Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 25 maj 2013

Mycket bättre än passa huset

Av Sigge Svamphund - 25 maj 2013 17:46

För första gången sen jag flyttade till matte slapp jag ju passa huset sista lördagen i maj.

Normalt har jag passat från tidig morgon till kvällen och nån vänlig människokompis har

'kommit och gått ut med mej.

Efter morgontoaletten så hörde jag nåt om passa hus, altså matte ansåg att jag inte

skue ha nåt nöje av att följa med och titta på saker.

Här skulle inte passas nåt eländigt tråkhus inte så jag kastade mej ut när dörren öppnades.

Jag behövde en sväng till skogen för att uppsöka en gran och en del annat viktigt.

Såg inte alls ut som det brukar på min väg till skogen, fullt med marknadsstånd överallt.

  Detta gjorde matte så där fullkomligt vansinningt arg.

Två hundar instängda i en bil parkerad i solen, inte minst lilla öppet heller.

Jag skulle ju bara en snabbsväng till skogen så matte sa att är de kvar i bilen om en kvart då blir det polisen.

 

Tog min snabbsväng i skogen och gjorde vad jag skulle.

Gödslade gran och sånt viktigt.

 

Tänkte inte lämna skogen.

Helt plötsligt var Heden invaderat av svamphundstade hästmonster.

Fruktansvärt vidrigt.

Men matte sa att hennes mamma var på gång så jag var tvungen att följa med.

Mattes mamma kom precis då.

Hundarna var kvar i bilen och nu försökte de krypa undan för att komma åt lite skugga

Matte kollade ägaruppgifter på bilen.

 

Mitt jobb en stund.

Passa mattemamma medan min tvärilskna matte kutade runt bland en massa kaninutställare och kaninhoppare

för att försöka hitta idioten till bilägare.

Lyckades inte då det namnet inte fanns på några deltagarlistor.

Men precis när matte skulle ringa polisen så kom den sällsynt korkade människan till bilen.

Fler hade reagerat och någon hade hittat ägaren.

Den människan skulle sättas i en låst bil parkerad i solen med alla rutor ordentligt stängda länge!

INGEN varken människa eller djur ska lämnas i bilar nu, att det ska vara så förbannat svårt att fatta

att bilar snabbt blir dödsfällor när det är varmt!

Följde med runt bland en massa saker då....................

 

Siri.

Hon var ute och rastade sin matte.

Mycket trevligt med dejt och jag kunde ju presentera henne för mattes mamma.

 

Gick till Hembygdsgården för att fika.

Alla de där flaskorna som syns, de kyls av is från min närmaste sjö.

Jag var ju och tittade när de tog upp isen i vintras.

 

Jaså, ni ska fika och vad ska jag bli bjuden på då?

Jodå, jag fick smaka macka av både matte och hennes mamma.

 

När vi skulle gå tillbaka så hittade jag Siris husse som satt och sålde korv åt hemvärnet.

Fick matte att öppna plånboken och köpa en korv till mej.

Sen blev det väldigt trevligt.

 

Bingo!!!!!!!

Det fanns en Grisöronaffär på Heden!!!!!!!!

Funderade på att skaffa mej ett gäng nya leksaker men eftersom jag tröttnar snabbt på såna avstod jag.

 

Mycket, mycket bättre.

Matte handlade faktiskt några grisöron till mej och annat smarrigt godis.

Tycker att den där Grisöronaffären ska finnas där varje dag året om.

 

Usch!

Hästmonstren försöker invadera Malmköping.

Lyckades smyga förbi utan att sluta som monstermat.

Sa hej då till mattes mamma och gick hem och slappade.

När jag skulle ut på eftermiddan så lovade matte mej att få gå och bada eftersom det var så varmt.

Halvvägs till sjön så hittade jag Siris matte som skulle hämta Siri för att hon skulle få bada.

 

Börjde med att provsmaka nåt gott godis hemma hos Siri.

Hennes matte hade också varit vid den där Grisöronaffären på Heden.

 

Folktomt och bra så vi kunde vara på fria tassar.

 

Jag hittade nån underlig pryl som var ganska skoj.

Roade mej med den ett tag.

 

Inget är som väntans tider, aldrig kommer de där långsamma människorna.

 

Sen badade vi länge och mycket.

Var väldigt skönt.

När vi skulle gå hem så försökte jag få handla mer i Grisöronaffären.

Snålmatte, hon bara gick förbi utan att stanna och öppna plånboken!

I morgon väntar en alldeles vanlig hunddag tror jag.




 
 
Eva H

Eva H

25 maj 2013 22:17

Tänk att sådana där korkade, elaka, idiotiska, djurplågare till potentiella hundmördare fortfarande finns?!?!?
SKÖNT att din matte, och andra, fick syn på de stackarna innan de hunnit krypa under säten eller så och gjort sig "osynliga"! Människan ifråga kan väl tvingas till bastu, dubbelt så lång tid som finske mästaren klarar eller så... Hoppas att alla skällde på typen!
I övrigt ser ni ju ut att ha haft en härlig dag i sta'n! Här hade vi också lite marknad med "lokala förmågor" idag faktiskt. Jag blev väldigt glad över att hitta honung från ett villaområde bara några km bort! Kul! Inhandlades genast;)

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

25 maj 2013 23:38

Det var förnuftigt av matten att ta med dig! Inte kan man passa huset när det är så fint väder och grisöronaffären har flyttat ut i det gröna! Mycket trevligt med badsällskap också! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

26 maj 2013 03:11

MEN vad är det för *dummisar* som lämnar sina hundar i en instängd bil :( Suckjam alltså
Det har matte läst om, att det finns dom som gör så :(:(
FY jamas åt dom
Dom skulle själva bli inlåsta i bilar när det är varmt i bilarna.

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

 
mollesnutten

mollesnutten

26 maj 2013 07:27

Önskar att jag också,plötsligt skulle hitta grisöronaffär i det gröna.Baddejt är trevligt,det ska jag ha idag.

http://mollesnutten.bloggplaten.se

 
jessica

jessica

26 juni 2013 12:25

Herregud! sånt där blir man ju verkligen vansinnig på! Att lämna sin hund instängd sådär är ju rena rama tortyren. Skönt ändå att folk, sådana som du reagerar och försöker göra något åt saken! Det kallar jag om inte civilkurage så HUNDKURAGE!

http://www.tendea.se/djurskotare/Stockholm/113-50

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards