Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 april 2013

Av Sigge Svamphund - 22 april 2013 17:47

Bra dag det här.

Matte bestämde sej för att använda min bil så jag skulle få kolla mer skog efter vintern.

 

Jaha, jobb som fyrbent etappledare väntar.

När jag var här för ett par veckor sen så var det ju mängder med äckligt vitt kvar.

Nu var det så rent och fint.

 

När Sörmlandsleden etapp 22 ser ut så här då trivs jag.

Vad matte sa vill ni nog inte veta, vi har lite skilda åsikter om vattnet just nu.

 

Sist då fick jag vända här eftersom det var en halvmeter lappmögel kvar.

Inga bekymmer idag inte.

 

Så uppskattar jag som sagt dessa små nästansjöar väldigt mycket.

Hade mycket skoj där.

 

Fast det här är väl bara att förtränga, försvinner nog snabbt hoppas jag.

 

Den fyrbente etappledaren arbetar.

Matte sågade av en björk som trillat och jag släpade självklart bort den sen.

Vandrande hundar måste ju komma fram.

 

Här var det många månader sen jag gick så jag hade väldigt mycket att kolla

Inga katastrofer på leden där i alla fall.

Matte bestämde att vi skulle vika av leden och ta en annan väg.

 

Har inte varit här heller på många månader.

Då gick det minsann att jobba.

Kollade massor med bra arbetsplatser men inga murkelvalpar hade fötts.

 

Äsch, nog för att jag använt så mycket spa att jag tappat räkningen på dom men at onödiga isen lever på

en del det gillar jag INTE!!!!!

 

Sen kom jag ut på den här vägen.

Tror jag ska döpa om den till Konstiga vägen.

För det första så gillar jag inte att det var så mycket vinter kvar.

 

Den här lappen satt redan i höstas.

Finns ett enda hus där vägen tar slut en bra bit från lappen.

Hoppas de har vatten.

 

Jodå det är fullt normalt att det växer en spade i vägkanten eller?????

 

Nån hade tappat sin bil där också.

Fast det kanske hade att göra med att vägen var full med slukhål och verkade mer eller minde ofarbar.

 

Det suger verkligen i jobbartarmen, tänkte att kanske hade några rödgula trumpeter övervintrat.

Hade inte den turen.

 

Fortsatte i skogen i stället.

Massor att göra naturligtvis.

 

Passerade min privata fyndhörna.

Tyvärr börjar fynden efter många års fyndande tunna ut.

Hittade inget skoj i dag.

 

Detta är ett av mina gamla fynd.

Var nog korkat att ställa  den så här sist jag använde den

Nu gick den inte att få loss.

Hittade en massa spa istället.

 

Så där tillbaka på min etapp.

Mycket sugen på tunnrullning, så jag bestämde att jag skulle kolla om tunnan tinat fram.

 

J-vla is!!

Jag slet så jag satte mej på baken och blev utskrattad av skitmatte, men inte lossnade tunnan inte.

 

Detta brukar vara en mycket bra arbetsplats.

Fanns inte minsta lilla murkelvalp ännu, men mycelet doftar så det dröjer inte länge.

 

Vad gnäller du för?

Vandranade hundar uppskattar säkert att spaa medan de vandrar och känsliga mnniskor får vä ta en omväg

när leden är dränkt.

 

Ni som tänker vandra på min etapp, lämna bilen nån annanstans.

De är liksom inte tillåtet att köra på en meter bred skogsstig som ni ser.

 

Vadå översvämmat.

Så här vandrar man på leden om man är hund, mycket njutbart.

 

Detta var en liten missräkning.

Min nästansjö var inte helt befriad från onödiga isen.

Kunde tyvärr inte simma där på grund av den.

 

Nästan klar med dagen jobb.

Här är det så högt så det var torrt till mattes glädje

Onödigt enligt mej, fast jag hittade ännu fler översvämmningar sen.

 

Skulle gå tråkallén tillbaka.

Var nån mening med det, för det kom en bil från kommunens gatukontor.

De var vilse och det rejält.

Nåt skulle sättas upp i skogen för flygplan nära jaktstugan och de letade förtvivlat efter väg dit.

Matte blev kallad för ängel, hon som är en häxa, när hon visade att de ska åka via Bäverbäcksskogen och

dessutom kunde lämna telefonnummer för att få låna nyckel till vägbommen.

Att det var cirka två mil fel just där och då var en annan sak.

Åkte hem och slappade.

Känns bara att i alla fall en bit till av leden är kollad.

I morgon så blir det upptaget och kanske ingn blogg förrens på onsdag morgon.

Mina bästa människovalpar behöver min uppmärksamhet och omsorg i morgon kväll.

Ser fram emot en massa trevligt bus naturligtvis

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards