Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

En alldeles perfekt runda

Av Sigge Svamphund - 26 mars 2013 18:06

Mycket bra hunddag.

Matte bestämde att jag skulle få åka nånstans eftersom både hon och jag är dödströtta på de få

framkomliga vägarna här.

 

Tjohoooo!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag hamnade i Gröna männenskogen, var länge sen jag var där

Hade planer på att leta reda på Fjanten Bores ande och få honom att sluta spöka med vädret.

Vägbommen var öppen så matte misstänkte att Gröna männen var vid sina hus och oroade tillvaron.

 

Strunt i Gröna männen jag hade massor att göra.

Trevligt med barmark när jag behövde uppsöka en gran.

 

Ja nångång i framtiden så kanske.....................

Men idag var det som vanligt inget utsökt spa där inte.

Ungefär nu kom Gröna männens skyddsvakter och talade om att lastbilen minsann var på gång.

 

Och där försvann alla Gröna män och överlät skogen till mej.

Kan meddela att det var "spännande" när bilen skulle förbi mej och matte för vägen är smal nu med alla

otrevliga lappmögeldrivor.

 

Bingo!

Den här vägen var äntigen plogad så jag valde den.

Struntade totalt i de andra vägarna, har mycket bra efter denna.

 

Visste jag väl att jag valt rätt.

Ett spa!

Lät mina berömda spaskall eka över skogen medan min vanskötta vinterpäls fick en rejäl inpackning.

Jag njöt verkligen av att äntligen kunna sköta pälsen.

Hade jag nu inte haft så mycket annat att kolla upp hade jag säkert stannat där hela dagen.

 

Stigen till Krokodilsjön var inte att tänka på ännu.

Tänk om det blivit badsäsong där och jag kommer inte dit!!

Kollade min superspagrop, men den var försvunnen under en massa vitt äckel.

 

Men vi kan väl i alla fall gå in till min jättebra bäck eller???????

Tänkte att kanske............

 

Skulle inte tro det sa skitmatte.

Detta är lappmögeldjupet där, räckte henne till knäna så den får vänta.

 

Tog min kotte och drog vidare.

Såg en bit av bäcken från vägen eller jag såg inte alls nån bäck, bara var den normalt ska rinna.

 

Närmade mej Komonstersjön och Lodjur hade minsann promenerat genom komonsterhagen.

Modigt och tur att komonstren är hemma i monsterhuset för jag är övertygad om att de äter Lodjur också.

 

Tittta vad modig jag är.

Jag vågar gå över komonstrens lömska hundfälla.

Matte envisas med att påstå att det heter färister och är för att fina kossorna inte ska rymma ur hagen.

Jag vet att de finns där för att fånga in oskyldiga hundar.

 

Detta ska föreställa en av alla mina bra badplatser i Komonstersjön.

Fanns inte minsta lilla vattendroppe.

Jag vill simma!!!!!!!

Fortsatte på vägen och hade massor att greja med, var ju väldigt många månader sen jag gick där.

 

Plogningen tog slut, men det gick att gå i alla fall.

Perfekt för vi slapp en sån där tråkig fram och tillbaka runda.

 

Ute på nästa väg som faktiskt var plogad.

Här har jag inte heller varit på evigheter så det var mycket att pyssla med.

Men allt verkade vara i sin ordning överallt.

 

Hittade mitt gamla rör som jag försökte rulla med.

Gick inte eftersom det var fastfruset.

Ja, ja det tinar nog fram vilket år som helst.

Kollade självklart alla kända spa men var helt utan framgång tyvärr.

 

Tillbaka vid de första gröna husen och mitt vinterdass.

Hade inget behov av det just då men kollade i alla fall att det var i bra skick.

Gick tillbaka till min bil.

Kände mej väldigt nöjd och belåten med att ha kunnat tillbringa drygt tre timmar i skogen och gå en sån

där bra långrunda på en dryg mil.

Sov faktiskt gott när jag kom hem igen.

Nu behöver alla andra mina bra rundor också bli framkomliga snabbt.

Jag har massor att göra i skogen.



 
 
mollesnutten

mollesnutten

26 mars 2013 19:21

Va bra du hitta ett spa äntligen.Komonstren får gärna äta upp lodjuren,tycker matte.På en av bilderna såg det faktiskt ut som djur långt bort.Dejt eller så,men det va tydligen inte fallet.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

26 mars 2013 19:58

Så skönt att du äntligen kunde sköta om pälsen! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards