Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 mars 2013

Av Sigge Svamphund - 15 mars 2013 17:03

Vidrig griskyla imorse också.

Drygt 20 hemska minus när jag vaknade och göra morgontoalett i 18 minus är kallt.

Slappade i väntan på att det skule bli lite drägligare ute,

Gick ut, matte vägrade att skjutsa mej nånstans idag.

 

Tog vägen genom en liten skogsdunge.

Hörde nåt, men det vara bara ett rådjur som inte ville vara med på bild.

Alltså ingen trevlig tik.

 

Insåg att det tydligen går laviner även i Malmköping.

Eller så hade det vräkts ner en massa lappmögel från idrottsplatsen.

Tycker att det är betydligt mer spännande med laviner så det var säkert en sån.

Drog vidare.

 

Om det nu inte varit så att Vilda Grisvägen såg så fruktansvärt isig ut så hade vi gått den och då

hade det inte behövt bli så tokigt och dramatiskt.

Men nu fortsatte vi på spårvägen eftersom det var bättre att gå på den eller................

När vi gått en liten bit så sprang jag upp i skogen, just där är det en bra sluttning.

 

Här är jag ovanför ett högt och brant stup.

Den som tittar noga er att jag har något i munnen.

Det är en rejäl bergsskärning där för spårvägen.

Matte försökte få mej att vända och ta samma väg tillbaka.

Nä hade jag inga planer på, men jag ville ner till henne.

Spelade ingen roll vad hon sa eller gjorde, jag skulle ner där och då.

Att det är så högt att jag troligen skulle ha brutit alla ben, ryggen och nacken det tänkte inte jag på.

Struntade totalt i godiset som matte kastade upp åt rätt håll.

 

Jag ska ner!

Du ska INTE ner sa en nu tämligen hysterisk matte.

Bilden tagen med zoom så jag är mycket högre upp en vad det ser ut som.

Matte är fruktansvärt höjdrädd, allt som är högre än en köksstol ger henne svindel.

Klättrar gör hon absolut inte eller.

Helt plötsligt så hade hon oanade krafter och mod för hon kom klättrande uppåt och jag försökte ta mej

neråt.

Nån kanske tror att det bara hade varit att lyfta ner mej, men när jag var nåbar så var det några meter

ner till marken och klättra med hund i famnen går inte.

Alltså knuffade hon mej uppåt medan det sas en massa underliga ord.

Allra sista biten så kröp matte på alla fyra på mossa täckt med is.

 

Uppe på säker mark.

Svårt att få till höjd på en bild, men denna kanske ger en liten uppfattning om hur högt och brant det

faktiskt är där.

Spårvägen syns långt där nere.

 

Väldigt vad du gnäller matte.

Eller hon satt på en sten och försökte samla ihop sej igen.

Vadå vi kunde ha slagit ihjäl oss båda två, det gick ju bra och jag hoppade ju aldrig.

Efter en stund så kunde vi fortsätta, när mattes ben slutat skaka.

 

Väldigt vad det gnälls igen.

Jag sprang på skaren medan matte klev ner sej till knäna.

 

Tog en sväng på Dunkvägen.

Min dunk var inte rörd sen sist.

 

Roade mej ordentligt med den ett tag.

Eftersom Vilda grisvägen var så isig och osandad så skulle jag gå spårvägen tillbaka.

Matte hade ingen som helst lust med nån långrunda efter det som hänt.

 

Jaha, hade det varit alldeles tokigt om jag hoppat här?

Ungefär hälften av berget syns på bilden.

Matte fattar fortfarande inte ( och kommer aldrig att göra) hur sjutton hon klarade av att klättra där.

Så började jag leta intill berget.

 

Jodå jag hittade det jag sökte.

Jag hade ju hittat ett ben när jag sprang upp (det som syns i min mun på en tidigare bild) och sen

tappade jag det.

Självklart ville jag komma åt mitt fynd, var nog därför det blev så tokigt.

Fast jag har nog lärt mej att jag inte ska försöka hoppa från berg.

 

Tänkte sitta här resten av dagen och lyssna på onödiga isen.

Den lät alldeles väldigt mycket, jag hoppas verkligen att det är dess dödskamp som utlöst alla smällar

och dundrande från den.

 

Inte en endaste snygg tik har jag träffat idag.

Ekorre ville inte alls umgås med mej, den satt i ett träd och käkade kaka.

Alldeles bakom är kakfabriken så den hade nog varit där och hämtat.

Gick hem och slappade medan matte försökte bota sin huvudvärk, dessutom påstår hon att hon kommer att

ha mardrömmar i natt om flygande svamphundar.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards