Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Sigge Svamphund - 5 mars 2013 17:59

Ansåg att jag skulle ka nånstans idag.

Tyckte inte matte, dåliga ursäkten att det finns nästan inga ställen att åka till just nu.

Du får vänta tills det töat mer.

 

I stället så bestämde hon att jag skulle få gå en väg jag inte gått på länge.

Med tur skulle den vara framkomlig.

 

Du matte, vi behöver absolut inte gå längre.

Jag kan stanna här och spaa, vill du fortsätta kan du hämta mej på väg tillbaka.

 

Fick inte stanna.

Här är jag i fiendeland, enorma komonsterhagen men denna årstid är de inte där.

 

Mer tö så kommer det att bli alldeles ljuvligt här.

Jag letade förtvivlat efter nya spagropar utan nån större framgång.

 

Slet verkligen och försökte gräva fram dom.

Hade ingen som helst framgång.

 

Hörru skitmatte, var är alla mina spa?????

Jag är i akut behov av pälsvård,

Visst jag funderar allvarligt på att skippa min vanskötta vinterpäls och satsa på en fräch sommarvariant,

men innan jag är klar med bytet kan det ju vara bra att få vårda vinterpälsen.

 

Att atte är häxa det är ju välkänt.

Trolla kan hon tydligen också för titta vad hon fixade till mej.

Äntligen kunde jag göra rejäla inpackningar och funderade allvarligt på att stanna kvar där hela dagen.

 

Spåren efter mej, tänk att det sitter massor med välgörande lera och vatten i min päls nu.

 

Ensilage är inget som intresserar mej, alltså det duger till att lyfta på benet mot bara.

Upplivade av min rejäla spaomgång så fortsatte jag min runda.

 

Träffade ett par naturväsen som samsades i en björk.

Såna är trevliga om man är hänsynsfull i naturen.

 

Dagens vårtecken.

Undrar hur länge det dröjer innan hela backen är blå?

Jag har dessutom mycket bra arbetsplatser för murklor alldeles i närheten så detta tar jag som ett omen

om att snart är det dags.

 

Sist jag gick här så fyndade jag en hink

Tänk ingen hade rört den så jag hade mycket skoj.

Som vanligt så har jag gömt den igen, tänker använda den nästa gång.

 

Upplivad av mitt underbara jättespa så letade jag flera.

Äsch, det här blev fel

Ett hål i onödiga isen, jag fick ner en tass till vattnet men lyckades aldrig döda onödiga isen.

Så skulle jag egentligen ha gått genom skogen tillbaka.

Gick inte, var alldeles för djupt lappmögel.

 

Tråk.

Hur kul är det att gå på stor väg iförd onödigt koppel?

Inte alls kan jag tala om.

För övrigt kom det bara en bil på hela tiden så jag kunde ha varit på fria tassar.

 

Ja, ja inne på en annan väg så kunde jag i alla fall vara på fria tassar igen.

 

Jo jag tänkte att jag skulle lite saker här förstår du matte.

Du kan väl gå lite före?

Skitmatte, hon satte på mej onödiga kopplet igen!

 

Jaha, där bor minsann Whippet Scilla.

Jag känner för att dejta, kom inte ut nån Scilla inte och matte vägrade gå och knacka på dörren åt mej.

Gick hem och slappade istället.

På eftermiddagsrundan så blev det dejt, då träfade jag Siri.

Men klantmatte hade kameran hemma.

I morgon väntar visst en sån där upptagen dag igen, ser jag fram emot.

Gillar att ha mycket att göra

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards