Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 17 mars 2013

Av Sigge Svamphund - 17 mars 2013 17:52

En bra hunddag.

Matte höll sitt löfte om att motionera min bil så jag kom till en av alla mina bra skogar.

 

Perfekt hamnade i Bäverbäcksskogen.

 

Ännu bättre på en del ställen var det lätt att komma in i skogen så jag kunde gödsla granar.

 

Fast detta var inte lika bra.

Fortfarande är alla mina utsökta spagropar försvunna.

Jag som planerat att spaa med den noga utvalda kotten.

 

Nä då matte jag ska ingenting, absolut inte.

Ligger bara och vilar lite eller nåt.

 

Gillar inte alls detta.

Onödiga isen försöker anfalla Bäverbäcken igen.

Jag blev hotad med onödigt koppe om jag inte reste på mej och kom direkt.

Matte hade visst ingen lust att försöka hämta mej under isen, hde faktiskt bara tänkt ta ett dopp och inte 

alls vara under nån onödig is.

 

Inte här heller, fast förra gången så syntes inte ens onödiga isen så det kanske blir spa här nångång.

Min päls är i akut behov av en massa inpackningar

 

Hoppsan!

Här ligger det en hel skog.

Fast det gick knappt att se var de hade huggit och vägen verkar inte sönderkörd.

Bra eftersom jag ska åka här när det blivit ordentlig vår ( fram i september eller så).

 

Detta var inte alls bra.

De har plogat up en massa lappmögel över min skumma godismoj.

Kunde alltså inte kolla om det växte godis i den.

Tröttnade på den vägen och gick tillbaka till den andra.

 

Så, min privata rulltunna är hämtad och redo för en rejäl omgång.

Rullade massor.

Gäller att passa på när jag har chansen.

Sen påstod matte att vi skulle gå en bit till.

 

Service i skogen om nån människa skulle bli nödig kanske,

Verkar lite märkligt med toapapper i ett träd.

 

En av mina bra arbetsplatser.

Kommer att dröja evigheter innan jag kan jobba som murkelhund här.

 

Gick till första gröna huset och lämnade en hälsning till Gröna männen.

Bara så de inte glömmer bort mej

 

Här ville jag gå.

Om jag följer den här vägen och sen går rakt över skogen så kommer jag till min Sörmlandsledsetapp en

trevlig nästansjö och mitt fikaberg vid vackra Gårmossen.

Jodå sa matte om några evigheter kan vi säkert gå här, men det lär nog dröja tyvärr.

Vände och gick tillbaka samma väg.

Tänkte rulla ännu mer med min tunna.

 

Lottas fd matte var ute och tänk det visade sej att hon är nog världsmästare i att kasta tunna.

Jag lämnade min tunna till henne och hon kastade.

 

Titta här jag fick springa riktigt långt varje gång för att hämta den.

Dessutom var det synnerligen lokal vår där med jättevarmt och växter som höll på att vakna.

Hade väldigt skoj tills skitmatte bestämde att vi skulle gå till min bil.

Dumt, jag kunde ha varit kvar fortfarande.

 

Tittade till mina andra tunnor, men de gick ite att komma åt ännu.

Kanske nästa gång jag passerar.

 

Vadå, komma?

Jag kan faktiskt vara kvar många timmar till i skogen, dessutom njuter jag av gruset under tassarna.

Men matte påstod att hon var hungrig, hade varit bättre att hon hade tagit med mackor till mej och

kaffe till sej.

 

Nästan vid bilen.

En av alla skogens väsen höll minsann koll på oss. Tror han försökte sej ut om en björn.

Gick till min bil och åkte hem och slappade.

Hoppas jag kan bli skjutsad till nån trevlig skog i morgon också.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards