Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 4 juni 2013

Av Sigge Svamphund - 4 juni 2013 19:05

Det är varit extremt upptaget i mitt hundliv sista dygnet.

Började i går kväll, matte lånade min dator medan jag slappade.

Helt plötsligt blev det en väldig fart här och jag skulle ut.

 

Hamnade på campingen.

Märkligt vad skulle jag där och göra på kvällen?

 

Oj!!!!!!!!!

Tänk att bloggkompisar åker enda från Florida för att träffa mej!

Min polare Buttons och hans matte hade landat på campingen under sin Sverigeturné.

 

Här är han min amerikanske vän.

Vi förstod varandra ypperligt, inga sråksvårigheter inte.

 

Här är både matte Eva Lena och Buttons.

 

Som den artiga hund jag är så hälsade jag självklart ordentligt på henne också.

Inte varje dag jag får besök från andra sidan den där stora sjön jag inte provsimmat ännu.

 

Jag tog med mina gäster på en kortare promenad.

Har ju egentligen hur mycket som helst att visa.

 

Fast detta var självklart allra viktigast.

Jag simmade en hel del men Buttons fick hålla sej på torra land eftersom han skulle sova i sin mattes

säng sen.

 

Mellan baden kollade jag om Eva Lena var en bra pinkastare.

Är hon så absolut ännu en bästa människokompis.

 

Jaså ni människor ni bara babblar och babblar och fikar.

Ja jo jag fick faktiskt hundgodis.

 

Klockan är massor och det är dags att säja hej då.

Stackars Buttonsmatte höll på att bli uppäten av alla myggor.

Bestämdes att vi skulle träffas mer idag.

Åkte hem och sov.

Blev idag.

Gjorde morgontoalett, slappade en stund.

Sen åkte jag.

Var en sväng i skogen, passade bilen vid Rudimattens tråkjobb.

Matte som träffat Rudimatten säjer att vi ska hålla allt som hittas för Rudi.

Åkte till mattes mamma och bjöd mej på lunch.

Åkte hem, var hemma i typ en halvtimme sen skule jag iväg igen.

 

Men va???

Helt plötligt så kom Lady M med sin matte.

Lady M matte har också kontakt med Buttons matte så de skulle träffas.

Perfekt både dejt och Buttons på en o samma gång.

 

Kolla Buttons han har minsann bråttom för att få träffa oss.

 

När alla hälsningscermonier var avklarade så skulle jag visa Malmköping för Buttons och hans matte.

 

Mitt i min guidning så kom Färghandels Vilma.

Mycket trevligt att kunna presentera en av alla mina brudar.

 

Sen gick vi på café.

Lady M var alldeles utslagen.

 

Buttons var också utslagen och faktiskt jg också.

Människorna de bara pratade en massa tråkprat och fikade.

 

Sen fortsatte jag att visa viktiga ställen.

Bland annat så demonsterade jag bad i en av mina fontäner.

 

Ni har väl hört talas om den berömda boken Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann?

Det var här där mattes människoveterinär håller till som boen börjar.

Sånt viktigt måste ju visas.

 

Hörru Buttons matte det är viktigare att fotografera hundar är tråkiga stationshus där spårvagnarna bor.

 

På väg tillbaka till campingen och jag passade på att visa spårvägen och att det är en bra promenadväg.

Visade en svamp av bara farten också, fast en oätlig.

 

Inspekterade Buttons hus på hjul.

Fullt godkänt, det kan han åka runt med under en massa månader i Sverige.

 

Tog tydligen på Buttons krafter att beskåda Malmköping för han sov gott.

Människorna bara pratade en massa tråkprat i evigheter.

Sen var det dags att skiljas åt.

 

Så där då fick Buttons träffa en svensk igelkott också.

Fast den var oartig och mest bara svor.

 

Hej då Lady M och hejdå Buttons!

Lady M ska jag ut med i skogen framöver och i morgon ska jag visa bild på nåt fint som matte fick av

Lady M matte.

Buttons och Eva Lena det var otroligt skoj att ni kom nu!

Så roligt att äntigen få träffa er i verkligheten!

Vi ses ju igen till hösten när jag ska visa er alla mina svampställen i skogarna.

Ha en underbar vistelse i Sverige tills vi ses igen!!!!!!!!

Jag är en trött hund nu som ska vila och matte ska ladda inför ombesiktning hos människovetten i morgon.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards