Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 juni 2013

Av Sigge Svamphund - 6 juni 2013 18:03

Inga trevliga umgängen idag inte, har inte träffat en enda hund.

Fast jag hade en väldigt bra förmiddag.

Matte hade den goda smaken att skjutsa mej till skogen.

 

Började mindre bra.

Det är inte alls länge sen det först var en enorm sjö och sen en fantastik bäck där jag kunde simma.

Titta så eländigt det blivit efter vattentjuvens framfart, knappt spa till tassarna en gång.

 

Bestämde att jag skulle in här och kolla, har inte gjort det ännu i år.

 

Jaha, Bäver har ställt till det.

Gillar faktiskt inte när den blockerar vägen till en bra badplats.

 

Lyckades i alla fall nå vattnet.

Kan meddela att det blev ljuvliga frömjölsinpackningar där.

 

Simmade massor i sjön också, hade inte testat denna badplats i år.

Lika bra som alltid.

Av en massa bad får jag energi så jag ville jobba.

 

Hittade årets första lilla Strävsoppsvalp.

Tyvärr bara denna som dessutom var full med hyresgäster så jag blev blåst på smarrig macka.

 

'Skynda dej hit, jag jobbar och har hittat nåt.

 

Kantarellvalpar i mängder, fanns flera hundra där.

Känns bra, jag kommer att få min macka med nyplockade stekta kantareller till midsommar.

Ska bara beställa en massa hälsovådligt regn eftersom skogarna är alldeles för torra just nu.

 

Drog vidare och jobbade ännu mer.

De växer till och med i gräset mitt på vägen, strålande tider väntar.

 

Hittade faktiskt ett litet spa och gjorde en tjusig nosinpackning.

 

Det är inte överallt kantarellerna har blivit valpar, de här är kvar i fosterstadiet.

 

Skulle titta till mina engelska kompisars hus s inga korkade tjuvar varit där.

Var precis som det skulle.

 

Det firade jag med en massa trevlig tunnrullning.

Sen drog jag vidare i skogen kollade arbetsplatser och på en del ställen fanns det små små valpar och

på andra doftade mycelet.

Matte ville mycket hellre se små soppar än kantareller, men det fanns inga ännu.

 

Bäver är faktiskt bra att ha ibland.

Visst jag gillar inte när han fäller träd som blockerar mina badplatser, men när han fixar spa till mej då

är han en superpolare.

Detta har han gjort perfekt, fördämningen behåller vattnet och jag kan ta rejäla spa.

 

Bäversjön var jag självklart tvungen att bada i.

 

Äsch, vattnet börjar bli väl varmt.

Förra gången var det 10 sköna grader och riktigt svalkande.

Vände tillbaka mot bilen.

 

Tänk alldeles nylign var det en rasande älv som spolade bort vägen bland annat.

Nu kan jag knappt blöta tassarna.

Ska beställa regn i mängder, bara det inte kommer när jag behöver vara ute.

Åkte hem och har mest ägnat mej åt att slappa eftersom äckelhettan slog till med full kraft.

Hoppas det är svalare i morgon, jag vill jobba.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards