror jag.

 

Hej Sirihusse, jag tror jag nöjer mej med att bara umgås lite.

Normalt brukar jag försöka busa med honom.

 

Ja tack, sockerkaka är mycket smarrigt så det tackar jag inte nej till.

Fick en hel bit fast jag lipade åt Sirimatte.

 

Brutalmatte tänker minsann släpa hem mej.

Ser ni hur längtansfullt Siri tittar efter mej?

Vi kunde väl ha fått fortsätta att umgås?

Matte skulle bara göra en massa tråk dessutom

Gick hem,

 

Nästan lika äckelhett hemma hos mej så jag bara slappade medan matte höll på med tråk.

Gick ut på eftermiddagsrunda och ägnade mej åt en massa trevligt mänskligt umgänge.

Träffade massor med människor som jag känner.

I morgon är det en upptagen dag.

Jag ska åka med matte till Julita och passa en torgbod

Händer att jag träffar en de snygga tikar när jag gör det, hoppas det kommer många såna i morgon.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards