Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Sigge Svamphund - 8 mars 2013 17:58

Var inte nåt trevligt att göra morgontoalett.

 

Suddig bild, men nån har kladdat på termostaten.

Ska INTE vara så här griskallt nu.

Gick hem och slappade ett tag innan jag skulle på långrunda.

Självklart planerade jag för dejter.

Gick genom halva Malmköping och jag var tydligen enda hunden ute, såg varken snygga tikar eller några

andra.

 

Inte hade det blivit vår vid spårvägen heller.

Undrar om spårvagnarna kommer att hinna ut i år, känns som om istiden är tillbaka.

 

Visst jag har ju fattat beslutet att göra mej av med vinterpälsen men den behöver ändå inpackningar.

Hur lätt är det när spadikena ser ut så här??

 

Hittade faktiskt en rikitgt stor fläck med barmark.

Mycket trevligt, fast det var den enda jag såg idag.

Borde faktiskt vara så här överallt nu.

 

Äsch, det här går inte ens att kalla för spa.

Lite lera under tassarna bara.

Fortfarande inga hundar synliga, märkligt för jag brukar träffa en eller annan där.

 

Jag ansåg att vi skulle gå här.

Skitmatte vägrade för hon sjönk till knäna igen.

Du får vänta med den här vägen till det blir barmark, undrar jag om det nånsin blir det överallt.

 

Tänkte gå till min nästan sjö uppe i skogen men det var inte framkomligt dit.

Bestämde mej för att ta en sväng på den här vägen istället, brukar vara bra spa där.

 

Nähä, inte ens spadiket var tillgängligt.

 

Nå korkade människa hade kastat en soppåse där.

Ska inte ligga skräp i mina spadiken så jag städade.

Fortfarande inte en hund i sikte.

 


Synnerligen otrevlig upptäckt.

Det har varit ett hästmonster på fria hovar där.

Blev genast orolig, tänk om jag är enda överlevande hunden?

Hästmonstret kanske har slukat Schäfer Freja, Siri, Färghandels Vilma, Nikki, Gizmo, Whippet Scilla, Ziva,

Boxer Coffy och alla andra mina brudar.

Usch detta känns inte alls bra.

 

Alldeles ensam och övergiven, hade bara den här efterhängsna typen med mej.

Känns som min tvilling eller nåt sånt.

 

Fick den stora äran att passa hela kakfabriken i två minuter medan matte handlade nåt.

Gick hemåt, fortfarande alldeles övergivet, inte endaste hund.

 

Trodde att de plogat fram Heden för att skynda på den försvunna våren.

Tydligen inte, de ska visst träna fotboll där.

Ska nog gå dit och stjäla bollarna tror jag.

Gick hem och slappade.

Var ute på eftermiddagsrunda, fortfarande fanns det inte en endaste hund att umgås med.

Är fullt och fast övertygad om att jag numer är Malmköpings enda hund och att alla andra slutat som

mat till hästmonstret.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards