Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg under februari 2013

Av Sigge Svamphund - 20 februari 2013 18:06

............vad jag gjort idag?

Tänkte att det har inte hänt speciellt mycket i mitt hundliv.

Kan ju börja med att meddela att Kattva menar Balder mår alldeles utmärkt.

Nu kör han i 280 igen och verkar inte alls sakna sina försvunna kroppsdelar.

Jag blev inte skjutsad nåntans idag, enligt tråkmatte så åkte jag bil så det räckte igår och dessutom

har jag inte så många ställen att åka till just nu.

Nästan alla bra vägar och stigar är ju oframkomliga pga allt lappmögel.

 

När jag rör mej i mina hemmaskogar så tänker jag absolut inte frångå mina vanor att dejta.

Här ser jag nåt trevligt närma sej.

 

Dejt med Schäfer Freja.

Som vanligt mycket trevligt, som sagt fler brudar till mej.

Umgicks en stund innan vi som vanligt skulle åt skilda håll.

Tycker människorna skulle planera bättre så vi kunde gå tillsammans.

 

Drog vidare, inte en nedaste liten grankotte lyckades jag hitta.

Här har jag faktiskt grävt fram en tallkotte men det är inte alls samma sak.

 

Sen skulle jag in i skogen.

Schäfer Freja hade varit vid jöttestora rävgrytet och henne husse pratade om att de hade hört en massa underliga ljud från grytet.

Alltså skulle vi gå dit och lyssna.

 

En av alla ingångar som finns.

Men det var alldeles tyst där nerifrån.

Jag lyckades peta ner en stor snökocka i grytet, var faktiskt inte meningen.

Hade tänkt behålla den, hoppas Räv har skoj med den istället.

 

Hm flishögen håller på och tinar fram.

Detta är nog ett vårtecken.

Kändes väldigt bra med sånt under tassarna istället för is och lappmögel.

 

Sen bestämde jag mej för att fortsätta leta efter min försvunna dunk.

Jag vet att den finns nånstans efter den här vägen, bara inte riktigt säker på var jag gömde den.

 

Nä, ingen dunk idag heller.

Mycket irriterande att jag inte hittar den.

Jag vill roa mej med den, när det passar mej!

 

Bestämde att jag skulle gå spårvägen tillbaka.

Matte gillade inte riktigt mitt påfund eftersom hennes svanskota fortfarande inte gillar att hon pulsar

i lappmöglet.

 

Så underbart!

Fanns lite barmark alldeles intill berget.

Jag njöt verkligen av gruset under tassarna och dessutom kommer alla goda dofter fram.

 

Bara att inse att badsäsongen fortfarande verkar mycket avlägsen.

Ska vara öppet vatten och inte en massa vitt elände.

 

Denna eviga väntan på långsamma matte.

Tänk om jag missar nåt skoj bara för att hon ska ta sån tid på sej.

Fast det verkade inte som om jag missat nåt.

 

Passerade campingen, kollade av nyheterna där.

Gick hem och slappade och drömde om bättre tider.

Ut på eftermiddagsrunda.

 

Jodå, så här skoj kan jag ha i Malmköpings pinn/blomsteraffär.

Fanns alldeles nytillverkade pinnar åt mej där.

Har tagit med mej en hem, de andra tänker jag använda vid kommande besök.

Borde alltså gå in där varje gång jag går ut.

 

Den här bilden kom via mail från Schäfer Frejas husse.

Tycker att jag ser väldigt bra ut, så klart att brudarna faller för mej när jag anlägger den här minen.

Hoppas det händer lite mer imorgon.


Av Sigge Svamphund - 19 februari 2013 17:43

Idag skulle det bli en upptagen dag, det visste jag.

I morse så pratade matte om Eskilstunaresa, trevligt för såna brukar ju innebära lunch eller

fika hos hennes mamma.

 

Som alla vet har jag ju världens virrigaste matte (ja, ja Kasper din är inte bättre jag vet!).

Men detta, släpa med Kattvalps Balder ut i min bil.

Trodde att hon blivit totalt galen och att jag skulle få konkurrens om lunch eller fika.

 

Alla ser väl att Kattvalps Balder inte alls vill åka med min bil.

Han är lite konstig för han kan inte jama utan bukar meddela sej genom att spinna på olika sätt.

Nu försökte han låta, trodde att matte gömt ett bräkande får nånstans i bilen.

 

Här hamnade han, hos veterinären.

Han hade både hjärta och lungor och när det var konstaterat så somnade han.

Jag fick passa min bil medan matte handlade tråksaker.

 

Sen blev det mycket trevligt.

Jag tänker inte röra mej ur fläcken för jag vet minsann.

 

Hej Lady M!

Mycket trevligt att träffas, var många evigheter sen sist.

Typ i höstas när jag visade en massa svamp för henne matte.

 

Vi skulle gå en runda tillsammans.

Alltid trevligt att gå på nya ställen och ännu bättre med tiksällskap.

De känsliga människorna gnällde om att det blåsta såna där med horn och bockfot.

Äsch, om de sprungit i samma takt som vi gjorde hade de inte märkt nåt.

 

Eftersom Lady M hittar så lät jag henne visa de bra vägarna.

Passerade över en gård där det fanns spår av äckliga hästmonster, men de visade sej inte till min

stora glädje.

 

Ut över nästa blåsiga gärde.

Märkte ingen blåst, hade fullt upp med en massa andra viktiga saker.

När det är nya vägar så finns det alltid massor att inspektera.

 

Så skulle vi egentligen ha gått här.

Skit lappmögel, det förstörde de planerna.

Det var alldeles för djut att pulsa långt i och mattes eländiga svanskota vill inte göra sånt.

Blev alltså samma väg tillbaka, strunt samma, jag hade skoj.

 

Jaha, nu håller det roliga på och tar slut.

Hörde hur människorna praade om att bara det blir barmark så ska jag få lära Lady M en bra runda i

Bäverbäcksskogen.

Kan det vara barmark imorgon så vi kan gå den då?

 

Hämtade upp en synnerligen bakis Kattvalps Balder.

Eller matte säjer att nu ska han inte kallas kattvalp längre.

Medan han sov gott så blev han befriad från vissa kroppsdelar i de bakre regionerna.

Hm, man ska alltså inte sova hos veterinären utan vara pigg och alert.

 

Den bakfulle Blader är hemma.

Något vinglig gång och han ser ut att lida av svår huvudvärk.

Inte nog med det, han är alldeles grön i ett öra också.

Fast om några dagar så kommer det bara att finnas ett nummer där.

Om han skulle försvinna så berättar ID märkningen var han hör hemma.

Kan meddela att det är väldigt stillsamt här nu, ingen kattvalp menar Balder som rusar runt i 280 och

hittar på bus han bara sover och sover ännu mer.

Skulle tro att han är lite öm i baken också.

 

Tiden går fort, detta är allra första bilden matte tog på Balder.

Då hade han hittats dumpad och var 4 eller 5 veckor ung.

Nu är han en så stor katt att han varken ska kallas kattvalp eller fick behålla sina kulor.



Av Sigge Svamphund - 18 februari 2013 18:02

Blev ju ingen dejt igår och i dag vägrade matte att skjutsa tillbaka mej till

Bäverbäcksskogen och min tunna.

Var inställd på en vanlig tråkpromenad.

 

Hm, jag ser nåt.

Detta kommer säkert att bli bra.

 

Jodå Siri ville självklart dejta mej idag.

Försökte imponera med mina superkrafter genom att släpa runt på en stor snökocka.

 

Turen var med mej för Siri skulle också till skogen så vi kunde umgås ordentligt.

Mycket trevligt.

 

Passerade ovanför skidbacken och där hittade vi ett par trevliga människor att busa med.

Vadå greja med nån fånig lift när de kunde underhålla oss istället.

Fortsatte i skogen, träffade på väldens grinigaste skidåkare som skällde ut våra människor om allt och

ingenting.

Det var vårat fel att hans skidspår var söndertrampade och vi hade säkert gjort nummer två i dom och om

inte annat så tänkte vi säkert göra det.

Ingen varken vi eller människorna hade varit i närheten av hans spår och Siri är lika diskret som jag och

föredrar granar.

Fast tydligen var det fel på allt och det var vårt fel alternativt våra mattars.

Vi gick medan gubben fortsatte att skälla.

 

Jag bestämde att vi skulle ta den här stigen.

Var länge sen jag gick där och de andra följde snällt med mej.

Att Siri skulle hänga på det visste jag och faktiskt så lydde människorna också.

Vi grejade med massor av viktiga hundgöromål och annat skoj.

 


Som här Sirimatte kastar i väg en pinne åt oss och nu gäller det att vara snabb.

 

Jodå hon försöker minsann hinna först till pinnen.

 

HA!!!!!!!

Jag vann!!!!!!!

Bara det att Siri är precis som alla andra brudar jag känner kleptoman.

 

Vet inte hur det gick ill, men hon stal min pinne och försöker tillverka flis av den.

Inte bra nu när pinnar är bristvara i skogen.

Hände flera gånger under de drygt två timmar vi var ute tillsammans.

 

Så var det mattes godisficka.

Siri försöker berätta att hon minsann håller på att svälta ihjäl.

Blev godisutdelning till oss båda.

 

Jaha, slut på det roliga.

Siri ska gå hem till sej och jag hem till mej.

Dumma mänskliga påhitt om att göra mänskligt tråk, vi kunde ha fortsatt dejta i många timmar till.

Sen har jag mest haft tråkigt resten av dagen, har i alla fall inte hänt nåt av värde.

I morgon däremot så väntar visst en mycket upptagen dag.

Låter trevligt tycker jag.


Av Sigge Svamphund - 17 februari 2013 17:59

Vet ni vad jag har inte dejtat en endaste brud i dag!

Men det blev en alldeles perfekt dag med nåt som faktiskt slår alla brudar.

Matte begrep att jag ville åka nånstans, typ till en annan bra skog.

Hon höll med för det blir tjatigt med de få plogade ställen som är framkomliga här.

 

Alldeles perfekt.

Blev skjutsad till Bäverbäcksskogen, där har jag inte varit på hundra evigheter.

Sist jag skulle besöka den så var det sån isgata att matte tvärvägrade, men nu så..............

 

Nånstans här finns det nåt som jag ska ha.

Grävde och grävde men lyckades aldrig hitta det jag grävde efter.

 

Elände!

Som jag letade, men alla bra spagropar är försvunna.

Här t ex brukar det vara superbra och jag hade tänkt spaa ihop med den fina pinnen jag fyndat.

Börjar bli orolig, det är bara 14 dagar kvar tills jag fyller år och då vill jag ha spa i present.

 

Hm, här ska de där sällsynta Bombmurklorna finnas.

Funderade på om de händelsevis skulle finnas under lappmöglet men fick ge upp.

Enligt matte så kommer de så fort det har försvunnit.

Vill jobba!

 

Titta så underbar Bäveräcken är.

Massor med ljuvligt vatten som bra väntar på att jag ska kasta mej i.

Matte ägande sej åt olaga hot av svamphund igen.

Om jag hoppade i så skulle jag få åka hem omgående.

Undrar när hon ska lära sej nåt om hundlivets väsentligheter?

För övrigt fanns det minsann en massa spår efter Bäver, får han bada kan väl jag eller?

 

Det tar sej.

Första fläcken med barmark som jag sett på evigheter.

Fast det är nog fusk eftersom de hade plogat där.

 

Jaha, där borta står de där tunnorna som jag brukar rulla med.

Just nu är de bara att glömma tyvärr, de sitter nog ordentligt fast i lappmöglet.

 

Depp, det kommer ner en massa mer vitt skit och bakom mej ska det vara en trevlig bäck med underbart  

doftande vatten.

 

Men varför deppa?

Vi ses sen matte för nu ska jag ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!

 

Hm jag behöver hjälp.

Där står det jag ska ha och jag får inte loss det.

 

Här är den.

Min alldeles egna privata rulltunna.

Fastfrusen och full med lappmögel.

 

Äntligen hade jag nån nytta av matte.

Hon fick loss tunnan åt mej och sen rullade jag och rullade.

Har inte rullat tunna på evigheter så detta slår faktiskt alla brudar.

Såna kan jag träffa varje dag, men rulla tunna kan jag få vänta i evigheter på.

Kunde ha fortsatt hela dagen med mitt rullande.

 

Vadå gå till bilen?

Jag vill rulla mer tunna, struntar totalt i att den där omskakade hjärnan börjar göra ont igen.

Förresten kanske den skulle bli alldeles som ny om hon provade tunnrullning.

Tyvärr vann skitmatte kampen.

 

Intensiv tunnrullning sätter fart på tarmarna.

Tur att det fanns en gran som gick att använda.

Kan meddela att de just nu är väldigt sällsynta.

På väg tillbaka så ansåg jag att vi kunde gå in på en annan trevlig väg.

Om jag följer den ett par kilometer kommer jag till min Sörmlandsledsetapp, en trevlig nästansjö och

annat skoj.

Matte totalvägrade, den vägen ska vi ta en annan dag, typ när det blivit barmark så vi kan gå en bra runda.

Kan det bli barmark imorgon?

 

Titta så eländigt.

Skulle bara hämta en bra pinne och höll på att fastna, fick kämpa ordentligt för att komma loss.

Gick till bilen och åkte hem.

Om jag får bestämma så kan matte skjutsa tillbaka mej i morgon så jag kan rulla mera tunna.


Av Sigge Svamphund - 16 februari 2013 17:58

Bra dag det här eftersom jag gillar att vara upptagen.

Efter mina vanliga morgonrutiner så skulle jag ut på en skogsrunda.

 

Förskräckligt vad det blöta lappmöglet ställer till det i mina skogar.

Här har det rasat en stor gren från en tall.

Slet mycket med att få undan den, ska vara ordning!

 

Hundlivet består av mycket slit och släp.

Det här gamla trädet ska flyttas på, lyckades inte trots att jag slet mycket och länge.

 

Tur att det finns avkoppling.

Blommade korv på en tall, finns inga blommor kvar längre.

 

Tänkte jobba.

Men alla mina vinterskivlingar var förstörda.

Fast mellan trädet och barken har det bott små djur som är riktiga konstnärer.

Häftiga mönster de åstakommit.

 

Usch, här syns det hur vidrigt mycket lappmögel det finns kvar.

Tur att det faktiskt smält bor ganska mycket ett par gånger redn.

Kommer att ta evigheter innan detta försvunnit och livet blir normalt.

 

Här ska det vara en bra stig.

Fanns ingen stig, det var bara oframkomligt, jag som hade tänkt ta den här vägen.

 

Och under denna enorma driva ska det finnas en spagrop.

I spagropen ska min bra boll ligga som jag lyckades tappa där i höstas.

Undrar om det nånsin mer blir spa här?

Känns ganska hopplöst.

 

Passerade vid skidbacken.

Funderade på om jag behövde ha ett väldigt långt och kraftigt rep.

Kom fram till att jag nog skulle ha nytta av et, men fick inte loss det.

 

Titta!

Jag har hittat Siri, mycket trevligt.

Berättade för henne att i matte fick fanns det korv.

Jodå vi lyckades, så det blev korvutdelning.

Hade sällskap med henne ett tag innan vi skulle till våra olika hemma.

 

Hej Nikki!

Tänk vad du luktar alldeles ljuvligt nu, ska vi göra lite valpar.

Nikki var med på mitt förslag men tyvärr hade vi människor i andra änden av våra onödiga koppel så det blev

inga valpar gjorda.

Skitmänniskor!!!!!!

Gick hem och slappade en stund innan jag skulle på nästa uppdrag.

 

Hej Nelly!

I dag var hon på bra humör och ville vara ute ihop med mej.

Eller vi fick inte komma in under en stund.

Jag och matte hade ju mött upp ett par tjejer från Livbojen för hemlösa katter på väg mot Nelly.

Nu skulle Nellys katter fångas och flytta till jourhem i väntan på att bli kasterade, ID märkta och vaccinerade

innan de får flytta till sina nya hem.

 

Här är tre av katterna.

Ytterligare en  hamnade också i bur och de är nu på väg mot sina nya liv.

Två är kvar och lät sej inte fångas, mycket möjligt att jag och matte får hjälpa till att skjutsa dom sen.

Känns bra detta, nu slipper alla honor föda kull efter kull med ungar där de flesta inte ens hinner bli

ett dygn innan de vandrar över regnbågsbron.

Alla som funderar på att skaffa katt, kontakta ert lokala katthem och ge en stackars hemlös ett nytt liv.

Och framför allt KASTERA ERA KATTER!!!!!!!

När det lugnat sej med katterna så hann jag med lite mer bus plus bjuda mej på en portion av Nellys käk.

Var ganska trött när jag kom hem

Av Sigge Svamphund - 15 februari 2013 18:02

.............om denna dag då?

Det töar ute, alldeles väldigt trevligt för tö innebär vatten som innebär spagropar som innebär pälsvård.

Alltså bestämde jag mej för att leta spa

 

Men en dag utan en dejt är ju en förlorad dag.

Kändes lite oroligt när jag gått en halvtimme utan att hitta nån.

Men nu så håller ordningen på att bli återställd igen.

 

Dagens dejt Schäfer Freja.

Mycket trevligt.

Vi umgicks medan människorna ägnade sej åt sitt vanliga tråkprat.

Som vanligt skulle vi åt skilda håll.

Jag ville egentligen fortsätta på spårvägen men matte vägrade.

Det fanns ingen upptrampad stig och hennes omruskade hjärna klarar fortfarande inte för mycket

ansträngning, då kommer huvudvärken omgående.

Lugna promenader däremot går bra.

 

Vilda grisvägen är plogad så den bestämde jag att vi kunde ta.

 

Detta är fortfarande inte bra.

Öppet vatten där nere och jag kommer inte åt det, fastnade i drivan.

 

Jag hade faktiskt behövt kasta mej i och rädda det här stackars spöket som höll på att drunkna.

Hoppas att det klarade sej.

 

Här brukar det vara perfekt spa.

Jag grävde och grävde, men inte en droppe vatten lyckades jag hitta.

Vadå, jag har sett massor med vatten på gatorna då ska det finnas i skogen också.

 

Nästa bekymmer.

Jag vet att jag har gömt nåt här.

Bara det att jag minns inte vad det var jag gömde och inte lyckades jag hitta det heller.

Om nu det ljuvliga tövädret fortsätter så lär mitt fynd komma fram igen.

 

Här inne bland granarna brukar det ju finnas en ljuvlig nästansjö.

Tänkte gå och kolla men skitmatte upptäckte färska Vilda grisspår så jag fick inte alls gå dit.

Vilda grisarna ska inte utnyttja mina nästansjöar!

 

Depp!

Jag behöver ha vår NU så jag kan komma igång med alla mina viktiga jobb och framför allt komma fram

i alla mina skogar.

 

Som tröst mitt i allt elände så hittade jag i alla fall en blodpuddingbjörk.'

Länsade den självklart på alla blommor.

 

På väg hemåt och jag har bestämt att jag ska gå till kakfabriken.

Ska inte handlas några kakor sa matte som inte ens hade pengar med sej.

 

Vadå, handla jag tänkte kolla om det händelsevis anns en massa utanför.

Det gör ju det ibland.

Fanns inte minsta lilla kaksmula, dålig service till passerande hundar och hungriga fåglar.

Gick hem och slappade.

Var ute på eftermiddagsrunda och då lyckades jag i alla fall dejta GrannGizmo, fast matte hade kameran hemma.

I morgon har jag mycket att göra.

Vet redan nu att jag ska få dejta Nelly på eftermiddagen.

Då ska jag följa med matte och några som heter Livbojen för hemlösa katter dit.

En del av er kanske minns att alla Nellys katter måste få nya hem.

Matte har haft en massa kontakt med Livbojen och i morgon kommer de och hämtar katterna.

Sen väntar jourhem och kasteringar innan de kan börja sina nya liv i nya hem.

Kommer nog att ha en hel del att berätta om då.


Av Sigge Svamphund - 14 februari 2013 17:52

Mycket bra hunddag.

Upptäckte att jag skulle ut och åka med min bil och matte sa ingenting om vart jag skulle.

Trodde att det var nån av mina bra skogar eftersom det var åt det hållet, passerade några där

hon inte stannade så till slut trodde jag att jag skulle till Gröna männenskogen.

Hade varit bra för den där Borefjanten behöver en omgång igen tror jag.

Men inte det, hamnade i Hålan där jag occh matte bodde förut och då begrep jag.

  

Dejtardags!!!

Matte hade haft den utsökt goda smaken att skjutsa mej till Molly.

Var evigheter sen vi dejtade och egentligen skulle jag ha gjort det förra veckan om inte matte ruskat om sin

hjärna.

 

Så äntligen av med våra onödiga koppel och på fria tassar.

Hade självklart massor att inspektera i mitt gamla revir.

 

Bakom ett staket stod Rudikopian Kasper och försökte smöra för Molly.

Molly är MIN och han ska ge sjutton i henne.

Hörde nåt om att de tydligen träffas ibland, vet jag inte om jag riktigt gillar.

 

Tog vägen ut till min gamla badudde.

Där har jag badat många miljoner med gånger.

Tänkte att med tur kanske det skulle vara lokal sommar där nu.

 

Nä inte det inte.

Jag kollade i alla fall av området och det verkade vara i sin ordning.

 

Gick inte att gå den bra stigen runt för då hade vi drunknat i lappmöglet.

Jag har massor med bra arbetsplatser på den där udden för att inte tala om alla badplatser.

Men allt sånt var ju totalt obrukbart.

 

Som sagt underbara simturer det kan jag drömma om.

Detta är min gamla sjö och den skulle faktiskt behöva provsimmas, har inte gjort det sen i höstas när jag

dejtade Molly.

Badudden med alla bra badplatser syns till höger.

 

Om nu nån missat det är det tydligen nån sån där hjärtedag idag.

Hängde hjärtan i träden av nån outgrundlig anledning.

 

Struntar i sånt, jag och Molly hade roligare saker för oss.

 

Som sagt, det gäller att kolla att allt är sej likt.

Just ingenting hade förändrat sej.

Såg precis nu att om ni tittar noga på bilden så är det ett hjärta i lappmöglet vid Mollys onödiga koppel.

 

De hängde från husen också.

Enligt matte så behövs det faktiskt ingen speciell dag, snäll kan man vara alla dagar.

Eller som matte lagom elak alla dagar.

 

Gick hem till Molly en stund.

Jag lyckades bjuda mej på mat hon inte ville ha och så blev det en del skoj bus medan människorna fikade

och tråkpratade.

Så påstod tråkmatte att det var dags att åka igen.

Hm, jag kunde minsann ha fortsatt att dejta resten av dagen

När jag var ute på eftermiddagen så hade det blivit väldigt trevligt.

Det är plusgrader och det börjar finnnas spa på gatorna.

Perfekt det innebär att jag troligen alldeles snart kan återta mina spagropar och äntligen sköta min päls.

Ska jag nu träffa brudar varje dag så gäller det att jag är snygg så de inte väljer nån annan


Av Sigge Svamphund - 13 februari 2013 17:54

Tänkte att jag skulle få åka nånstans idag också.

Nähä, sa matte det får bli en annan dag.

Äsch, jag är trött på tråkrundorna här hemma.

 

Började bra.

Träffade Siri som var ute och rastade sin husse.

 

När jag träffar nån så behöver jag ha nåt i munnen.

Hittade ingen pinne eller annat skoj så det blev en snökocka i brist på bättre.

 

Blev lite kallt i munnen så när jag passerade återvinningsstationen hämtade jag en mjölkförpackning istället.

Man kan ha skoj med såna också.

 

Hade sällskap med Siri en stund, men eftersom tråkmänniskorna gick på vägen var vi tvugna att ha onödiga

koppel eftersom det kom bilar.

Sen skulle vi tyvärr åt olika håll.

 

Dimman hade stulit nästan hela min sjö.

Vore mycket bättre att den stal onödiga isen så jag kan bada igen.

Fick i alla fall med mej matte på Vilda grisvägen, var ju ett tag sen jag gick där.

 

Jädra lappmögel!!!!

Jag sitter fast i drivan, hade faktiskt planer.

Men insåg att de inte var genomförbara tyvärr.

 

Titta där nere!

Bäcken har minsann öppet vatten och jag kommer inte dit!

 

För att trösta mej så tänkte jag gå och hämta min dunk.

Har inte busat med den på ett bra tag.

 

Nu börjar det vara bekymmer.

Jag minns inte riktigt var jag gömde dunken senast.

Efter att ha kollat ett tänkbart dike så insåg jag att där var den inte.

 

La jag den möjligen här då?

Nä, fanns inga spår av den.

 

Eller var det så att jag gömde den inne bland hasseln?

Letade och letade men utan framgång.

 

Skulle du möjligen kunna skotta bort all vit skit så jag hittar min dunk?

Fruktansvärt irriterande att inte hitta det som tillhör mej.

Plusgrader och ösregn tack så jag kan få ordning på mina tillhörigheter igen.

 

På väg hem.

Spårvägen är också försvunnen igen.

Vore mycket trevligare om spårvagnarna var ute och rörde på sej.

Gick hem och slappade medan jag funderade på var dunken är.

 

Ute på eftermiddagsrunda.

Hej Whippet Scilla, det var väldigt länge sen.

 

Tror det är dags att matte slutar ha godis i fickorna.

Kolla Scillas hypnotiska blick på fickan, hon verkade alldeles utsvulten.

Självklart blev hon bjuden på mitt godis.

Fortsatte min runda utan Scillasällskap, det ska bli en annan dag.

 

Hej Nikki!

Känns bra detta med dagens tredje brud.

Nikki börjar dessutom lukta gott, ännu trevligare.

Att människorna pratade om hålla avstånd ett par dagar snart, det örat lyssnade jag inte alls på.

Jag dejtar mina brudar så ofta som det passar mej.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards