Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 april 2013

Av Sigge Svamphund - 15 april 2013 17:55

Hade tur när jag gjorde morgontoalett.

Hann precis med vad jag skulle innan hälsovådliga regnet började vräka ner.

Tänkte tillbringa resten av dagen med att slappa.

Men opålitliga matte påstod att det hade slutat och släpade ut mej för längre runda.

Först var visst tanken att vi skulle ha gått till Vilda grisvägen och så en annan bra väg.

Men det var inget skönt ute så det belv närmaste skogen i stället.

 

Jag behöver jobba!!!!!!

Letade mycket och länge men ingenstans verkade det vara på gång med födsel av murkelvalpar.

 

Kanske inte så konstigt för en bit bort så såg skogen ut så här. 

Vadå, jag såg ju faktiskt vitsippor igår, då ska det vara vår överallt.

 

Hittade barmark igen och satte mej och drömde om jobb.

Tänk om jag hade haft murklor framför tassarna nu

 

Löjligt!

Jag har faktiskt högre krav på mina spagropar, men denna fick duga i brist på bättre.

 

Så här äckligt var det på sidan om vägen.

Matte som börjar planera för vår 2 mila vandring för att vårkolla Sörmlandsledsetapperna.

Undrar om de blir gjorda före midsommar?

 

Och onödiga isen, den tror visst att den är odödlig i år.

Jag behöver simma!!!!

 

Så här hemskt är det faktiskt i skuggiga norrlägen i skogen.

Fullkomligt vidrigt.

 

Nånstans under mej ska spagropen där jag slarvade bort en bol finnas.

Provade med att försöka få lappmöglet att sjunka genom att värma det.

Funkade inte eller så hade jag för dåligt tålamod.

 

Gräva fram spa gick inte heller.

Höll på att drunkna.

Dessutom försökte det komma hälsovådligt regn.

Hundlivet kändes pest

 

Den där pistmaskinen kan väl i alla fall gå och gräva ner sej nånstans.

Såna ska inte vara synliga nu och helst aldrig om jag får bestämma.

 

Dagens absoluta höjdpunkt.

Ett alldeles underbart spa nära skidbacken.

Njöt mycket, lite mer vatten bara så kan jag simma där.

 

Nähä, tnkta att kanske men inte.

För övrigt vrålade matte om att jag inte alls skulle titta närmare på isen.

Skulle jag visst det, om inte annat tala om för den att den ska döden dö.

 

Usch!

Hälsovådliga regnet har börjat vräka ner och jag ska hem.

Tänker inte alls vänta på den där långsamma tvåbenta saken som drar benen efter sej.

Om det nu inte varit så att hon hann i fatt mej och dessutom försåg mej med onödigt koppel så hade jag

sluppit bli skadad.

Då hade jag varit hemma flera timmar före henne

Kom i alla fall hem och fick ägna massor med tid och energi åt att se över alla mina skador som regnet

orsakat.

Sen har jag mest slappat i min fåtölj.

Drömt om allt trevligt jag ska göra när skogar och sjöar är befriade från lappmöglet.

Regnet är ju väldigt bra vad det gäller att döda allt onödigt, men jag ska inte vara ute då.

I morgon väntar visst en mycket aktivare dag och en trevlig överraskning


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards