Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Sigge Svamphund - 6 maj 2013 17:52

Som sagt det är hårda tider i mitt hundliv.

Allt ska jag fixa och dona med.

I dag var det jobba igen, matte grejade med fräghinkar och sen åkte jag iväg med min bil.

Hamnade vid Sagostigen där hemska blå komonstret självklart försökte komma åt mej för frukost.

Det lyckades inte.

 

Men snabba dej på!

Hästmonstren kan komma ut vilken sekund som helst.

Nädå, skitmatte höll på i flera hundra år, titta på stolpen med den urblekta färgen.

 

Jo visst de är snyggare nu med ny färg.

Men hade jag fått bestämma s kunde vi ha hoppat över dom

Hon höll på med alla hon hittade eller i alla fall flera stycken.

Kändes väldigt skönt att komma in i skogen.

 

Min allra bästa bäck var minsann i alldeles perfekt skick.

 

Alldeles ljuvlig att spaa i.

Kollade av den ordentligt så att andra vandrande hundar kan använda den.

 

Mer fyrbent etappledarjobb.

Enligt mej SKA denna trädstam befinna sej på annan plats.

 

Matte fortsatte att kladda.

Så här ska en markering inte se ut.

 

Nu ser det ut så här.

Alltså ska alla vandrande två och fyrbenta hitta

Medan matte målade så grejade jag med spa och annat viktigt.

 

Här var det minsann en nästansjö sist jag passerade.

Vattentjuven härjar rejält just nu, blev bara lite spa.

 

Fler som härjar.

Eländiga Vilda grsar att böka sönder min etapp.

 

Äntligen!!!!

Sist var det onödig is på mitt favoritspa.

Utnyttjade den mycket.

 

Om man går upp här och en bit till kommer man till min långa etapp.

Egentligen skulle matte ha målat där också, men färgen skulle inte räcka både till den biten och

rundslingan.

Alltså är denna omålad.

Förresten måste det målas blå prickar och nån sån färg har vi inte.

 

Som ni vet så finns det väsen i skogen som noga kollar vad vi gör.

Här är ett av dom, det studerade mattes målning ordentligt.

 

Alltså jag vidhåller att spänger är en onödig uppfinning

Varför gå på såna när det finns ljuvlig spa bredvid.

För övrigt fick jag beröm av matte för att jag inte sprungit in i penseln en enda gång.

 


Ska hon prata om att inte kladda ner sej?

Ena handen och den andra var inte bättre den plus nya stänk på målarkläderna.

 

Tänk om hon kunde hålla reda på penseln!!!!!!!!

Vi var nästan klara när hon viftade runt fullkomligt okontrollerat med den och precis när jag skulle fram.

Fast ok, jag tycker faktiskt att jag är snygg med mina orange slingor i pälsen.

Syns att jag är en arbetande hund med ansvar för Sörmlandsleden.

 

Usch sista läskiga biten innan min bil.

Hästmonstren var på fria hovar så jag smög bredvid matte.

Tror inte att de såg mej.

På väg hem så stannade matte hos Frallan Einars matte.

Jag passade bil medan de pratade tråkprat.

Kom på att det fanns ställen i min bil som jag inte provsuttit.

 

Jodå, det fungerar bra att ligga här.

Vägrade flytta mej, tänkte prova om det fungerade bra medan matte körde.

Ångrade mej, jag såg inget och tänkte flytta på mej medan matte körde på smal grusväg.

Matte hade massor med åsikter, stanna mitt på väg medan jag krånglade mej tillbaka var inte populärt,

Ja, ja jag har provat och insett att mitt baksäte är bäst.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards