Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 28 maj 2013

Av Sigge Svamphund - 28 maj 2013 18:04

Har haft en hunddag helt i min smak.

I morse så såg jag att matte bryggde mer kaffe och bredde mackor till mej.

Sånt gillar jag, innebär trevliga långrundor.

Åkte en bit med min bil.

 

Detta kommer att bli alldeles utmärkt.

Har inte besökt den här skogen sen det var en massa lappmögel och onödig is.

Ska bara försöka klara mej förbi.......................................

 

Hästmonstren!

Det ena låg minsann ner och lurpassade på mej, men nån svamphund till frukost blev det inte.

 

Men snälla jägaruslingar det är dags att ta ner skylten sen länge.

Den säsongen är över.

 

Så där på fria tassar och jag kan påbörja alla viktiga saker.

Hade ju massor att inspektera nu typ spagropar, sjöar, arbetsplatser och annat viktigt.

 

Hm, jag är inte säker på om tandpetaren verkligen ska ligga här.

Funderade på om den skulle flyttas men sen fick den vara, hade så mycket annat att ordna med.

 

Skit!

Vattentjuven härjar överallt.

Här brukar jag kunna simma när det är gynnsamt, var det inte idag räckte bara till tassarna.

 

Du matte, mycelet verkar sova fortfarande.

Enligt matte fullt naturligt för här är kantarellerna senare än på stället där jag var igår.

Äsch, jag som tänkt jobba.

 

Fanns inget skoj där Vilda grisarna utfodras och skjuts.

Bara en massa gammal potatis och en oanvändbar tunna.

Ska införa en lag om att alla tunnor ska befinna sej på marken och vara klara för rullning.

 

Visst är skogen vacker.

Här har jag mängder med bra arbetsplatser från juli tills lappmöglet kommer.

 

Men nu har jag inte tid med nånting annat än det som väntar längre fram.

Matte kan ägna sej åt att släpa benen efter sej, jag har bråttom.

 

Var kanske oartigt att bara ta ett skutt över Kopparödla utan att stanna och hälsa.

Men om sagt viktiga saker väntade.

 

Underbara Krusbärssjön.

Sist jag passerade var den täckt av onödiga isen.

 

Årets första dopp i den.

Lika simvänlig som den varit i alla år.

Jag badade massor från många av mina badplatser, alldeles underbart.

 

Jo matte jag har gått långt, simmat massor och grejat med en massa viktiga saker.

Skulle jag kunna få min macka innan jag dör svältdöden?

Fick min macka så jag slapp svälta ihjäl.

När fikat var avklarat så badade jag ännu mer.

Ser verkligen fram emot sommaren när mina människovalpar följer med till Krusbärssjön, då blir det

miljoner med bad.

Sen skulle jag gå vidare.

 

Hej Padda!

Nähä, sitt där och var sur då, jag tänkte ju bara hälsa

 

Nu har jag precis lyckats gräva upp dagens enda fynd.

 

Tänk vad jag alltid har önskat mej ett par såna här skyddsglasögon.

Perfekt om solen kulle bli för stark eller om jag vill vara lite inkognito, ingen skulle känna igen mej.

Roade mej med dom ett tag, men eftersom jag hade långt kvar att gå så valde jag att gömma dom i skogen.

 

Måste tydligen träna mer på det där med att gömma mej.

Blir ju alltid upptäckt.

Här ville jag vara ifred eftersom jag hittat en utsökt doftande spagrop.

 

Nästa Vilda grisrestaurang.

En tunna på marken men orullbar, ine fanns det nåt jag ville ha att äta heller.

Bara en massa gammal potatis.

Äter gärna potatis om den är kokt eller stekt men inte rå.

Lyckades jobba och hittade några murklor, men de blir färre och färre nu.

 

Jag finns långt inne i grönskan och nu är det bråttom igen.

Har gått långt i flera timmar och det är varmt.

 

Perfekt provsimning av nästa sjö.

Denna gång den där med fina bryggan och husen som jag anser att matte ska köpa till mej.

Var mycket skönt med mängder med svalkande simturer och kunna konstatera att sjön är lika bra

som den alltid brukar vara.

 

Jaha, nästan tillbaka vid min bil.

Nu gäller det bara att klara mej från att sluta som hästmonsterföda.

Som geom ett under fanns det inga såna i hagen.

Kanske har de haft den goda smaken att flytta under de timmar jag var borta.

Åkte hem och slappade.

 

Mattes fjanterier på balkongen växer och hon hittar ständigt nya mikroskopiska valpar.

Jag bryr mej inte, tro inte att jag markerar dess inte.

Nä, jobbar det gör jag i skogen och inte på balkongen





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards