Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 april 2013

Av Sigge Svamphund - 8 april 2013 17:39

När jag skulle på långrunda idag så hade matte den goda smaken att motionera min bil.

 

ÄNTLIGEN!!!

Var flera hundra evigheter sen hon behagade att svänga här.

 

Bäst att berätta att jag är tillbaka på Sagostigen.

Eftersom matte inte visste om det gick att komma fram i skogen så ställde hon min bil så att jag

skulle ha kunnat utnyttja delar av Sagostigen för min runda.

 

Om en månad ska det vara öppet för alla människovalpar igen.

Undrar om gräsmattan har kommit fram då?

 

Inte var caféet öppet heller.

Matte brukar faktiskt köpa glass åt mej här, men det får jag visst vänta på.

 

Usch, vet inte om jag tänker gå här.

Men varken hästmonster eller levande grisöron var synliga så det verkade lugnt.

 

Titta så fint med en massa trevlig barmark.

Tänkte att jag nog skulle kunna jobba som fyrbent etappledare och kolla etapp 22:2.

 

Nähä, det kanske inte går så bra.

 

Fast spängerna är i alla fall helt plötsligt synliga på ett ställe.

Hade massor att göra efter min långa frånvaro.

Men.................................

Matte gick med kameran i handen för hon skulle ta bild på nåt (vad har hon glömt).

 

Ni ser pricken långt där framme som är jag.

Matte vrålade så det nog hördes över hela Sörmland.

Precis framför mej så kom Vilda grismamma med ett helt drös halvvuxna Vilda grisvalpar.

Jag hoppade högt, både av mattes vrål och alla grisarna, tur att jag kommer när matte kallar.

 

Fastnade i onödiga kopplet som enligt matte var alldeles väldigt nödvändigt just då.

Hör minsann hur hela Vilda grissläkten är kvar nånstans där inne bland granarna.

 

Mycket förbjuden sysselsättning.

Fick inte alls försöka stoppa in nosen bland granarna, men jag både hörde och kände lukten av Vilda grisarna 

som höll till där inne.

Vi har mött Vild gris där många gånger och en gång stod vi öga mot öga med en galt storlek mindre dinousarie.

Men enligt matte så är Vilda grismammor med grisvalpar extra otrevliga.

 

De var nog väldigt nära oss för helt pötsligt så smög jag bakom matte och tätt intill henne.

Tänkte att hon kanske är bättre på att slåss med griniga grismorsor än jag

 

Jädra grisar, inte nog med att deras närvaro hindrade mej från en massa viktiga jobb, de försöker böka

sönder min Sörmalndsledsetapp också.

 

Matte ägnade sej åt att föra en massa oväsen och antog att faran skulle vara över.

Äntligen slapp jag onödiga kopplet och bråttom har jag.

 

Men det var väl själva f-n!!!!!!!!!!

Jag har ju inte kunnat sköta min älskade bäck på hela vintern.

Bäcken är stulen!!!!

 

Där den inte var stulen såg det ut så här.

Vidrigt, bedrövligt jag som trodde att jag skulle göra en massa viktiga vattenjobb.

 

Här kan jag faktiskt simma vid riktigt gynnsamma förhållanden.

Jag var fruktansvärt besviken, undrar när och om jag återfår min bäck.

Först Vilda grisarna och sen ingen bäck att sköta om.

 

Tog ut min frustration på ett gammalt avsågat träd.

Matte hade tänkt att vi i alla fall skulle kunna gå rundslingan men inte ens det fungerade.

För äckliga snön blev halvmeterdjup igen.

 

Det här trädet har trillat över leden.

Går inte bra att försöka flytta träd iförd onödiga kopplet, men vi närmade oss Vilda grisarnas tillhåll så

jag fick absolut inte vara lös.

 

Dagens enda spa.

Hur skoj är det att spaa i onödigt koppel?

Inte alls kan jag meddela, men mina skall skrämde förhoppingsvis iväg grisarna.

 

Äsch, Vilda grisar är väl ingenting mot detta.

Hästmonstren är ute och förväntar sej säkert hundlunch.

Nu om nånsin var det faktiskt anledning att bli upprörd.

 

Visst ser de ruskigt farliga ut?

Skitmatte påstår att de är jättesöta och så snälla så.

Hon är inte klok!!!!!!!!!!

 

Så tillbaka på Sagostigen, men jag ser nåt där framme.

Tänk om det är nåt annat hundätande monster.

 

Nähä inget värre än en skock med fårskallar.

Fredliga djur som inte har svamphundar på menyn.

 

Nästan tillbaka vid min bil.

Efter alla äventyr så kändes det skönt att koppla av en stund med lite vägkonsrullande.

Matte har fått sms från sin mamma som har det alldeles toppen på sin resa.

Där hon är nu blommar körsbärsträden och apelsinträden och det är sol och varmt.

Hoppas att hon tar med sej våren hem, fast matte lär ha hotat med att om hon inte gör det får hon gå hem

från Arlanda på fredag.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards