Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 mars 2013

Av Sigge Svamphund - 22 mars 2013 20:28

I dag har jag varit på kalas eftersom min bästa människovalp Oliver fyller 6 år.

Fast det tog minsann nästan hela dagen innan jag kom på kalas.

Förmiddan var jag som vanligt en sväng i skogen.

 

Drog iväg en sväng efter en av de få framkomliga vägarna, inget skönt för det blåste iskalla vindar.

 

Tänk där det finns barmark där doftar det alldeles underbart.

Borde vara så här överallt.

 

Alltså ska jag på kalas behöver jag sköta min vanvårdade päls.

Inte en chans bara en massa onödig is.

 

Var evigheter sen jag gick över den här ängen och vidare in i skogen.

Provade, funkade inte för skaren höll inte ens för mej, jag sjönk till magen.

 

Tänk om alla vägar var så här trevliga med grus på och helst utan lappmögeldrivor i kanten.

 

På väg hem så passerade jag kakfabriken.

Flera såna där behållare låg ner så jag kollade noga.

Nä inget som jag ville ha.

Gick hem.

Matte fick nåt märkligt anfall.

 

Titta här, hon har bakat kakor.

Egentligen tycker hon att det är pest att baka men dessa passade visst.

Skulle provas på Olivers kalas.

Sen var det äntligen dags att åka.

 

Begrep ingenting när jag hamnade hos mattes mamma, det är inte hon som fyller.

Men Oliver skulle fira där för hans pappa får renoverat hemma och det är så rörigt att där kan ingen vara.

 

Så mina bästa människovalpar har kommit och Oliver håller på och öppnar sina paket.

Han fick ungefär lika många som jag fick när jag fyllde.

 

Här håller han på med en bil han fick.

 

Usch, den där bilen var ganska läskig.

Jag höll mej borta från den, gillar inte bilar som far runt utan kontroll.

 

Ägnade mej åt min senaste bästa människovän istället.

Marcus har träffat en tjej som heter Maria, var ju tvungen att kolla om hon kunde klappa svamphund.

Full godkänd så hon ingår numer i min stora skara av bästa människovänner.

 

Marcus var kock och gräddade massor med våfflor.

Jodå, jag så minsann till att få våffla jag också.

 

Människovalparna och alla andra testade mattes nya kakor som blev fullt godkända.

Jag har också provsmakat.

Kakor smaksatta med torkad och mald Karl Johanssvamp är väldigt gott.

 

Nu är det spännande, ska Oliver klara at blåsa ut alla 6 ljusen på tårtan

Självklart så klarade han det utan några som helst bekymmer, alla 6 på samma gång.

 

Jag åt naturligtvis också tårta.

Mycket gott, perfekt detta att matte inte gillar tårta jag får alltid hennes bit.

 

Hann ju självklart med en del trevligt bus också.

Kändes bra att fira födelsedag.

Om en månad är det dags för Adam att fylla 4 år.

Nu är jag en ganska trött hund och ska sova.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards