Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 juni 2013

Av Sigge Svamphund - 1 juni 2013 17:58

Alldeles för hett idag för att passa mej och matte.

Äckligt kvalmigt dessutom, alltså blev jag inte skjutsad till nån trevlig skog.

Var tyvärr inte läge för nån trevlig långrunda.

 

Men jag skulle i alla fall gå och bada, klarar mej inte utan de dagliga baden.

Dessutom är det extra skönt när det är sån här äcklig luft.

 

Badade massor.

Väldigt skönt, hade kunnat hålla på hela dagen.

 

Fast det höll på att ta slut när matte såg det här i vattnet.

Hon trodde en stund att det var vithajar som låg och spelade döda, äsch var ju bara rötter

Allt det där som ser ut som gegga är frömjöl som ger ypperliga inpackningar i pälsen.

 

Blivande lingonsylten har börjat blomma.

Mina bästa människovalpar har ju beställ en massa sylt så med tur blir det mycket lingon.

 

Bestämde mej för att jag skulle gå en sväng i skogen, var troligen svalare där.

Förskräckligt vad gräset växer jag försvinner ju nästan.

 

Trots det kvava äckliga vädret så kände jag för att jobba.

Mycelet doftar men inga valpar.

 

Med tanke på balkongfjantet så kollade jag min säkra arbetsplats för Ostronmussling.

Ingenting, inte ens mycelet var vaket.

 

Men snälla alla svampvalpar, det är dags att födas jag vill jobba.

 

Men det har minsann fötts rävvalpar.

Det pep en hel del i grytet, men de kom inte upp och hälsade.

 

Äntligen!!!!

Jag hittade dunken igen, hade väldigt mycket skoj med den.

Nu har jag gömt den på ett säkert ställe så jag hittar den igen

 

Spagroparna har torkat ut.

Den här brukar vara utsökt i vanliga fall.

 

Såg till att passera sjön så jag kunde bada mera.

 Fanns sädesärla där också, men denna var bara intresserad av att samla bomaterial så jag kunde bada

ifred.

 

Nu är spårvagnarna vakna igen.

Gäller att hålla lite koll, men de kör så sakta så det är ingen fara.

 

Drog en sväng genom en skuggig skog men det var lika kvalmigt där inne.

 

Här har jag och matte MYCKET skilda åsikter.

Hon ska hem och jag vill gå och dejta Siri.

Tyvärr vann matte med hänvisning till äckelhettan och då orkar ingen busa.

Gick hem och slappade medan matte tjatade om Åskarbesök.

Har för övrigt upptäckt en vidrig sak till på min balkong.

 

Så här långt ser det väl alldeles normalt ut.

Timjan, gräslök, persilja och oregano i en blomlåda.

Den andra där växer det kryddtagetes alltså en jättegod ätlig form av tagetes.

Att Sörmlandsleden har nån märklig dragning på balkongen är inget att bry sej om, ännu har inga vandrare

kommit klättrande.

 

Här är det äckliga fyndet.

Bland kryddtagetesen så har skitmatte sått en massa äckelsallad!!!!!!!

Nu har det gått för långt besudla balkongen med både en onödig svampodling och äckelsallad.

Så kan jag meddela att det ösregnar så jag har ställt in kommande kvällstoalett, men Åskar han huserar

nån annanstans så det är fortfarande lika äckligt kvavt.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards