Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Sigge Svamphund - 5 maj 2013 20:25

Varit upptagen i dag igen.

Började dagen med att åka och jobba på en arbetsplats jag inte besökt sen förra våren.

 

Mycket att kolla innan jag kunde påbörja mitt murkelhundsjobb.

På ett år hinner det faktiskt hända massor.

 

Jodå, det blev jobb.

Men här var det bara nyfödda valpar så de får allt växa ett par veckor till.

 

Samma sak på ett annat ställe.

Bara små valpar, syns en till vänster om min nos.

 

Visste ju att jag skulle på middag sen så jag hittade EN spagrop.

Den däremot doftade ljuvligt så det blev fantastisk pälsvård.

 

Hittade lite vuxna murklor.

Men sen ansåg jag att jag skulle jobba bland riset.

 

Vad säjs, i går var det en Svart trumpetsvamp och i dag en kantarell.

Visst jag har hittat mycket finare exemplar, men det är i alla fal förra årets kantarell

Tror det bådar gott inför kommande säsong.

Arbetsplatsen var ganska snabbt avklarad så matte bestämde att vi skulle åka till en annan i närheten.

 

Jaha, här inne kan det vara bra ibland.

Var inställd på hårt arbete.

 

Ljuvligt spadike fanns det i alla fall.

Sköljde pälsen sen förra spagropen.

 

Här brukar det gå bra att jobba.

Löjligt!!!!!!

Fanns två nyfödda vvalpar och ngen trevlig myceldoft.

Jobbar nog inte mer där i år tror jag.

Åkte hem, käkade lite lunch och slappade ett tag.

Sen var det dgas att åka på middagsbjudning.

 

Nä, tänker inte gå en meter, tänker vänta.

Kommer nåt efterlängtat.

 

Just det, mina bästa människovalpar, deras pappa och Maria kom samtidigt.

Gäller att ta tillvara all samvaro med dom.

Alla skulle vi till mattes mamma.

 

Mycket trevligt bus, en det är minst lika trevligt att gosa med Oliver.

Alla hundar borde ha ett gäng människovalpar att umgås med.

 

Sen åts det mat.

Jag hade haft turen att få provsmaka och det var delikat.

Här smaskar Maria och Adam i sej en massa.

Jag låg under bordet och svälte långsamt ihjäl.

 

Behövde inte svälta så länge

Fick en rejäl portion med mat.

Dessutom såg människovalparna till att jag fick efterrätt också.

 

Matte kan du släppa ut mej?

Det har blivit fel, människovalparna har gått ut ch jag och en liten insmugglad pinne är kvar på fel sida

om dörren.

Blev inte utsläppt, mänskliga påhitt om att jag och människovalparna inte skulle klara oss utan tillsyn.

Dumheter, vi skulle ha haft vädigt skoj.

Slappade under bordet i stället och lyssnade på en massa mänskligt tråkprat.

Sen var det dags att åka hem igen.

I morgon ska jag jobba, men med lite andra arbetsuppgifter.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards