Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Sigge Svamphund - 15 maj 2013 17:54

I dag har jag haft långt gågna planer på att en gång för alla göra mej av med den där

som utger sej för att vara min matte.

När jag skulle på dagliga långrundan så insåg jag att det skulle bli bra.

Hon tog både svampkorg och svampkniv alltså väntade jobb.

Bara det att hon satte på sej skor, jacka och sånt där mänskligt krafs tog mitt onödiga koppel och

svampkorgen gick ut och stängde dörren!

På andra sidan satt jag inlåst och övergiven.

Medan hon hann till min bil och upptäckte sitt misstag när hon bad det tomma kopplet hoppa in

i min bil så hann jag formulera många annonser om hur jag bäst skulle bli av med henne.

Jag blev hämtad och fick en massa ursäkter som jag av naturliga skäl hade svårt att godta.

Detta har hänt förr att jag blivit kvarglömd på andra sidan dörren.

Kom till slut fram till att jag önskar ingen annan hund nåt så illa som en tota lförvirrad matte så jag struntar i annonsen.

Där emot ska jag försöka ta mej in hos hennes människoveterinär och tala om för honom att

hon faktiskt inte ska gå lös utan hund i sällskap.

Jag hoppas verkligen att han kommer att lyssna på mej.

I alla fall så blev jag skjutsad till skogen.

 

Hamnade i Döda älgenskogen för mina murkelvalpar borde ha blivit vuxna.

 

Vattentjuven härjar i bäcken ockå.

Förra veckan kunde jag simma nu gick det bara att spaa.

 

Åt i alla fall årets första små granskott.

Mycket gott hundgodis.

 

Till efterrätt blev det en massa smarrigt gräs.

Det här kraftiga gräset är alleles utsökt gott.

 

Sen var det dags att jobba.

Kändes väldigt bra eftersom jag inte fick jobba nånting i går.

 

Ser ni murklan?

Utan min ypperliga nos hade den varit kvar i skogen.

Om jag hade varit fortsatt kvarglömd på andra sidan dörren hade inte matte hittat den.

För övrigt hade nog de flesta blivit kvar då.

 

Hittade en ljuvlig spabäck att koppla av i också.

Detta är en bra spaövning, ha bakbenen kvar i luften.

 

Tröttnade på fula hygget och drog in i skogen.

Gick att jobba lite på ett berg.

De murklorna hade nog inte läst instruktionsboken för så ska de inte växa.

 

Ut på en väg och passerade ett hus där de grejar med taket.

Kollade men det fanns inga fynd som passade mej.

 

Den här vägen har jag inte gått sen jag jobbade som murkelhund förra våren.

Hade alltså massor att kolla.

 

Jobbade en del och lyckades fynda en trevlig boll också.

Tror att Räv snott bollen vid huset och sen släpat den långt bort i skogen som present till en hårt

arbetande murkelhund.

 

Hittade ett halvdåligt spa.

Testade i alla fall om det gick bra att spaa med bollen och det gjorde det.

 

Detta var en skoj lek.

Det är nedförbacke och jag släppte bollen.

Den rullade långt alldeles av sej själv och det var bara att springa och hämta den.

Upprepade samma lek många gånger.

 

Inbilla dej inte att jag tänker gå till min bil utan att ha badat!

Tänker sitta kvar här.

 

Gick alldeles utmärkt att bada med bollen också.

 

Så kan jag meddela att snart är det midsommar.

I alla fall om man ska tro midsommarblomstren för de har stora knoppar.

 

Dagens skörd.

Inte så mycket att skryta med egentligen.

Men fler jobbartillfällen kommer.

I morgon är en hård dag, först ska jag dejta och sen ska jag på nåt viktigt möte med flera andra

etapansvariga på Sörmlandsleden.

Matte skulle bara våga att ens försöka att glömma mej på fel sida dörren i morgon!!!!!!!!!






Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards