Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 27 mars 2013

Framkomlig runda och dunkmysterium

Av Sigge Svamphund - 27 mars 2013 18:01

Hundlivet känns faktiskt bättre nu när det börjar gå att komma fram på

flera ställen.

Blev inte skjutsad nånstans idag utan skulle ta en sväng i hemma skogarna.

 

Bestämde att jag skulle gå på Vilda grisvägen

Trevligt för den var alldeles underbart geggig på en del ställen.

 

Hittade till och med ett litet vägspa som jag njöt mycket av.

 

Tyvärr så var alla spabäckar fortfarande frusna, men det finns hopp.

 

Tyvärr så försvann de trevliga vårvägarna och vintern var tillbaka.

 

Tänk om mitt spakärr kunde tina fram nån gång.

Fortsatte och lyckades smyga förbi hästmonstren utan att de såg mej.

 

Nu ska jag minsann gå och roa mej.

Matte kan ju gå och dra fötterna efter mej.

 

Min bästa vägkon som faktiskt inte är fastfrusen.

Roade mej alldeles väldigt genom rulla runt med den.

 

Det här ska föreställa en av mina bra badplatser vid min andra sjö.

Kommer att dröja evigheter innan jag kan bada igen.

Drog vidare efter vägen, matte hoppades att det skulle gå att gå runt så vi skulle slippa samma väg tillbaka.

 

Perfekt, det funkade att gå.

 

Mina vinterskivlingar som jag hittade för ett par månader sen de hade dött.

Letade mycket men inte en svamp.

 

Så var det den där backen matte åkte kana sist.

Var en evig väntan innan hon hade tagit sej ner utan att åka kana,

      

Gick spårvägen tillbaka.

Självklart planerade jag att simma över ån mellan mina sjöar.

Förbannade onödiga is att sabotera mina planer.

Fortsatte och nu blev det konstigt.

 

Detta är Dunkvägen som jag inte alls skulle gå.

Men titta i backen.

Där mitt på vägen står MIN dunk.

Jag gömde den minsann långt i skogen sist.

Fanns inga spår ingenting som kan förklara hur sjutton min dunk kommit från skogen ut på vägen.

Himla tur att jag kom precis då och kunde ta hand om den.

 

Tog självklart med den och nu har jag gömt den på ett annat förhoppningsvis säkert ställe.

Misstänker faktiskt att Räv har nån tass med i flyttandet av dunken.

 

Avslutade med att hitta ett alldeles nytinat spa på vägen vid campingen.

 

De här bilden har jag snott från campingens FB sida.

Här syns båda mina närmaste sjöar.

Det ljusa mitt i bilden som följer sjön är spårvägen.

Vägen soom korsar spårväge och går vidare i skogen det är Vilda grisvägen.

Idag gick jag hela Vilda grisvägen runt min andra sjö och genom skoge.

Sen gick jag spårvägen från stax utanför bild och till ungefär mitten av närmaste sjön.

Där finns Dunkvägen men den syns inte på bilden.

Nu vet ni i alla fall lite grann hur jag rör mej i hemmaskogarna

 
 
vi i pörtet

vi i pörtet

27 mars 2013 19:46

Hoppas du får många goda påskben att tugga på nu i helgen Sigge, här vankas inga ben alls. Maxi är taskig i magen o då får inte Blinka något heller, sad! Tycker faktiskt ni har i stort sett samma snömängd kvar som vi här uppe, konstigt kan tyckas. Nu vill vi också ha rena fina vägar att traska på och kunna komma in i skogen utan att gå ner sig i skoterspåren. Ha en fin påsk både du, matte och katterna!

http://paulaz.se

 
Mollesnutten

Mollesnutten

27 mars 2013 20:52

Vad bra att det tinar lite hos dig.Så du kan få ett litet spa.Leta såna i helgen åt dig,men dom va frysta igen.Ska visst komma mer snö här på lördag,vill inte.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

27 mars 2013 22:34

Mycket konstigt att dunkar kan flytta sig själva! Kanske ett fall för mästerdetektiven Rudi? Va kul att få se hur du går runt dina närmaste sjöar... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

27 mars 2013 23:50

Jamar som Ludde, jamarkul att se hur dina vägar går runt dina sjöar, mjau
Kanske räven flyttar omkring dina dunkar? *Fufnderar* Mjau

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

 
Kasper

Kasper

28 mars 2013 00:31

Aha, det är dunkar som räv är ute efter! I går kväll/natt var han utanför mej, vi hörde honom och jag skällde som besatt! Men det var för mörkt för att vi skulle kunna se honom. Men GISSA om Maxi for in som en raket är matte öppnade dörren!
Kul förresten att se dina hemmatrakter så där lite från ovan. :)

http://kasperian2.blogspot.se

 
Malin

Malin

28 mars 2013 17:29

Kikar in o önskar dig Sigge med familj en riktigt mysig påskhelg!
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards