Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 juni 2013

Av Sigge Svamphund - 5 juni 2013 18:01

Försökte få matte att skjutsa mej nånstans när jag skulle på långrunda.

Lyckades inte eftersom hon påstod att vi inte hade tid.

 

Nähä, tomt och övergivet.

Tänkte att kanske Siri eller Färghandels Vilma eller nån skulle vara ute.

Gick vidare.

 

Ja men................nu ser det intressant ut.

 

Hej Schäfer Freja!

Det var minsann minst flera hundra evigheter sen vi träffades.

Umgicks med henne en stund.

 

Då kom min gamla elev Alice också.

Kändes väldigt bra, fler brudar till mej.

Men alla skulle åt olika håll sen så jag fick fortsätta min vandring ensam.

 

Kom hit matte.

Buttons har inte åkt!

Matte vägrade och sa åt mej att komma istället.

Dumheter, jag ville ju umgås!

 

Jaha, får väl trösta mej med en massa bad då.

Missade faktiskt att bada i går så jag sg till att ta igen det.

 

Sen så blev det märkligt, jag skulle inte alls åt det håll jag tänkt utan tillbaka.

 

Hej igen Buttons!

Han skulle ut och rasta sej innan han skulle vidare mot okända mål.

 

Som den gentlehund jag är så bestämde jag att jag skulle visa honom lite bra vägar.

Som här, vi började på Vilda grisvägen.

 

Kom nu Buttons, detta är Dunkvägen.

 

Som ni förstår så hade jag massor att berätta om både Dunkvägen och dess omgivningar.

Buttons var självklart mycket intresserad och lyssnade noga.

Tänkte visa dunken men kom på att den är flera gånger större än Buttons så jag avstod.

Gick en sväng på spårvägen och Buttons visade stort intresse för sjön.

 

Visade en bra badplats, att jag redan badat där hundra gånger idag har inte med saken att göra.

Buttons var synnerigen avundsjuk, men han skulle inte bada eftersom han skulle åka med sin bil.

 

Men titta noga på vad som händer vid bryggan.

Matte trodde hon missade, men det kom med.

Buttons "råkade" halka på bryggan och fick sej ett dopp.

Bra jobbat Buttons!!!!!!!!!

 

Nästa utmaning.

Bron över bäcken, fast det var Buttons matte som tyckte den var läskigast.

Äsch, det är bara att springa över den.

 

Tillbaka på campingen.

Men vad är detta för märkligt ställe och vad ska Buttons göra?

 

Tvi vale!!!!!!!!!!!!

Min polare blir TORTERAD!!!!!!!

Ni ser väl att jag inte ens vill se eländet han utsättas för, fast han verkade märkligt nog alldeles oberörd.

 

Nä du Eva Lena, jag ska INTE torteras.

Smaka på vattnet kunde jag göra o sen höll jag mej undan.

Så sa jag hej då till Buttons och matte igen vi ses i svampskogen i höst.

Gick hem och drabbades av passa huset medan matte skulle till människoveterinären på ombesiktning.

Hon kom hem utan tvåor denna gång.

Blodtrycket var lika lågt som det alltid varit igen, blodsockret så normalt det kan vara på en diabetiker

och andra värden också normala.

Naturens läkande kraft säjer matte som dricker sitt sprängtickethé varje dag numer.

Ordinationen var fortsätt att leva utan en massa negativ stress och långa avkopplande skogsrundor.

Fast människoveterinären påstod att matte nog fortfarande är för stressad.

Hade visst nåt att göra med att hon först placerade tomma bajspåsar på bordet och sa att hon behövde recept

på provtagningsstickor till dom.

Blodsockermätare låg visst kvar i fickan.

Sen hade hon glatt upplyst om att hon käkade tre BURKAR blodsockermedicin per dag.

Blir bara 900 tabetter om dagen det.

I oktober ska hon komma tillbaka och klara skillnaden mellan bajspåsar och blodsockermätare och helst

inte påstå att hon käkar flera månaders förbrukning varje dag.

Nu anser jag att det ska införas septembertemperaturer hea sommaren så kan jag få rejäla

långrundor varje dag.

 
Höll på att glömma.

De här snygga sockorna fick matte av Lady M matte igår.

Hon är minsann duktig på att sticka hon.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards