Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 17 maj 2013

Av Sigge Svamphund - 17 maj 2013 18:05

Har har inte varit så överdrivet aktiv idag.

Blev så där läbbigt hett helt plötligt.

Gick i alla fall ut på en längre sväng på förmiddan.

 

Nu blommar häggen så det är nog vår eller möjligen sommar.

 

Sist jag gick här  var det en massa äckligt lappmögel.

Alltså hade jag massor att undersöka nu när alla dofter är tillgängliga igen.

 

Den här vägen brukar vara bra med många väldoftande spagropar.

 

Jädra vattentjuv!!!!!!!!!!!

Inte en droppe fanns det, inte en lera till inpackningar.

 

La mej och deppade en stund.

Inte ens nån murkla ville visa sej, hundlivet kändes hopplöst.

 

Drog in i skogen, tänkte att jag kanske skulle ha bättre lycka där.

 

Här har jag en bra arbetsplats för Blek kantarell.

Det doftar!!!!!!!

Alltså inga valpar är födda, men mycelet doftar det drar ihop sej.

 

Spadiket var då inget att ha.

Nästan uttorkat, bara lite lera.

Måste beställa hälsovådligt regn i massor.

 

Gick en bit på spårvägen och kollade om det fötts nån Toppmurkla.

Hade det inte.

 

Jag är uttråkad.

Satte mej och tittade efer nån trevlig dejt.

Kom inga snygga tikar och matte började tjata om bråttom.

Gick hem drabbades av passa huset.

Matte försvann till människoveterinären och var borta i många evigheter.

Hon kom hem och var inte godkänd i besiktningen, det var fel på i princip alla värden.

Till och med såna som brukar vara bra var det fel på, rent under att hon inte fick körförbud.

Människoveterinären hade viftat hotfullt med nåt avskyvärt receptblock flera gånger.

Nu har matte stränga förhållningsorder.

Absolut ingen som helst stress, se till att tänka på sej själv, långa avkopplande skogspromenader tillsammans

med mej och lugn och ro.

Tydligen måste hon tillbaka om ett par veckor och förhoppningsvis uppvisa lite bättre värden.

Så skulle jag ut på eftermiddagsrunda.

 

Träffade Nikki en snabbis men hade inte riktigt tid med henne.

Matte hade sagt några magiska ord.

 

Jag har bråttom.

Jag har ju inte samma förbud som matte så jag kan stressa om jag vill.

 

Av bara farten var jag tvungen att försöka jobba.

Men har sover fortfarande kantarellmycelet så jag sprang vidare.

 

Snabba dej på!

Tänk om nån snor sjön!!!!!!!

Jag var lovad att få bada eftersom det var så hett och det går före det mesta.

 

Skönt detta med rejäla simturer.

 

Hoppsan!

Hon kan stoppa fötterna i sjön, undrar hur hon mår egentligen.

För detta är en mycket sällsynt syn.

 

Turen var med mej.

Helt plötsligt kom det en snygg tik.

Hon ville minsann bada tillsammans med mej.

 

Alltså badade jag massor tillsammans med henne.

Hade jag fått bestämma så kunde jag ha stannat resten av dagen.

Fick som vanligt inte min vilja igenom.

Tråkmatte påstod att hon var tvungen att göra tråksaker.

I morgon återstår det att se om jag drabbas av passa huset eller om jag får följa med och passa ett bord.

Hoppas självklart på det sista, kanske finns brudar där.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards