Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Sigge Svamphund - 9 april 2013 17:58

Det tar sej, finns hopp om mina skogar.

I dag så hade matte den goda smaken att skjutsa mej till Döda älgenskogen.

Nog för att hon hade hört att det kunde vara svårt att komma fram där, men vi skulle

ialla fall prova.

 

Så dagens grankotte är hämtad och jag är redo.

 

Tur att matte ställde min bil längre bort.

Köra här är nog inte att tänka på ännu på ett tag.

Men det var inga bekymmer att ta sej fram i alla fal.

 

Allra bäst var det självklart när det såg ut så här, men det var bara på några få ställen.

Efter som jag inte besök Döda älgenskogen på många månader så hade jag massor att pyssla med.   

 

Om inte annat drömma om ännu mera tö för då................

Ska nog göra mej av med vinterpälsen på allvar nu  så jag kan satsa på en sommarvariant i topptrim.

 

Matte hade hoppats på barmark här.

Nån jakt på nåt som heter Rökpipsvamp som hon ännu aldrig lyckats hitta

Dröjer nog.

 

Kolla bakom mej.

Bäcken mellan sjöarna.

Visst vattentjuven har varit i farten där också för det är ovanligt lite vatten.

 

Så alldeles underbart ljuvligt!!!!!!

Ännu bättre med tanke på missräkningen igår med den bäcken.

Njöt länge och mycket.

 

Finns faktiskt hopp om en förestående badsäsong.

Öppet vatten där bäcken rinner ut i sjön.

Död åt onödiga isen!!!!!!!!!

 

Kollade fynd vid skärmskyddet.

Hittade inget skoj, har nog inte vandrat några där på hela vintern.

 

Gick till mitt dunkparadis istället.

Den här hade jag mycket skoj med.

 

Som ni ser så har jag många dunkar kvar där.

Min plan är att jag ska hinna testa alla.

Fast när jag hittade paradiset så var dunkarna ännu fler, jag har använt en hel del av dom.

 

Tog en annan väg där et fortfarande var full vinter.

Jag syns inte men finns faktiskt i skogskanten.

 

Drömma kan jag ju göra, men det kommer att ta tid innan min arbetsplats är återställd.

Matte pratade om augusti men det vägrade jag lyssna på.

 

Ser ni mej för alla träd?

Turen var med mej så spabäcken var fullt användbar.

Skogen var däremot alldeles oanvändbar helt utan trevlig barmark.

 

På väg mot min bil och jag har fyndat.

Jag har ju supernos för fynd och nu var det en bol som på nåt märkligt och alldels outgrundligt sätt

hamnat i Döda älgenskogen.

 

Passade självklart på att testa den i bäcken också. 

Utmärkt spaboll.

Som vanligt har jag gömt den, antar att jag snart kommer tillbaka och då ska den användas mer.

Åkte hem.

På eftermiddan så hälsade jag på i Pinn/blomsteraffären, mycket trevligt.

Skaffade mej en ny pinne och skoj bus blev det.

Fast klantmatte hade ju självklart kameran hemma.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards