Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 maj 2013

Av Sigge Svamphund - 14 maj 2013 18:04

Början av denna dag är bara att glömma och förtränga.

Släpades ut för morgontoalett i REGN!

Ådrog mej självklart en massa otrevliga livshotande skador av det.

Som om inte det räckte så hann jag bara in så sa matte åt mej att PASSA HUSET.

Eländes, elände hundlivet kan vara bedrövligt ibland.'

Fast hon kom tillbaka snabbt, hade bara varit och tagit en massa prover inför nåt besök

hos människoveterinären.

Sen påstod hon att det hade slutat regna så jag kunde GÅ till skogen.

Ja ni hör ju, hon tänkte inte ens skjutsa mej till nån av mina bra arbetsplatser.

 

Hamnade i närmaste skogen.

Tänkte att om jag skulle ha tur så skue Siri vara där, var hon inte.

Ingen annan trevlig hund heller.

 

Vet inte riktigt vad jag tycker om detta.

Kollade trädstammarna av gammal vana och där växte det godis.

Borde det absolut inte göra nu, för sånt indikerar arbetslöshet, fast jag tog ju allt så ingen annan 

hund hittar det.

 

Se där.

Äntligen är skidbacken befriad från allt äckligt vitt, verkligen på tiden.

 

Fast skoj rampen får jag absolut inte använda nu.

Alldeles för mycket hål i den.

Hoppas de fixar en ny till mej.

Drog runt i skogen, fanns inte en endaste liten murkelvalp.

  

Ute på en liten väg så hittade jag i alla fall en skoj flaska.

Lite tröst i bedrövelsen.

 

Där där bollen jag slarvade bort här har jag inte glömt.

Nånstans under vattnet ska den finnas.

Hittade den inte så jag ägnade mej åt inpackningar istället.

 

Usch!

Vid skidbacken försöker minsann det där konsgjorda lappmöglet leva kvar.

Försökte låtsas att jag inte såg eländet.

Gick till sjön och badade, mycket skönt.

En dag utan bad är en förlorad dag.

 

Här tänkte jag också bada ihop med min fyndade flaska.

Blev förbjuden.

 

Titta så mycket skräp.

Detta är alldeles nära människornas badplats.

Så säjs det att där får inte vi hundar vara för vi skräpar ner.

Jaså?

Jag känner inte en enda hund som skulle komma på tanken att göra så här.

Korkade människor.

 

Trevligt nu har kommunen behagat sätta fart på min andra fontän också.

Mycket skönt att kunna fontänbada också, fler fontäner till alla hundar.

Var hemma och slappade medan matte höll på med tråk.

Gick ut på eftermiddagsrunda.

 

Nu har det gått för långt!

Inte ens på Heden kan jag känna mej säker längre.

Ett otrevigt hästmonster hade lämnat spår, säkert var det på jakt efter mej.

Men sen blev det väldigt bra.

 

Jag hamnade hemma hos Siri!

Hon har en bra tomt som man kan ha mycket skoj på.

 

Provade massor av hennes grejer också.

Alla var alldeles utmärkta.

 

Ännu bättre.

Jag blev minsann bjuden på alldeles nybakta bullar.

Utsökt goda och bra med extra energi eftersom jag både dejtade och busade.

I morgon är jag lovad att få jobba och så hörde jag nåt om runda ihop med Siri senare i veckan.

Vad senare?

Vi kan gå nu på stört.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards