Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 maj 2013

Av Sigge Svamphund - 9 maj 2013 18:02

Hörde det där hemska ordet i morse.

VILODAG, alla hundar med förståndet i behåll hör väl hur illa det låter?

Jag ska jobba varje dag, helst mycket och länge.

Dessutom vägrade matte att använda min bil.

 

Kollade noga ifall Siri händelsevis skulle vänta på mej nånstans.

Såg tyvärr inte till henne.

 

På spårvägen hae det gott nån som doftade mycket intressant.

Tyvärr fanns hon inte kvar där.

Såg inte ens till Schäfer Freja.

 

Bara Ekorre som satt i ett träd.

H*n verkar bo där, men så klart alldeles bredvid kakfabriken måste vara drömmen om man är hungrig ekorre.

 

Dammen vid Vilda grisvägen är utsatt för vattentjuven just nu.

Kunde knappt blöta tassarna.

Jag vill ha tillbaka MITT vatten!!!!!!!!!

Gick vidare med en mate som bara gäspade och gnälle över huvudvärk.

Äsch, klena människor.

 

Nån som är sugen på middag?

Finns tonvis med såna här Vinbergssnäckor nu och de ska visst gå att äta.

Fast varken jag eller matte vill ha dom.

 

Min alldeles ljuvliga nästan sjö bland granarna är i alla fall inte stulen ännu.

Grejade massor i den.

 

Fast den här typen Trana och hans kompis förde ett himla oväsen

Försökte överrösta dom med mina spaskall, slutade med att de drog.

 

Jag SKA jobba och här gör jag det.

Finns inte det ena kan man alltid jobba med det andra.

 

Skulle det vara nåt fel på trattkantareller sen förra året?

Tydligen, jag fick beröm men inte ville hon ha dom inte.

Grankotteskivling passade inte heller.

Jobbade mer och hittade murklor.

 

Men det är inte alls säkert att detta är en stenmurkla, allt stämmer nämligen inte

 

På denna bild syns det att den har en väldigt lång fot och den växer på fel ställe.

Den här bilde tog matte hemma.

Hur som helst så ska mitt fynd nu torka ett par dagar och sen ska det skickas till min svampkompis

Klas Jaederfeldt som ska kolla den i mikroskop.

Då visar det sej om det är en sällsynthet eller ej.

 

Hittade ett ljuvligt spa där det nästan gick att simma.

Gejade en massa med alla vanliga hundgöromål.

 

Matte funderade på att flytta in i den här stubben och ha klibbtickan som verandatak.

Fast stubben var visst redan uthyrd till nån som skymtar längst ner.

 

Långt där borta mellan granarna skymtar min lilla sjö.

Alldeles brfriad från onödig is.

Jag hade planer, men matte vägrade gå den vägen.

Sist försökte ju nåt underjordiskt väsen stjäla hennes stövel och hon ville inte bli av med en sko idag.

Korkat, jag klarar mej utmärkt utan både skor och stövlar borde hon också göra.

 

Här hittade jag Toppmurklor förra året.

Tomt och inte ens nåt mycel som doftade.

 

Titta där är min spabäck och jag sitter fast i onödiga kopplet.

Mattes dåliga ursäkt var att en massa människovalpar tränade fotboll lite längre bort.

Jaha och??????

Jag är en utmärkt fotbollsspelare och hade säkert kunnat göra ett eller annat mål.

Missade både det och spaande.

Gick hem och slappade.

Matte fortsatte gnälla och jag kände mej påverkad jag också.

Var ute på eftermiddagsrunda

Hade tur så det blev dejt med Ziva som jag inte träffat på evigheter, fast skitmatte hade kameran hemma.

Gick en kortare sväng, då börjde det regna.

Var nära hemma så skadorna blev inte så allvarliga.

Sen kom Åskar, då piggnade minsann matte till.

Det är hennes absoluta favoritväder, desto mer blixt och dunder desto bättre.

Enligt henne så skulle det vara minst ett Åskarbesök per dag.

Jag var glad för att jag slapp skadas av regnet och nu lär alla mina murkelvalpar växa.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards