Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 23 mars 2013

Av Sigge Svamphund - 23 mars 2013 18:21

Haft en alldeles vanlig hunddag, inga kalas och tyvärr inga trevliga dejter heller.

Matte hade inte ett dugg lust att skjutsa mej nånstans när jag skulle på långrunda.

Nåt om att det finns inga skoj vägar att åka till just nu.

 

På väg mot var jag nu ska gå idag.

Ser ni så vidrigt mycket vitt skit det är kvar hos mej?

Tänk idag för precis 1 år sen då var jag minsann ute och jobbade som fyrbent etappledare på min långa

Sörmlandsledsetapp.

Barmark och isfria sjöar som jag kunde simma i, det var då det.

 

Fick välja själv så jag bestämde att jag vill gå här.

Tänkte att med tur så.........................

 

Depp.

Spabäcken var alldeles ihopfrusen.

Undrar om jag ens kommer att kunna sköta in päls i år.

 

Här var det länge sen jag gick så den här vägen verkade bra.

Tänkte att det kanske skulle finnas nåt skoj.

 

Åh, vad jag vill käka gräs

Sånt där jättegott grovt grönt vill jag ha och det helst nu på stört!

Fanns bara torrt tråkigt sen förra året.

 

Barmark borde innebära spa.

Nädå vattentjuven hade minsann varit i diket så det var alldeles torrt.

Tröstade mej med en pinne i brist på bättre.

 

Tänk om denna eländiga istid kunde ge sej.

Det ska vara ljuvligt doftande vatten här och inte en massa onödig is och lappmögel.

 

En av vägarna hade i alla fall tinat fram.

Känns väldigt skönt med grus under tassarna, vill ha mer sånt.

 

Någon som luktade väldigt intressant hade gått över åkern.

Höll på att glömma bort matte på vägen.

Hade inte varit bra eftersom hon troligen hade virrat bort sej totalt utan min närvaro.

 

Dagens fynd, en liten trevlig sommarstuga.

Fixa lite med tak och vindskivor så är den som ny.

Kan hyra ut den för en grisknorr per vecka, intresserade hundar kontaktar mej.

 

Eftersom människor av naturen är väldigt trögtänkta så gäller det att vara övertydlig.

Om jag placerar kotten så här så kanske hon fattar att den ska kastas.

 

Helst av allt så hade jag gått vägen som går upp i skoen bakom mej.

Var evigheter sen sist, går jag där så kan jag gå genom skogen hem men det fungerar ju inte ännu.

 

Tog Hästmonstervägen tillbaka.

Glädjande nog fanns det inga nyya spår av nåt hästmonster så jag hoppas verkligen att det var rent tillfälligt

den befunnit sej där förut.

 

Jaha, strax slut på det roliga.

Dags för onödigt koppel och gå hem.

Sen hhar det inte hänt nåt som är värt att rapportera om.

Kanske kan hända mer i morgon.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards