Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Sigge Svamphund - 16 mars 2013 18:00

Har faktiskt hållit mej lugn idag.

Matte tålde tydligen inte att kättra på berget.

Idag har det gnällts om ond vänster axel och arm och ett blåslaget knä.

Äsch mänskligheten är ett klent släkte som tydligen inte tål nåt alls.

Dessutom påstår hon att det är tveksamt om jag ska få gå mer på spårvägen

I somras fick hon ju ge sej ut i vattnet bland en massa Vithajar för att rädda mej när jag hade trasslat in mej

i ett rep under bad och igår var det bergsbestigningen.

Hörde att hon vil inte veta vad tredje saken blir och så var det nåt hot om onödigt koppel om jag får gå där.

Tycker att det låter fullkomligt onödigt alltihop, lite spänning livar bara upp tillvaron.

Först hade matte tänkt skjutsa mej nånstans idag, men så ställde hon in det med hänvisning till onda armen 

och axeln.

 

Kom inte i närheten av spårvägen utan det blev närmaste skogen.

Hm, undrar var mina brudar håller hus?

Kände mej lite ensam.

 

Jag tror minsann att turen är med mej.

Långt där nere ser jag något bekant.

 

Jadå, värsta godistiggerskan Siri.

Ser ni hur hon fixerar mattes godisficka?

 

Efter godisutdelningen så hade vi en massa skoj.

Hörde hur matte pratade en massa skit om mej med Siris husse.

Tyvärr verkade han hålla med henne om att om jag hoppat så hade det inte funnits nån svamphund.

Slutade lyssna på det där mänskliga skitsnacket och roade mej med Siri.

 

Siri berättade att hon minsann har hittat korv nednför skidbacken ett par gånger.

Vi letade mycket, men ingen hade tappat några korvar idag. 

 

Tyvärr så var det så att Siri skulle åt annat håll sen så jag fick fortsätta på egen tass.

Funderar fortfarande på det blå repet.

Kan nog vara bra att ha om matte skulle få för sej att bestiga berg igen.

 

Skilda åsikter, jag ville gå till sjön och kolla om onödiga isen dött nånstans.

Dödskampen hördes nämligen väldigt bra idag också.

Skitmatte vägrade.

 

Säsongen för vinterskivling är slut nu.

Finns bara en massa döda rester.

Jag kanske kan jobba som murkelhund nångång i framtiden om det möjligen kan bli vår i september eller så.

Drog runt och ägnade mej åt mina vanliga hundgöromål.

 

I dag slapp jag onödiga kopplet men fick sitta och glo alldeles ensam och  övergiven medan matte försvann.

 

Sen när hon kom tillbaka så fck jag leta efter massor med gömt godis.

Ungefär dagens höjdpunkt.

Sen har jag mest slappat och varit ute på tråkrunda.

Men hon har i alla fall lovat att i morgon ska jag bli skjutsad till nån skog,låter bra


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards