Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 4 maj 2013

Av Sigge Svamphund - 4 maj 2013 17:59

Jag fick en kommentar här i går kväll som har underhållit både mej och matte senaste dygnet.

Självklart är den anonym och går ut på att mitt hundliv är uruselt eftersom jag tvingas vara

i skogen en massa varje dag.

Jobba med svampsök, tvingas i iskallt vatten, träffar alldeles för mycket hudkompias och nästan

värst av allt jag har skoj med mina bästa människovalpar.

Jag låter den vara kvar som bevis på vissa människors idiotier.

Till dej "Djurvän" som lämnade den kan jag bara säja att jag hoppas att du inte har och aldrig skaffar varken

djur eller människovalpar för de skulle det verkligen bli synd om!

Om du har Facebook så besök min sida där och läsa vad mina vänner anser om ditt inlägg och mitt liv.

Men min dag var det

Hade turen med mej idag också och blev skjutsad till skog, är upptagna tider nu med allt som måste

kollas överallt.

 

Hamnade vid Grön männenskogen.

Där har jag inte varit på flera evigheter och sist var det massor med lappmögel.

Alltså hade jag massor att pyssla med efter vägen.

 

Så blev det ännu bättre.

Jag kunde ta en trevlig väg genom skogen som jag inte gått på många månader.

 

Som vanligt var jag väldigt jobbarsugen.

Men det var bara mycelet som doftade här, inte minsta lilla valp hade fötts.

 

Titta så det går när jag inte kan hålla koll på mina skogar.

En stor gammal gran har dött precis där jag ska fram.

 

Kom runt den och nådde min spabäck.

Tyvärr verkar det som om vattentjuven börjat härja igen.

Borde ha varit mer vatten där.

 

Ännu ett trevligt vårtecken, de svarta skogssniglarna har vaknat.

Eller i alla fall denna för det var den enda jag såg.

 

Den här lilla vägen är mycket trevlig.

Jag brukar kunna jobba mycket och sen leder den till riktigt bra ställen.

 

Gick inget vidare att jobba.

Fanns bara sån här Orange legeskål, visst de är vacker men inget att ha.

Växer där Hälge har kissat.

 

Äntligen kära gamla Krokodilsjön.

Var sej precis lik sen jag såg den sist i höstas nån gång.

 

Lika simvänlig var den också.

Känns mycket bra detta att ytterligare en sjö är provsimmad och godkänd.

 

Drog vidare i skogen.

Verkade vara bra ordning på allt utom murkelvalparna som inte fötts.

Sen gjorde jag ett bra fynd.

 

Titta här.

Vad säjs om en Svart trumpetsvamp i maj?????

Ja, ja jag vet att den är från förra året och synnerligen torr, struntar jag i jag är stolt över mitt fynd.

 

Upplivad av det fyndet så bestämde jag mej för att kolla om kantarellvalparna var på gång.

Enligt matte så överdrev jag för det tar till midsommar innan de kommer.

Äsch, kan väl vara midsommar nu då, fast inte ens mycelet doftade där.

 

Ut på en väg igen och nu var superspagropen tillgänglig.

Men den bar tydliga spår av vattentjuven, behövs en massa hälsovådligt regn tydligen.

 

Försökte jobba mer och nu hade jag tur.

Hittade ett gäng med alldeles nyfödda murkelvalpar, tar ett par veckor innan de är vuxna och kan följa

med mej hem.

 

Gick förbi Gröna husen, den suerhemliga stridsvagnen hade överlevt vintern

Vinterdasset brydde jag mej inte om, har inget behov av det nu.

 

Fast det här är bra äckligt.

Tänk att lappmöglet fortfarande lever,

Funderade på om jag skulle gå och kolla så Fjanten Bore verkligen är död.

Fick inte gå dit för matte.

Kollade några arbetsplatser, men inga valpar var födda.

 

Träffade den här.

Kolla så stöddig han försöker se ut.

Skulle gå till min bil.

 

Hm, undrar vad detta är?

Matte vrålade nästan värre än om jag haft närkontakt med en huggorm.

Gå omedelbart bort, peta inte på det, tänk inte tanken, du får gå hem osv

 

En Vithaj som försökt klä ut sej till död och torr.

Matte gjorde de där berömda höga hoppen och baklänges volterna.

Hur kan en vithaj lägga sej och lurpassa på en väg långt från alla sjöar?

Självklart bara för att kunna sätta tänderna i oskyldiga svamphundsmattar enligt henne.

Bilden är självklart tagen med zoom av en mycket skakig matte

Hon ville till min bil på en gång för när vithajarna finns mitt å torra land då är skogen otrevlig.

Åkte hemåt men matte åkte till Heden.

 

Jaha, där var inget sej likt för det var nån stor loppis.

Matte sa att vi skulle gå och säja hej till Sirimatte som skulle stå där och sälja prylar.

Jag blev genast orolig.

Sirimatte på loppis, tänk om hon skulle försöka kränga Siri?

Funderade en hel del på hur mycket godis jag har och hur jag skulle komma över mattes plånbok.

 

Hittade Sirimatte och precis då kom Siri med sin husse,

Skönt, hon tillhörde inte det som var till salu.

Hade hon varit det så hade jag köpt henne, nu kan jag behålla mitt godis och behöver inte använda det som

betalning.

Blev i alla fall lovad att vi ska ta en runda tillsammans i nästa vecka.

I morgon är jag bortbjuden på middag så jag bloggar nog senare än vanligt.

Ser framemot gott käk och en massa skoj människovapsbus.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards