Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 mars 2013

Av Sigge Svamphund - 13 mars 2013 18:01

Alltså när jag och matte vaknade i morse så var det så vi allvarligt funderade på att gå i ide.

Nån hade släppt ner en massa vidirgt lappmögel i natt.

Det SKA vara vår och badsäsong nu!

Hade jag fått bestämma så hade matte skjutsat mej till Gröna männenskogen.

Behöver faktiskt dit och kolla, jag vet ju att jag hittade blodet och såg spåren efter att Lodjur

äntligen tagit död på Fjanten Bore.

Nu verkar det som om han inte fattat att han ska befinna sej på Andra sidan utan hejdlöst spökar runt.

Skulle alltså behöva läsa lite besvärjelser där.

Kom inte till den skogen för skitmatte hade ingen lust att skjutsa mej nånstans,  

Titta så otäckt vit min gata har blivit.

I går var det alldeles vanlig svart asfalt på den, mycket trevligare.

 

Vitt även på de där ställena i skogen som äntligen fått barmark.

Gillar som sagt inte alls detta.

 

Hittade en liten pinne som jag trodde skulle bli dagens enda nöje.

 

Titta uppe i björken.

Sprängtickan är enorm och matte studerade den noga medan hon funderade på hur sjutton en så enorm

ska monteras ner.

 

Medan hon funderade så.........................

Jg trodde att jag hade somnat och drömde.

Kunde det verkligen stämma?

 

Helt fantastiskt.

Siri hade inte blivit tagen av hästmonstret.

 

Kändes väldigt bra detta att ÄNTLIGEN träffa henne igen.

Jag behöver faktiskt dejta mina brudar ofta och sista veckan har ju varit fullkomligt bedrövlig vad det

gäller dejter.

Vi hade i alla fall väldigt trevligt tillsammans.

 

Siris husse blev också engagerad i den enorma sprängtickan.

Buden om hur den ska komma från trädet var många.

Slutar troligen med att matte ska låna nåt verktyg av Siris husse.

Perfekt, då är ju jag garanterad dejt igen.

 

Skildes från Siri och fortsatte.

Nu är det inte en massa skidåkare i backen på vardagar så då kan jag gå där.

Hade en hel del att kolla eftersom det var länge sen jag var där.

     

Hittade en hög med diverse pinnar.

Nä, det var inga som passade mej just då.

 

Tydligen så fryser de som jobbar vid backen eftersom de eldade.

Jag fick inte studera elden närmare för matte.

Äsch, jag vet faktiskt alltid vad jag pysslar med.

 

Ekorren hade varit givmild och kastat ner massor med kottar till behövande svamphund.

Valde ut en, så kan jag hämta en annan nästa gång jag passerar.

Drog runt, ägnade mej åt vanliga hundgöromål, matte befriade ett par björkar från sprängtickor.

Batteriet i kameran dog.

Allt ska jag hålla reda på, batteriet ska ALLTID vara nyladdat!

Tänk om jag träffat en supersnygg brud eller gjort mitt livs fynd eller nåt.

Gick hem och slappade.

När jag var ute å eftermiddan uptäckte jag en ny trevlig affär.

Eller affären har legat där ett tag och jag passerar ofta.

Men idag så kom de som har den ut och bjöd på köttbullar, mycket bra.

Nu har jag en pinnaffär och en köttbullsaffär på samma gata.

I morgon ska jag få göra nåt skoj säjer matte, men hon berättar inte vad



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards