Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Sigge Svamphund - 6 mars 2013 18:03

Haft en bra hunddag.

När min morgonrutiner var avklarade så skulle jag ut och åka.

 

Hamnade här.

Vid den här vägen börjar min långa Sörmlandsledsetapp.

Har inte varit där på flera månader och detta ser ju lovade ut med grus framme på vägen.

 

Hm, här svänger leden av in i skogen.

Var är barmarken????

     

Jo inne i skogen så var det ganska bart.

Hittade många intressanta dofter, har ju inte varit här sen november eller nåt.

Drog runt där inne ett tag.

 

Värsta bästa kotten lyckades jag fynda i alla fall.

Väldigt länge sen jag hittade en i denna storlek.

 

Efter mycket letande så fanns det faktiskt ett litet spa under allt lappmögel.

Lyckades bara få till inpackning av tassarna.

 

Ute på leden igen.

Men det måste ha blivit fel.

Inne i skogen är lappmöglet borta men på leden där hundar ska vandra är det kvar.

Hade förövrigt varken vandrat hundar eller människor, bara Hälge och nåt rådjur.

 

Dagens vårtecken.

I en stor myrstack där det är barmark har minsann myrorna vaknat,

Det kanske blir vår i år också.

 

Fast när det ser ut så här då känns det tveksamt.

Undrar om det kommer att hinna bli barmark innan älgjakten?

 

Lappmögeldjupet på etapp 22 idag.

Matte har precis klivit ner sej till knäna.

Blääää!

 

Jag som har så mycket viktigt att göra.

Både svamphundsjobbet och mitt uppdrag som fyrbent etappledare.

Men överallt är det bara vitt och åter vitt.

Drog in i skogen igen, för gå där matte tänkt det gick inte.

 

Hittade tunnan som jag har där.

Roade mej ordentligt med tunnrullning ett tag.

Sen gick jag till min bil och åkte till Eskilstuna.

 

Hörru slöa människa, snabba på.

Det doftar alldeles underbart här uppe och jag är bjuden på lunch.

Har alltså hamnat hos mattes mamma.

 

Min lunch, köttbullar, stuvade morötter och potatis.

Utsökt gott.

Sen slappade jag medan matte arbetade.

 

Mattes jobb.

Hon är inte bara häxa hon är datortekniker också.

Mattes mamma har köpt ny dator så matte fixade och grejade och laddade ner och installerade en massa

såna där bra att ha saker.

Satte fart på en del annat också nu så kan mattes mamma surfa runt snabbare än blixten.

När allt så var gjort blev jag bjuden på fika innan jag åkte hem igen.

Blev inga dejter idag så jag får väl satsa på såna i morgon.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards